Web Analytics Made Easy - Statcounter

سنندج - ایرنا - کارشناس توانبخشی مبتنی بر جامعه بهزیستی کردستان گفت: اجرای برنامه c.b.r در شهرهای محروم، پایداری برنامه در مناطق روستایی، حمایت از رویکرد تسهیل گری، تقویت صندوق های شورای توان بخشی اولویت برنامه های بهزیستی در سال 97 است.

به گزارش ایرنا، فرزانه بهرامی روز پنجشنبه در همایش استانی کارشناسان و تسهیل گران c.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

b.r که در قروه برگزار شد، اظهار کرد: از 17 هزار و 940 معلول شناسایی شده در کردستان، هفت هزار و یک نفر معلول جسمی - حرکتی، سه هزار و 200 نفر معلول بینایی، یک هزار و 820 نفر ناشنوا، 2 هزار و 951 نفر معلول ذهنی، یک هزار و 730 نفر روانی مزمن و یک هزار و 240 نفر معلول صوت و گفتار هستند.
به گفته وی، 470 دهیار فعال، 559 خانه بهداشت فعال، 539 شورای توانبخشی محلی فعال، 10 مجتمع روستایی فعال و 10 انجمن فعال در برنامه c.b.r استان کردستان همکاری دارند.
بهرامی با بیان اینکه از سال 1375 شناسایی شروع برنامه مبتنی بر توانمندسازی معلولان به صورت پایلوت در شهرستان های سقز و قروه اجرایی شد، افزود: این برنامه سپس در همه شهرستان های استان مورد پایش قرار گرفت.
وی به اهداف برنامه اشاره کرد و گفت: دادن اطمینان به معلولان در مورد توانمندی ها، تامین دسترسی به خدمات عمومی، پیشگیری از معلولیت هاٰ و استفاده از بستر جامعه و نهادهای ملی برای ارائه خدمات است.
معاون توانبخشی بهزیستی کردستان نیز در این همایش اظهار کرد:انجمن های توانبخشی جامعه باید خود را اثبات کنند که توانمند و قدرتمند هستند و قدر منابع را می دانند چرا که همه جامعه را برای پیشبرد اهداف بسیج و از همراهان و امکانات محلی استفاده می کنند.
مژگان مشفق افزود: علاوه بر اینکه انجمن ها و کارشناسان و تسهیلکران توانبخشی مبتنی بر جامعه به معلول خدمت می کنند باید از تجربیات معلول نیز در راستای توانمندسازی سایر معلولان در جهت کیفی و کمیت برنامه استفاده شود.
به گفته وی، سال آینده ارزشیابی و پایش انجمن های غیر دولتی صورت خواهد گرفت که در این زمینه باید فعالیت ها را دسته بندی کرد.
مشفق گفت: انجمن ها تجربیات خود را در روستاها به صورت مقاله و کنگره نمایش دهند و اطلاعات جمع بندی کنند و زمینه جدید فعالیت را نشان دهند تا به صورت توسعه فراگیر و منطقه ای برنامه ها روز به روز فعال تر شود.
وی اضافه کرد: انجمن توان بخشی مبتنی بر جامعه باید فعالیت ها را در یک حوزه متمرکز نکنند بلکه باید یک توسعه کامل در تمام حوزه های توان بخشی استفاده شود.
معاون توانبخشی بهزیستی کردستان افزود: با جمع بندی عملکردها و اطلاعات، می توان پروژه هایی برای جذب اعتبارات بیشتر نسبت به سایر استان ها با هدف محرومیت زدایی و فقر ارائه کرد.
وی با بیان اینکه باید انجمن ها بر اساس نیازهای جوانان و منطقه فعالیت کنند، یادآور شد: با اشتراک گذاشتن تجربیات به سایر شهرستان ها نقاط ضعف ها شناسایی و نقاط مثبت قوت یابد.
مشفق با اشاره به برنامه سال 97 و هدف اصلی همایش افزود: برنامه c.b.r ابعادی که قبلا توانبخشی، شناسایی و درمان بود امروزه بیشتر از این نیاز به حضور انجمن ها، تسهیل گران و داوطلبان داریم تا در تمام ابعاد از جمله سلامت، آموزش، معاش، مولفه های اجتماعی و توانمندسازی امور فرد از آن استفاده کنیم.
رئیس بهزیستی قروه نیز در سخنانی گفت: یکی از طرح های اولویت دار سازمان بهزیستی، توانبحشی مبتنی بر جامعه به مجموعه اقداماتی که توسط فرد معلول، خانواده و سایر گروه های اجتماع با استفاده از منابع و امکانات محلی به منطور استقلال و بازتوانی فرد معلول انجام می گیرد، گفته می شود.
سارا عبدی با اشاره به عوامل توانبخشی مبتنی بر جامعه افزود: این طرح در راستای خدمات دهی به معلولان نیازمند روستایی با همکاری تسهیل گران، بهورزان، دهیاران و سایر گروه های اجتماعی اجرا می شود و توجه خاصی به فرد معلول، خانواده و جامعه صورت می گیرد.
به گفته وی، توانبخشی در مناطق تحت پوشش به سه طریق خانه های بعداشت، دهیاران و شوراهای توانبخشی و تسهیل گران محلی و میانی انجام می شود.
عبدی با اشاره به اهداف طرح اظهار کرد: شناسایی معلولان که در مناطق روستایی و دور افتاده به خدمات توانبخشی دسترسی ندارند و به منظور برابری فرصت ها، هم افزایی بیشتر معلول و خانواده و تحقق عدالت اجتماعی است.
وی تاکید کرد: در c.b.r با تشخیص به موقع ناتوانی و اقدامات لازم برای پیشگیری از پیشرفت معلولیت و همچنین ارائه خدمات لازم صورت می گیرد.
در شهرستان قروه طرح c.b.r در 120 روستا با جمعیت 75 هزار و 44 نفر، 64 خانه بهداشت، 106 دهیار، 100 شورای توانبخشی محلی فعال اجرا می شود ضمن اینکه 2 هزار و 605 معلول در روستاها شناسایی شده که 935 نفر آنها زیر پوشش بهزیستی هستند.
7345/9102

