Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@17:45:21 GMT

«وارطان» افتتاح می شود/ از «روز نو» تا «ظروف فرفره ای»

تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۴۶۹۲۱۶

«وارطان» افتتاح می شود/ از «روز نو» تا «ظروف فرفره ای»

نمایشگاه های انفرادی و گروهی هنری در گالری های نگاه، ثالث، نات، آریانا، قاف، آشیان نقش و مهر، شمیده، سایه، رج و فرشته و همچنین افتتاح گالری وارطان از جمله اتفاقات هنری تجسمی آخر هفته است.

به گزارش خبرنگار مهر،  نمایشگاه گروهی نقاشی و مجسمه با عنوان «روزِ نو» به انتخاب فریدون فربود از ۱۱ اسفندماه ساعت ۱۶ در گالری نات با آثاری از شهریار آریافر، دلارام آشتیانی، محمدرضا احمدی منفرد، مژده اتراک، فرناز اخلاقی، الهه اسدی،  ژاله اکبری، سیما افتخاری راد، لیلا بانکی، هما بذرافشان، مهرداد بردبار، فرید جعفری سمرقندی، یلدا خواجه زاده، حسین خوشرفتار، سمیرا دریا، سارا راه انجام، نازنین رجب دوست، مریم رحمانی، آزاده روستا، شهناز زهتاب، مینا  سبزی، سارا سعادت فرد، سارا شاهزاده ، رضا صمدانیان، احسان ضیایی، نفیسه عمران، مجیدرضا عیوضی، الهام فاطمی، فلورا فیض بخش، هومن فولادقلم، نیلوفر قادری نژاد، بهناز محمدهادی، فربد مرشدزاده، حامده مشیتی، امید معصومی، ساسان نصیری، هومن نصیری و شادی یثربی گشایش می یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در استیتمنت این نمایشگاه آمده است: «کنار هم قرار دادن آثار تعداد زیادی هنرمند با نگاه ها و سبکها و تکنیک های متفاوت کار ساده ای نیست، خصوصا آنکه از مدیاهای مختلف باشد، شاید بهترین راه برای نزدیک شدن آثار و نگاه ها، تم یا موضوعی واحد باشد. روزِ نو نمایشگاهی است به بهانه نو شدن، نو شدن سال، نو شدن فعالیت گالری. روزِ نو برای هر فرد معنی متفاوتی دارد، اما شاید نگاه به اثری هنری، روز هریک از ما را جور دیگری رقم بزند.»

نمایشگاه گروهی «زرد» با آثاری از مژگان اسدی فکور، مینو ابراهیمی پور، حاتمه اعرابی، نیوشا اعرابی، ندا آریایی، مهسا امین زاده، حانیه بیگ زاده، هادی باغشاهی، پریوش پیری خانقاه، پریچهر پیری، النا پروین نمین، فرحناز پناه، مینا تهامی، راحله حاجیان،دلبند خداوردیان، هستی خادمی، آزیتا داعی، فریبا دارابی، سیاوش ریاحی، الهام رامتین، مجتبی رستمی، رزا زرشناس، الهام سرداری، پانته آ سیاسی فر، پارمیدا سیاسی فر، فاطمه ستاره، پریسا سلطانی بخش، مهراد سالک، شروین سعید کندری، آیدا شکری اصیل، تارا صادقی، فریبا طاهری اثنی عشری، محسن طهماسبی، زهرا عاصیان، سمیرا عظیمی، یسنا فرهمند، پروین قاسمی، آزیتا قسمتی، الهام قربانی، امین قرقره چی، صدف کباری، نادیا کرمی، مرجان میرزایی، افسانه مسگرزاده، سپنتا معادی، یاسمن مرادی، ویدا محمدصادق، محبوبه میرزایی، فرزانه محمدزاده و سپیده یوسفی در روز جمعه ۱۱ اسفندماه ساعت ۱۷ در گالری قاف آغاز به کار می کند.

نمایشگاه نقاشی های مارال اصفهانی با عنوان «مسخ» که با تکنیک اکرلیک و ترکیب روی پلکسی گلاس و تلویزیون خلق شده اند، جمعه ۱۱ اسفند ماه ساعت ۱۶ در گالری آریانا افتتاح می شود.

نمایشگاه گروهی زنان هنرمند نقاش به مناسبت روز جهانی زن با عنوان «تبلور شاعرانگی ۲» به کوشش فرزانه محجوبی در گالری آشیان نقش و مهر از جمعه ۱۱ اسفند ساعت ۱۶ آغاز به کار می کند و تا ۱۵ اسفندماه ادامه خواهد داشت.

