Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون ساخت و توسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه‌های وزارت راه و شهرسازی، آخرین وضعیت پروژه‌ی «خط آهن میانه - بستان آباد - تبریز» را تشریح کرد.

‌به گزارش ایسنا، ‌علی جبار ذاکری در حاشیه بازدید از ایستگاه راه آهن بستان آباد - تیکمه داش در جمع خبرنگاران با بیان این‌که پروژه راه آهن میانه - بستان آباد به طول 132 کیلومتر است، اظهار کرد: طی سال ۹۵ از ۱۳۲ کیلومتر این خط تنها پنج کیلومتر آن ریل گذاری شده بود که تاکنون حدود ۱۱۵ کیلومتر آن ریل گذاری شده و مابقی عملیات تکمیلی آن نیز در حال انجام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

  

وی ادامه داد: بالاس ریزی ۱۲۳ کیلومتر این پروژه در حال انجام است، از کل محور حدود 6 کیلومتر باقی مانده که با برقراری شرایط جوی مناسب هوا و آماده‌سازی زیر ساخت‌ها، عملیات تکمیلی آن انجام می‌گیرد. 

  

وی افزود: پیش بینی می‌شود تا اواخر اسفندماه سال جاری حدود سه یا چهار کیلومتر از راه آهن میانه - بستان آباد برای ریل گذاری آماده و مابقی خط در فروردین ماه سال آتی تکمیل شود. 

  

معاون ساخت و توسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه‌های وزارت راه و شهرسازی افزود: طبق گفته‌ی آقای استاندار برنامه تکمیل ریل گذاری راه آهن میانه - بستان آباد برای امسال پیش بینی شده است و اگر شرایط جوی مساعد شود تا پایان سال جاری مصمم به اتمام عملیات ریل‌گذاری هستیم.

وی در خصوص تحویل خط آهن به راه آهن جمهوری اسلامی ایران، افزود: در وزارت راه دو معاونت وجود دارد که یکی وظیفه ساخت راه آهن و دیگری وظیفه بهره برداری از خطوط ریلی را بر عهده دارد و امیدواریم در فصل اول سال ۹۷ بتوانیم با طی مراحل تحویل، این محور را آماده‌ی بهره‌برداری کنیم. 

  

وی با اشاره به این‌که فاز دوم راه آهن میانه - بستان آباد - تبریز از بستان آباد تا باسمنج تعریف شده است، افزود: حدود ۳۵ درصد از این محور آماده‌ی ریل گذاری است ولی با وجود پل‌های بزرگ در این مسیر که جزوی از موانع هستند، پیش‌بینی می‌شود بعد از آماده‌سازی و تکمیل زیر سازی در بهمن ماه سال ۹۷، ریل گذاری محور بستان آباد تا باسمنج انجام گیرد. 

  

ذاکری ادامه داد: ایستگاه باسمنج به ائل گلی بخش دیگر این پروژه است که پیش بینی می‌شود، خرداد سال ۹۸ از باسمنج تا ایستگاه ائل گلی که ایستگاه مشترک بین متروی تبریز و راه آهن جمهوری اسلامی ایران است، آماده‌ی بهره برداری شود.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۶۹۳۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت راه‌های کشور؛ تردد روان در جاده‌های شمالی

بر اساس اعلام مرکز مدیریت راه‌های کشور، در محورهای چالوس، فیروزکوه، هراز، آزادراه تهران- شمال و آزادراه قزوین–رشت (رفت و برگشت) تردد روان برقرار است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، بر اساس اعلام مرکز مدیریت راه‌های کشور، آخرین وضعیت راه‌ها به شرح زیر است:

آخرین وضعیت جوی ترافیکی محورهای شمالی

- تردد روان در محورهای چالوس، فیروزکوه، هراز، آزادراه تهران - شمال و آزادراه قزوین – رشت (رفت و برگشت)

*در ضمن محورهای شمالی فاقد هرگونه مداخلات جوی است.

آخرین وضعیت جوی ترافیکی محورهای دیگر

- ترافیک نیمه سنگین در آزادراه تهران – ساوه محدوده‌های احمد آباد مستوفی و رضی آباد

- ترافیک نیمه سنگین در محور تهران – شهریار در برخی مقاطع

- ترافیک سنگین در آزادراه تهران – قم محدوده عوارضی تهران

آخرین وضعیت جوی

- بارش باران در برخی از محورهای استان‌های فارس و کرمان

محورهای مسدود غیرشریانی

هشتگرد – طالقان

کمربندی جدید خرانق – یزد

اسپکه – بمپور

یزد – دربید

حاجی آباد – آهنگران

رباط پشت بادام – بیاضه

گلشن – سراوان

کد خبر 748529

دیگر خبرها

  • اجرای ۱۰ طرح راه سازی در استان همدان
  • عملیات روسازی و ریل گذاری ۷۰ کیلومتر از پروژه راه آهن خراسان جنوبی
  • بررسی آخرین وضعیت تکمیل سامانه فاضلاب روستای ریحان آباد شهرستان ارومیه
  • پروژه تله کابین تاق بستان در وزارت میراث فرهنگی در حال بررسی است
  • تله‌کابین می‌تواند به رونق گردشگری کرمانشاه کمک کند
  • بهسازی ۲۱۰ کیلومتر از آسفالت آزادراه تبریز - زنجان
  • انفجار گاز در بستان‌آباد ۶ نفر را راهی بیمارستان کرد
  • آخرین وضعیت ترافیکی راه‌های البرز/ ۹ اردیبهشت
  • وضعیت راه‌های کشور؛ تردد روان در جاده‌های شمالی
  • بازدید مدیرکل بازرسی لرستان از میدان شهدا خرم آباد