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۷۰۵۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای برنامه های متنوع فرهنگی بنیاد شهید در ایلام قابل تقدیر است

به گزارش خبرنگار مهر، ناصر نجفی ظهر سه شنبه در سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام با تقدیر از فعالیت‌های اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان به خصوص در حوزه فرهنگی، افزود: خدمت به خانواده‌های شهدا افتخار بزرگی برای مدیران است، بر همین اساس از تمامی فعالیت‌های اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان حمایت خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: هرآنچه پیشرفت و اقتدار در کشور داریم مرهون خون شهدا است، بر همین اساس خدمت به خانواده‌های شهدا جزو وظایف اصلی مدیران در استان است. معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری ایلام اضافه کرد: اتفاقات خوبی در استان ایلام در طول دولت سیزدهم مثل طرح تبدیل وضعیت ایثارگران رخ داده که نیاز است دستگاه‌های اجرایی این اقدامات را برای مردم تشریح و تبیین کنند.

نجفی افزود: از همه ادارات و دستگاه‌های اجرایی استان ایلام انتظار داریم در زمینه فرهنگ سازی در زمینه ازدواج و فرزندآوری اهتمام ویژه داشته باشند.

سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام نیز در این دیدار با اشاره به اینکه در طول دولت سیزدهم بیش از یک هزار میلیارد تومان تسهیلات در بخش‌های مختلف به جامعه ایثارگران استان پرداخت شده است، افزود: ۱۸ درصد جمعیت استان ایلام را ایثارگران تشکیل داده است.

محمد رحیمی اضافه کرد: بیش از چهار هزار و ۵۰۰ نفر از جامعه ایثارگران در استان ایلام تبدیل وضعیت شده، همچنین آزمون استخدامی خاص فرزندان شهدا و جانبازان ۷۰ درصد با ۴۹۵ نفر ظرفیت به زودی برگزار می‌شود که ظرفیت بزرگی برای حل مشکل بیکاری فرزندان شهدا و جانبازان ۷۰ درصد است.

وی تصریح کرد: پروژه‌های مختلف عمرانی در حوزه بنیاد شهید برای خدمات رسانی به جامعه ایثارگران در سال جاری تعریف شده است.

کد خبر 6086391

دیگر خبرها

  • عملکرد اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران ایلام قابل تقدیر است
  • اجرای موسی عصمتی میلیونی شد+فیلم
  • زمان‌بندی ۵۷۵ پروژه فعال در شهر اصفهان انجام شد
  • اول لب بود که دندان آمد/ آدم گرسنه اولویت دارد یا گربه محل؟!
  • اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی‌چشم بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی
  • شهرهایی که درختان را اولویت قرار دادند
  • تعطیلی پنجشنبه یعنی محروم‌سازی فعال اقتصادی ایرانی از ارتباطات جهانی/ تاکنون کمیسیون اجتماعی به جمع بندی نهایی نرسیده است
  • اجرای برنامه های متنوع فرهنگی بنیاد شهید در ایلام قابل تقدیر است
  • اجرای برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی ویژه خانواده و بانوان در البرز
  • اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی چشم بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی