Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست؛ علی حسنی در حاشیه آیین بهره برداری از مجتمع فرآورش گاز هنگام در گفتگو با خبرنگار شانا، با بیان این مطلب افزود: اگرچه فرآیند اجرای طرح احداث مجتمع فرآورش گاز هنگام با تأخیر بسیار همراه شد، اما این طرح با همان اعتباری که از روز نخست برآورد شده بود به اجرا درآمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
وی در توضیح بیشتر، به کلیات طرح توسعه میدان هنگام اشاره کرد و گفت: فاز نخست این طرح دی ماه ۸۶ آغاز شد و با اجرای ۱۷ پروژه شامل احداث جکت، سکوی موقت، خط لوله دریایی، خط لوله خشکی، تاسیسات واحد بهره برداری قشم، مخازن ذخیره نفت، پمپ های تزریق، انجام مطالعات زیست محیطی و مطالعات مهندسی، احداث ساختمان های صنعتی و اداری، احداث آب شیرین کن و ... ظرف حدود ۲ سال اجرا و در بهار سال ۸۹ بهره برداری شد.
 
وی ادامه داد: طرح فرآورش گازهای همراه نفت میدان هنگام در فاز دوم کار مورد توجه قرار گرفت و این طرح از مهرماه سال ۸۹ کلید خورد.
 
به گفته حسنی، اگرچه این طرح در ماه‌های اولیه پیشرفت خوبی داشت، اما در ادامه چالش‌هایی از جمله چند برابر شدن نرخ دلار، مشکلات انتقال ارز و تشدید تحریم‌ها، پروژه را به تعویق انداخت.
 
پایان ساخت ۳ سکوی سرچاهی هنگام در سال ۹۷
 
حسنی گفت: با وجود همه موانعی که بر سر راه این پروژه قرار داشت، با همت مضاعف پیمانکار و همکاری مستمر کارفرما سرانجام طرح احداث مجتمع فرآورش گاز هنگام در دی‌ماه امسال به طور کامل راه اندازی و پس از انجام هماهنگی‌های لازم با شرکت ملی گاز ایران، گاز فرآوری شده از نوزدهم بهمن ماه امسال به این شرکت تحویل شد.
 
حسنی مشخصه اصلی این طرح را جلوگیری از سوزاندن گازهای همراه نفت و ارتقای سلامت محیط زیست در جزیره قشم عنوان کرد و گفت: همچنین بهره مندی حداکثری از توان شرکت‌های داخلی از دیگر نقاط برجسته این طرح به شمار می‌رود.
 
وی گفت: نیروگاه برق هنگام نیز ظرف سه ماه آینده در مدار قرار می‌گیرد.  
 
مجری طرح توسعه میدان هنگام با بیان این‌که عملیات ساخت سه سکوی سرچاهی هنگام در حال اجراست و در سال ۹۷ به پایان می‌رسد، این را هم اضافه کرد: این میدان مشترک به تدریج از تولید نفت به سمت تولید گاز در حرکت است.  
 
بر اساس این گزارش، میدان هنگام در بخش شرقی خلیج فارس و در فاصله ۴۰ کیلومتری جنوب جزیره قشم قرار گرفته و میدانی مشترک بین ایران و عمان است.
 
مجتمع فرآورش گاز هنگام با ظرفیت فراورش روزانه ۸۰ میلیون فوت مکعب گاز، شامگاه چهارشنبه (نهم اسفندماه) با حضور رئیس جمهوری به صورت ویدئوکنفرانس افتتاح شد.
 
 

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۶۹۱۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث یک مجموعه ورزشی در محله امامزاده یحیی تا دهه فجر/ بازدید اهالی رسانه از بلدیه

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدی‌نژاد صبح امروز در حاشیه بازدید خبرنگاران از روند اجرای پروژه مجموعه ورزشی امامزاده یحیی گفت: در محله امامزاده یحیی که از نظر سرانه‌های ورزشی دچار کمبود است، نسبت به احداث مجموعه فرهنگی و ورزشی به مساحت ۴۰۰۰ متر اقدام کردیم.