غزاله اخوان زنجانی، اکرام افضلی، شیرین پیله وری، لی لا ثمری، شهلا حبیبی، نوشین رضایی، المیرا روزبه، یاسمن پزشک نیا، مرجان ثابتی، گیزیلا سینایی، نجوا عرفانی، حریر غریب پور، مهرآسا غیبی، فرزانه فرزانه، طلیعه کامران، نگار کلانتری، طاهره محبی تابان، فرزانه محجوبی و فرناز یاوریان، هنرمندانی هستند که در این نمایشگاه حضور دارند.

نمایشگاه گروهی عکس «کرد پرتره» به منظور ابراز همدردی با زلزله زدگان کرمانشاه در گالری شمیده با مدیریت هنری نگار آقاعلی طاری از ساعت ۱۶ افتتاح می شود. تمامی عواید فروش آثار جهت تامین فضاهای مناسب جهت ایجاد و ارتقای توانمندی کودکان و نوجوانان زلزله زده کرمانشاه هزینه خواهد شد.

نمایش نقاشی های زاها بیات با عنوان «ملاقات و مکافات» در گالری سایه از ساعت ۱۷ روز جمعه ۱۱ اسفند گشایش می یابد. گالری سایه روزهای پنجشنبه تعطیل است.

نمایشگاه نقاشی های مجبتی تقوایی با عنوان «مرکز آنی» در گالری رج از ساعت ۱۶ جمعه ١١ اسفندماه برپا می شود.

نمایشگاه پژوهشیِ «از کجا به کجا ۲» جمعه ١١ اسفندماه در گالری ثالث، با کیوریتوری سروش میلانی زاده برپا می شود که شامل مشق هایی از یعقوب امدادیان، فرامرز پیلارام، ابراهیم حقیقی، واحد خاکدان، بهرام دبیری، ایرج زند، مهدی سحابی، سعید شهلاپور، کورش شیشه‌گران، سید علی صالحی، حسین علیزاده و فرشید ملکی است.

سومین فروش سالانه گالری فرشته نیز از جمعه ۱۱ اسفندماه ساعت ۱۶ همراه با نمایشگاهی از آثار هنرمندان حوزه تجسمی برگزار می شود. هدف از برگزاری این نمایشگاه عرضه آثار هنرمندانی است که در سال جاری، کارهای خود را در قالب نمایشگاه های گروهی و انفرادی در گالری فرشته ارائه کردند. در این نمایشگاه آثاری از کامبیز درم بخش، احمد وکیلی، یعقوب عمامه پیچ، مهشید رحیم تبریزی، حمید آندرز، الهام یزدانیان، علیرضا سعادتمند، آرمان یعقوب پور، حسین تمجید و... ارائه خواهد شد.

گالری وارطان با برگزاری نمایشگاه گروهی با عنوان «خانه اول» با آثاری از مرتضی پورحسینی، محمد پیریایی، وحید چمانی، مهرداد ختایی، سلمان خوشرو، مرتضی خسروی، مهدی شاهزاده، محسن فولادپور، مسعود کشمیری، مریم کوهستانی، ایمان ملکی و داوود موسوی، روز جمعه ۱۱ اسفندماه ساعت ۱۶ افتتاح می‌شود. این نمایشگاه تا ۲۰ فروردین ۹۷ ادامه دارد.

مجموعه آثار چوبی داود ملایی با عنوان «ظروف فرفره ای» از ساعت ۱۶ در گالری نگاه گشایش می یابد. گالری نگاه روزهای دوشنبه تعطیل است.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۶۹۲۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شروع مسیری هیجان‌انگیز با مهدکودک

مهدکودک، کودکان خردسال را با دنیای دبستان آشنا می کند و آغاز یک مسیر طولانی تحصیلی است. محیط کلاس درس بر یادگیری که در آن سال اول حیاتی اتفاق می‌افتد تأثیر می‌گذارد، بنابراین معلمان تشویق می‌شوند تا به‌دقت آن را  تنظیم کنند.

کلاس مهدکودک

کلاس معمولی مهدکودک ساکت یا آرام نیست، اما باید حس سازماندهی داشته باشد.چیدمان های مطلوب شامل یک مرکز یادگیری با مناطق تعیین شده برای فعالیت هایی مانند ریاضی و خواندن است. انجمن ملی آموزش کودکان خردسال پیشنهاد می کند مکان هایی را برای ساخت و ساز، بازی های نمایشی، خواندن، پازل ها و های هنری اختصاص دهید. برای جلوگیری از هرج و مرج و محدود کردن حوادث، همچنین فضایی را برای دانش آموزان انتخاب کنید تا وسایل شخصی خود را ذخیره کنند و لوازم کلاس را کنار بگذارند.

علیرغم اینکه مهد کودک به عنوان دروه آموزش اجباری شناخته نمیشود اما ورود کودک به مهد کودک مزایای متعددی دارد. مهد کودک برای کودک شرایط یادگیری مهارت‌های بنیادی اجتماعی، هیجانی و حل مسئله را فراهم میکند و به نوعی یک آشنایی مقدماتی با فضای مدرسه نیز برای او بدست می‌آید.

