Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-07@10:37:11 GMT

نظر مدیرکل سیاسی وزارت کشور درباره اتفاقات دی‌ماه

تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۴۷۱۰۰۷

نظر مدیرکل سیاسی وزارت کشور درباره اتفاقات دی‌ماه

مدیرکل سیاسی وزارت کشور وقایع کف خیابان را معلول ناکارآمدی نظام حزبی در کشور خواند و گفت: اتفاقات دیماه امسال کلیت نظام را هدف گرفته بود.

به گزارش مشرق، بهرام سرمست دبیر کمیسیون ماده احزاب وزارت کشور صبح امروز در نشست فصلی خانه احزاب ایران اظهار داشت: بر اساس دعوتی که خانه احزاب داشته این یک نشست فصلی به سن احزاب محسوب می شود و نهایت وسع و توانمان این بود که این سالن وزارت کشور را در اختیار احزاب قرار دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه خانه احزاب تشکلی صنفی است و محدوده فعالیتش مشخص است گفت: ما  ۲۴۷ حزب شناسنانه دار در کشور داریم و هرچند یک نعمت بدای نظام سیاسی است از طرفی دیگر یک آسیب شناسی نیاز دارد که ببینیم به عنوان کشوری در حال توسعه چه نسبتی با سایر کشورها در این زمینه داریم.

وی با بیان اینکه اگر در نظام سیاسی ما جایگاه احزاب یه درستی تبیین می شد و احزاب کارکرد قانونی خود را ایفا می کردند این وقایع را بی قواره در کف خیابان نداشتیم اظهار داشت: این اتفاقات معلول ناکارآمدی و کژکاری نظام حزبی در کشور ماست و کلیت نظام حزبی نتوانسته کارکرد خود را ایفا کند.

سرمست با بیان اینکه در وقایع اخیر در برخی جریانات دچار سو تفاهم شدند گفت: عده‌ای از منتقدان دولت درصدد این بودند که وقایع دیماه را به پای دولت بنویسند ولی چند ساعت پس از اعتراضات این وقایع از دولت مستقر به سطح کل حاکمیت منتقل شد.

مدیرکل سیاسی وزارت کشور ضمن بیان اینکه اتفاقات دیماه امسال کلیت نظام را هدف گرفته بود، تاکید کرد: از دبیران کل عضو خانه احزاب تشکر می کنم که در بحبوحه آن حوادث نشست هم اندیشی در این مورد با آنها در وزارت کشور انجام شد.

‌سرمست با بیان اینکه احزاب باید بین دولت و ملت منازعات و اتفاقات را حل کنند، تاکید کرد: همچنین در تبین منافع ملی و ترجیح منافع حزبی به آن یکی از ایراداتی است که به ما آسیب می‌زند، در همین اتفاقات اخیر ما دیدیم که برخی از احزاب رقیب دولت به سیاه‌نمایی پرداختند و یک کنش‌گری سیاسی پرداختند.

مدیرکل سیاسی وزارت کشور با بیان اینکه خانه احزاب باید جلسه‌ای را تشکیل دهد تا براساس گفت و گو مشکلات خود را حل کنیم، اظهار داشت: از احزاب انتظار داریم به عنوان یک کارکرد اصلی به سیاست کشور کمک کنند.

وی افزود: دو رویکرد ما نسبت به احزاب این است که احزاب امروز بیشتر به عنوان یک کنشگر سیاسی عمل می‌کنند و امید است این سطح ارتقاء پیدا کند و احزاب در تصمیم‌گیری‌ها به عنوان عقلا به سیاست کمک کنند.

مدیرکل سیاسی وزارت کشور با بیان اینکه در مورد اصل ۲۷ قانون اساسی در حال پیش‌نویس لایحه هستیم گفت: هدف این است که از خانه احزاب هم دعوت می‌کنیم نمایندگان خانه احزاب در جلسه تدوین پیش‌نویس حضور پیدا کنند تا بتوانیم با همفکری یک لایحه خوب را تنظیم کنیم.

مدیرکل سیاسی وزارت کشور خاطرنشان کرد: آئین‌نامه چگونگی تامین امنیت راه پیمایی و صدور مجوز برای آن نیز مراحل نهایی خود را پشت سر می گذارد.