وی با بیان این که بنا به دستور مدیران شهری مجموعه فرهنگی و ورزشی امامزاده یحیی با زیربنای ۱۱۰۰ متر در چند طبقه به مساحت ۴۰۰۰ متر احداث خواهد شد، تصریح کرد: آبان‌ماه سال گذشته پروژه ساخت این مجموعه آغاز شد و امیدواریم تا دهه فجر بتوانیم نسبت به افتتاح این مجموعه ورزشی اقدام کنیم.

وی با تاکید بر این‌که با توجه به بافت فرسوده و سنتی امامزاده یحیی ساخت‌وساز در این مرحله سخت است، اظهار کرد: با وجود سختی‌های خاصی که مربوط به فعالیت در کوچه‌های تنگ و باریک امامزاده یحیی داریم، اما امیدواریم ظرف ماه آینده پروژه را از مرحله گود خارج و به مرحله ساخت در طبقات برسیم.

در ادامه این بازدید از پروژه‌های عمرانی منطقه ۱۲ خبرنگاران به بازدید پروژه بهسازی میدان سبزه‌میدان رفته و سامان صفری مدیر پروژه سبزه‌میدان با بیان این‌که این پروژه حدودا ۲۷۰۰ متر است که ۲۰۰۰ متر آن سکو و ۷۰۰ متر پیاده‌رو است، اظهار کرد: البته طرح اولیه سبزه‌میدان متفاوت بود و با توجه به توصیه و ایرادات سازمان میراث فرهنگی این طرح تغییر کرد.

وی با بیان این‌که شهرداری تهران اقدامات زیربنایی برای بهسازی سبزه‌میدان انجام داده است، ادامه داد: در زیر سبزه میدان پاساژ طلا قرار دارد که شهرداری تهران نسبت به مقاوم سازی سقف پاساژ و رفع نشتی‌ها اقدام کرده است.

وی با بیان این‌که در نظر داریم سردر ورودی جنوبی بازار طلا که در سبزه‌میدان قرار دارد بهسازی کنیم، اظهار کرد: دسترسی جنوبی به بازار طلا از بین نمی‌رود بلکه فقط ساختمانی که بر روی این ورودی وجود دارد تغییر شکل خواهد داد تا سردر میراثی بازار از دور قابل روئت باشد.

وی با بیان این‌که با حذف دیواره‌های ورودی بازار طلا سردر میراثی بازار به وضوح قابل دیدئن است، تصریح کرد:سیستم تهویه بازار طلا که بر روی میدان سبزه‌میدان است قرار است اصلاح و کاور شود که به نظر می‌رسد تا چهارماه آینده این پروژه ۴۰ میلیارد تومانی وارد مدار بهره‌برداری شود.

وی با اشاره به ایرادات سازمان میراث فرهنگی اظهار کرد: به دلیل نظرات سازمان میراث فرهنگی جنس کف‌پوش سبزه‌میدان تغییر کرد و با این‌که هزینه‌ها را افزایش داد، اما بالاخره توانستیم نظر مثبت میراث را جلب کنیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اعلام نرخ اقلام اساسی بازار سمنان در روز چهارشنبه پنجم اردیبهشت
  • بلدیه تهران بعد از ۵۰ سال بازآفرینی شد
  • بازآفرینی بلدیه تهران پس از ۵۰ سال
  • رشد ۲۶ درصدی ارزش صادرات از گمرکات سیستان و بلوچستان
  • احداث یک مجموعه ورزشی در محله امامزاده یحیی تا دهه فجر/ بازدید اهالی رسانه از بلدیه
  • افزایش ۸۵ درصدی درآمد پتروشیمی ارومیه
  • اعلام نرخ اقلام اساسی بازار سمنان در روز سه شنبه چهارم اردیبهشت
  • سهم ۶۴ درصدی عملیات‌های عمرانی از بودجه ۱۴۰۳ شهرداری اشنویه
  • اعلام نرخ اقلام اساسی بازار سمنان در روز دوشنبه سوم اردیبهشت
  • تلاش مناطق آزاد برای جذب گردشگر داخلی و غرب آسیا