یکی از مهمترین اهداف مهدهای کودک، پرورش عزت نفس در کودکان است. این فرایندی است که در آن به کودک شما کمک میشود تا در مورد خود احساس خوبی داشته باشد و نسبت به توانایی‌هایش در مواجهه با چالش‌ها اعتماد به نفس پیدا کند. بعلاوه، در این یکسالی که کودک شما در مهد به سر خواهد برد، یاد میگیرد که صبور باشد، نوبت را رعایت کند، در فعالیت‌های گروهی شرکت کند و به صحبت‌های دیگران گوش فرا دهد. تمام این مهارت‌ها جزو ضروریات ورود به دنیای مدرسه خواهد بود.

ویژگی های یک مهد کودک خوب دارای فعالیت‌های گروهی متنوعی باشد. بازی‌ها، فعالیت‌ها و آموزش گروهی میتواند کودک شما را نسبت به کار گروهی و یادگیری بعضی مهارت‌های اجتماعی آماده کند. شاید در ابتدای سال فعالیت‌های گروهی زمانی کوتاه تری را به خود اختصاص دهند اما با گذشت زمان انتظار میرود که در برنامه آموزشی مهد زمان بیشتری به انجام فعالیت‌های گروهی اختصاص یابد. -بهره مندی از کادر مجرب و آموزش دیده: معلمین و مربیان یک مهد کودک خوب، از آموزش آکادمیک و تجربه کافی در کار با کودکان برخوردار هستند. این دسته افراد به شغل خود عشق میورزند و می دانند که برای تعامل مستمر و شکل دهی یک ارتباط سازنده با کودک باید چطور رفتار کنند، نسبت به عواط و هیجانات کودکان آشنایی کامل دارند و تمام شاگردان خود را کاملا میشناسند و از ویژگی‌های شخصیتی و توانایی‌ها و نقاط ضعف آن‌ها به خوبی مطلع هستند. -آشنا ساختن کودکان با کتاب و ترغیب آنها به علاقه بیشتر نسبت به خواندن و نوشتن. در یک مهد کودک خوب، زمان قابل توجهی برای خواندن قصه و کتاب خوانی برای کودکان اختصاص داده میشود. این کار دایره لغات و دانش کلمات کودک را به طور ضمنی افزایش داده و قدرت تخیل و خیال را در آن‌ها تقویت میکند. اهمیت انواع بازی ها در مهد کودک

بازی در این سنین نقش حیاتی ایفا میکند. یک مهد کودک خوب هر سه حوزه ورزش، هنر و یک زبان خارجی را در محتوای آموزشی خود دارد. البته غالب فعالیت‌های مرتبط با این سه حوزه در قالب بازی و بازی کردن (به صورت فردی و گروهی) باید ارائه شود. در رابطه با رده بندی سنی درون هر کلاس نیز سوال کنید، بهتر است کلاس ها به صورت یکدست بسته شوند و برای مثال کودک 4 ساله در کلاس کودکان 5 ساله قرار نگیرد.

بررسی سوابق معلمین در مهدکودک

همینطور نسبت به سابقه کادر معلمین و مریبان مهد سوال کنید. در صورت امکان با تعدادی از معلمین صحبت کنید و اگر مقدور بود مدتی را به مشاهده روند تدریس و کار آن‌ها بپردازید. در مورد شیفت کاری معلمین سوال کنید، توصیه می شود مهد کودکی را انتخاب کنید که تا آخر سال و برنامه آموزشی دارای کمترین تغییر در کادر معلمین و مربیان باشد، چرا که پذیرش این نکته برای کودکان آسان نخواهد بود.

در مهدکودک پرچین، اولین مجموعه با رویکرد انسان‌گرا در طبیعت، کودکان فرصت تجربه طبیعت ناب در فضایی امن و دلنشین را در کنار فعالیت‌های کارگاهی خواهند داشت. جدا از فعالیت‌های کارگاهی، در بخش مزرعه پرچین، فرصت تجربه اصیل کودکی برای کودکان فراهم شده است.

دیگر خبرها

  • جت جنگنده ام جی در نمایشگاه خودروی پکن+عکس
  • امید عالیشاه به بازی بزرگ رسید
  • بازیکن محبوب اوسمار به بازی بزرگ رسید
  • افتتاح نمایشگاه فرصت‌های متنوع یادگیری در هفته گرامیداشت مقام معلم
  • آقاپور: با طیبی تیم را در فینال جهان می‌بینم
  • تاثیر ظروف یکبار مصرف بر محیط زیست
  • شروع مسیری هیجان‌انگیز با مهدکودک
  • نمایشگاه گروهی عکاسان کازرون با نام «سِی کو» در حال برگزاری است
  • افتتاح نمایشگاه صنایع‌دستی و هنر‌های وابسته در زابل
  • افتتاح نمایشگاه صنایع‌دستی و هنرهای وابسته در زابل