منبع: فارس ارسال به تلگرام

منبع: مشرق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۷۱۰۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلسات محسن رضایی با احزاب و جریان‌های انقلاب

محسن رضایی در آستانه برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در دیدارهای جداگانه با آقایان داوری و روح الامینی، دبیر و معاون امور استانهای شانا و دبیران جریانات سياسی دیگر بر وحدت گروه های انقلابی تاکید کرد. 

 

رضایی در دیدار با آقایان نادی، جراره و شورای مرکزی شریان، آقایان رائفی پور و سعید محمد و شورای مرکزی صبح ایران و آقای احمد نادري و شورای مرکزی جماران گفت: باید از رویش های انقلاب استقبال و از هرنوع تفرقه جلوگیری کرد. 

 

دبیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا با تاکید بر ضرورت حفظ وحدت در جبهه انقلاب، افزود: همبستگی و برادری از ارزش های اصیل انقلاب اسلامی است که امروز بیش از هر زمانی باید مورد توجه باشد و اکنون ملت و نظام، نیازمند صف فشرده نیروهای انقلاب و کارآمدی جبهه انقلاب است و راه آن قاعده محوری به جای شخص محوری است.

 

وی با یادآوری شرایط حساس کشور پس از طوفان الاقصی و وعده صادق خاطرنشان کرد: موقعیت ایران درغرب آسیا بیش از گذشته تعیین کننده شده است، فلذا فرصت‌ها و تهدیدات جدیدی درمقابل کشور قرار گرفته است. در چنين شرايطي وحدت نيروهاي انقلاب و تلاش همگانی برای بهبود وضعیت اقتصادی کشور رمز عبور از تهدیدات و بهره برداری از فرصت هاست و هر نوع تکروی و سهم خواهی آسیب بزرگی به نظام و مردم خواهد زد. امروزه بشدت نیازمند عقلانیت جمعی اشخاص و جریانات سیاسی کشور هستیم.

 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اهمیت مشارکت مردم در انتخابات گفت: انتخابات مجلس‌ علیرغم شرایط سخت اقتصادی با حضور مردم انجام شد و آن‌ها نشان دادند که تنها راه اصلاح کشور انتخابات و مردم‌سالاری است. حضور سلیقه های مختلف سیاسی، مشارکت مردم را جدی تر و بیشتر می کند.

 

رضایی در پایان گفت: رقابت باید برادرانه و به دور از منازعه باشد. انتقادات و شفافیت باید منصفانه و همراه با ضوابط اخلاقی صورت گیرد و فضا برای رویش های جدید مهیا باشد. تحمل سليقه های سياسی علامت بلوغ عقلانیت گروه های سیاسی است.

 

گفتنیست طی این نشست‌های جداگانه آقایان نادی و جراره از شریان، احمد نادری از جماران، رائفی پور و سعید محمد از صبح ایران، ضمن تشریح روند شکل گیری جریان‌ها و جبهه های خود، به بررسی اجمالی دور اول انتخابات و برخی گله مندی ها پرداختند و همچنین آمادگی خود برای گفتگو با سایر گروه‌های جبهه انقلاب را اعلام کردند. 

 

همچنین محسن رضایی در جلسه با آقایان داوری و روح الامینی، دبیر و معاون امور استان‌های شانا، بر وحدت همه گروه‌های جبهه انقلاب ازجمله شانا، پایداری، شریان، جماران، صبح ایران و تحول‌خواهان وسایر گروه‌ها تأکید کرد و اعضای شانا نیز نقطه نظرات خود را بیان کردند.

دیگر خبرها

  • شمسایی: جشنواره نشریات دانشجویی برای وزارتخانه‌های علوم و ارشاد نفع دارد/ بدنه مطبوعاتی کشور نیازمند خون تازه
  • هشدار کارشناسان درباره بحران مسکن در اروپا و خطر راست افراطی
  • دبیران احزاب در رقابت انتخاباتی کمیسیون ماده ۱۰ حضور دارند
  • خودتخریبی در نظام های سیاسی
  • مدیرکل ثبت شرکت‌ها: ۷۴۴ هزار شرکت صوری در کشور داریم
  • امامت سیاسی، تکلیف ذاتی ائمه اطهار (ع) بوده است
  • تک‌روی و سهم‌خواهی به نظام و مردم آسیب می‌زند
  • محسن رضایی: سهم‌خواهی به نظام و مردم آسیب می‌زند
  • جلسات محسن رضایی با احزاب و جریان‌های انقلاب
  • محسن رضایی: تک‌روی و سهم‌خواهی به نظام و مردم آسیب می‌زند