Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک شرکت هواپیمایی اسرائیلی تلاش می‌کند به حریم هوایی عربستان سعودی دسترسی پیدا کند.

ایران آنلاین /شرکت هواپیمایی «ال عال» رژیم صهیونیستی از یک گروه لابی صنعت هوایی خواسته است به آن کمک کند بتواند به حریم هوایی عربستان سعودی دسترسی یابد.

خبرگزاری رویترز در گزارشی از تل آویو به قلم تووا کوهن و آری رابینوویچ نوشت: شرکت هواپیمایی اسرائیل اعلام کرد هدفش از این درخواست این است که بتواند با شرکت هواپیمایی هند «ایر ایندیا» در مسیر هوایی هند و اسرائیل به رقابت بپردازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این درخواست در نامه‌ای که روز چهارشنبه از طرف مدیر اجرایی شرکت «ال عال» به اتحادیه بین المللی حمل و نقل هوایی (یاتا) ارسال شد، مطرح شد و او در آن اشاره کرده است که با نخست وزیر اسرائیل نیز در این باره گفتگو کرده است.

عربستان سعودی اسرائیل را به رسمیت نمی‌شناسد هر چند یخ روابط دو متحد آمریکا به سبب نگرانی‌های مشترک آن‌ها ذوب شده است. اجازه دادن به اسرائیل برای دسترسی به حریم هوایی عربستان با لغو ممنوعیت ۷۰ ساله به منزله یک تغییر موضع دیپلماتیک تاریخی خواهد بود. 

این درخواست شرکت هواپیمایی «ال عال» در واکنش به طرح‌هایی است که شرکت ایر ایندیا ماه گذشته فاش کرد. این طرح‌ها نشانی می‌دهد ایر ایندیا قصد دارد پرواز‌های مستقیم به تل آویو را با عبور از حریم هوایی عربستان سعودی شروع کند که در آن صورت مسیر پرواز هند به اسرائیل کوتاهتر خواهد شد. آسمان عربستان سعودی اکنون به روی همه پرواز‌های تجاری به مقصد اسرائیل بسته است. درباره اینکه آیا ایر ایندیا برای عبور از آسمان عربستان به مقصد اسرائیل مجوزی از ریاض دریافت کرده است یا خیر، هنوز هیچ اعلان رسمی نشده است.  / باشگاه خبرنگاران

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۷۰۳۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار عربستان به اسرائیل درباره حمله به رفح

به گزارش خبرآنلاین، وزارت خارجه عربستان با بالا گرفتن احتمالات برای حمله زمینی رژیم صهیونیستی به رفح، در این خصوص به تل آویو هشدار داد.

به گزارش تسنیم به نقل از روزنامه عرب نیوز، عربستان سعودی امروز دوشنبه در مورد خطرات حمله رژیم صهیونیستی به شهر رفح به عنوان بخشی از کارزار "خونین" و "نظام‌مند" خود برای یورش به تمام مناطق نوار غزه و آواره کردن ساکنان آن هشدار داد.

این هشدار پس از آن است که ارتش رژیم صهیونیستی به ده‌ها هزار نفر در شهر رفح در جنوب غزه دستور داد تا اوایل روز دوشنبه آن منطقه را تخلیه کنند. این مساله حاکی از این است که احتمالا یک حمله زمینی به رفح که مدت‌ها از سوی صهیونیست‌ها وعده داده شده بود، قریب‌الوقوع باشد.

وزارت خارجه عربستان عنوان کرد که این کشور قاطعانه نقض مستمر قوانین بین المللی توسط نیروهای اسرائیلی که بحران انسانی در غزه را تشدید می‌کنند و تلاش های صلح بین المللی را تضعیف می‌نماید، رد می‌کند.

این وزارتخانه مجدداً درخواست عربستان را از جامعه بین‌المللی برای مداخله فوری بمنظور توقف نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی فلسطینی تجدید کرد.

فولکر ترک، مسئول حقوق بشر سازمان ملل متحد روز دوشنبه گفت که دستورات اسرائیل برای جابجایی فلسطینیان از رفح غیرانسانی است و آنها را در معرض خطر و بدبختی بیشتر قرار می‌دهد. او هشدار داد که چنین اقداماتی گاهی می‌تواند به جنایت جنگی تبدیل شود.

310310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903697

دیگر خبرها

  • هشدار عربستان به اسرائیل درباره حمله به رفح
  • بمباران شدید هوایی شهر رفح توسط اشغالگران رژیم صهیونیستی+ فیلم
  • سفرهای سریالی مقامات سعودی به پاکستان برای تجارت و سرمایه‌گذاری
  • فروش نسخه‌های جدید اف-۱۵ آمریکایی به عربستان؟!
  • آمریکا به دنبال فروش نسخه‌های جدید اف-۱۵ به عربستان است
  • نگاهی به توافق امنیتی جدید عربستان و آمریکا/ واشنگتن و ریاض در انتظار چراغ سبز اسرائیل
  • سالیوان: توافق دفاعی آمریکا با عربستان بدون رابطه ریاض با اسرائیل امکان‌پذیر نیست
  • معامله ریاض – واشنگتن به مویی بند است
  • دفاع موشکی ایران در مقابل اسرائیل زمینه نابودی هر چه زودتر رژیم صهیونیستی را فراهم می‌کند
  • معامله ریاض – واشنگتن به مویی بند است/ عربستان نمی تواند از شرط تشکیل کشور مستقل فلسطین بگذرد/ غنی سازی بومی اورانیوم در عربستان؛ خط قرمز قانونگذاران آمریکایی