Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گفته عضو کمیسیون برنامه و بودجه با اجرای طرح‌ اعاده اموال نامشروع مسئولان، دیگر شاهد این نخواهیم بود که در گوشه‌ای از کشور، مدیری متخلف با اختلاسی هزار میلیاردی از کشور بگریزد. ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۶ سیاسی مجلس نظرات

مهرداد لاهوتی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به طرح "اعاده اموال نامشروع مسئولان" گفت:‌  بر اساس این  طرح روسای قوا، وزرا و بستگان درجه یک آنها موظف‌اند که اموال و دارایی‌های خود را اعلام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بیشتر بخوانید

"طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان ثروتهای بادآورده را به بیت‌المال بازمی‌گرداند"

وی افزود‌: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در دوره‌های گذشته نیز خیلی تلاش کردند که طرح‌های شبیه به این طرح را به تصویب برسانند که هر بار به دلایلی موفق به این مهم نشدند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به طرح‌های مشابه  مطرح شده درباره اعاده اموال مسئولان در   دوره‌های گذشته مجلس گفت:‌ در دوره گذشته مجلس طرحی به تصویب نمایندگان رسید که بر اساس آن نه تنها سران سه قوه و وزرا بلکه تمامی مسئولان باید لیست اموال و دارایی‌های خود را قبل و بعد از زمان تصدی خود اعلام می‌کردند که این طرح به دلیل برخی ایرادهای طرح  با قانون اساسی،  به درستی به مجلس بازگشت ولی متاسفانه پس از بازگشت دیگر آن توجه قبلی به طرح صورت نگرفت.

به گفته لاهوتی  با توجه به اینکه تاکنون 102 نماینده مجلس طرح اعاده به اموال نامشروع مسئولان نظام را به امضا رساندند عزم جدی در به نتیجه رساندن این طرح در مجلس وجود دارد،‌ گفت:‌ این طرح قطعا اگر با اهتمام تمامی مسئولان کشور همراه شود قابلیت اجرا خواهد داشت ولی باید به این نکته نیز توجه شود که نباید فضای اجرای این طرح را به سمت افراط یا تفریط برد و فضایی را در جامعه ایجاد کنیم که نشان بدهیم همه مسئولان نظام بلااستثنا اموال نامشروعی را در دوران مسئولیت خود  به دست آورده‌اند.

نماینده مردم لنگرود در مجلس گفت:‌ اگر قرار باشد که طرح‌های اینچنینی به نتیجه برسد و مردم شاهد شفافیت در دستگاه‌های مختلف کشور باشند،  دستگاه‌های اجرایی و نظارتی باید با یک برنامه مدون و نگارش دستور العمل‌هایی اجرایی مناسب به اجرای درست این طرح کمک کنند تا در سایه اجرای این طرح اعتماد خدشه‌دار شده مردم به سیستم اداری کشور ترمیم شود. چراکه با اجرای طرح‌ اعاده اموال نامشروع مسئولان، دیگر  شاهد این نخواهیم بود که  در گوشه‌ای از کشور،  مدیری متخلف با اختلاسی هزار میلیاردی از کشور گریخته باشد.

انتهای پیام/

R1455/P1011116/S1,15/CT1 واژه های کاربردی مرتبط کمیسیون برنامه و بودجه مهرداد لاهوتی

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۶۹۵۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محاکم به اصل پیشگیری از تکرار جرم توجه کنند

رئیس دیوان عالی کشور با تاکید بر لزوم صدور احکام جایگزین حبس متناسب با جرم و در چارچوب قانون گفت: محاکم در صدور این نوع از احکام، اصل پیشگیری از تکرار جرم و کاهش بزهکاری را در دستور کار قرار دهند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری؛ رئیس دیوان عالی کشور در نشست شورای معاونین با اشاره به نشست فصلی اعضای شورای عالی قوه قضاییه با رؤسای کل دادگستری و دادستان‌های مرکز استان‌ها، درباره دستورهای رئیس عدلیه مبنی بر اینکه هیچ حکم قطعی قضایی نباید بدون دلیل موجه معطل اجرا بماند، اظهار کرد: نظارت بر اجرای احکام قطعی پرونده‌ها در دستور کار معاونت نظارت دیوان عالی کشور قرار گیرد و این موضوع با جدیت هر چه بیشتر پیگیری شود.

رئیس دیوان عالی کشور بر آسیب‌شناسی و بررسی دقیق میزان پرونده‌های کیفری و حقوقی که آرای آنها قطعی شده است، اما در اجرای احکام معطل مانده است، تأکید کرد و گفت: با لحاظ قوانین و مقررات مربوطه و اتخاذ تدابیر و تمهیدات مقتضی آسیب‌شناسی این نوع پرونده‌ها برای جلوگیری از تضییع حقوق اصحاب پرونده در دستور کار قرار گیرد.

وی همچنین با اشاره به سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که یادآور تدبیر حکیمانه امام خمینی (ره) است، افزود: یکی از نهادهایی که پس از پیروزی انقلاب اسلامی به فرمان امام خمینی (ره) تشکیل شد، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود که در اردیبهشت سال 1358 شورای انقلاب با تاسیس آن، گامی اساسی در راه سازمان‌دهی این نهاد برداشت.

رئیس دیوان عالی کشور با تأسی از فرمایش امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه اگر اگر سپاه نبود، کشور هم نبود، گفت: کارنامه پر افتخار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیش از چهار دهه گذشته، در عرصه‏‌های مختلف، امیدهای فروانی را برای مردم، مسئولان نظام و همه دوستداران انقلاب در سراسرجهان ایجاد کرده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • قدردانی خانواده مرحوم آیت الله امامی کاشانی از مردم و مسئولان
  • نماینده مجلس : مردم از چپاول‌های درشت مانند چای دبش نتیجه می‌گیرند که اموال آنان بلاصاحب است
  • مجلس مانع ساماندهی معافیت مالیاتی صندوق‌های بورسی می‌شود؟
  • علیرضابیگی: مردم از چپاول‌های درشت مانند چای دبش نتیجه می‌گیرند که اموال آنان بلاصاحب است
  • محاکم به اصل پیشگیری از تکرار جرم توجه کنند
  • مجلس مانع ساماندهی معافیت مالیاتی صندوق های بورسی می شود؟
  • ترکیب بارسلونا مقابل رئال مادرید؛ بازی بزرگ ژاوی برای اعاده حیثیت
  • شروط بنیاد مسکن مانع تخصیص «قیر رایگان» به روستاها می‌شود
  • جلوی اختلاس را بگیرید
  • آیت‌الله جوادی آملی: بانک‌ها جلوی اختلاس‌ها را بگیرند