Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه امام صادق(ع) و رئیس شورای علمی جشنواره "کتاب سال سبک زندگی" از برگزاری جشنواره در 20 اسفند ماه در تهران با بهره گیری از ظرفیت های حوزه و دانشگاه خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سعید مهدوی کنی امروز در نشست خبری در دانشگاه باقرالعلوم با اشاره به برگزاری جشنواره کتاب سال سبک زندگی عنوان کرد: متفکران و نویسندگان حوزه و دانشگاه آثار گرانقدری در مورد سبک زندگی اسلامی و ایرانی دارند که در این جشنواره بهترین آثار معرفی می گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس دانشگاه امام صادق(ع) افزود: بهره گیری از ظرفیت‌های حوزه و دانشگاه و ایجاد تفاهم گفتمانی و شکل‌گیری ادبیاتی مشترک از مهم ترین رویکرد این جشنواره می باشد.

وی اظهار داشت: این همایش فرصت ارزشمندی در رفع خلاء‌های موجود در تبیین سبک زندگی اسلامی و ایرانی است هر چند تا رسیدن به وضعیت مطلوب فاصله داریم و داشته‌های علمی ما محدود می باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدوی کنی بیان کرد: این جشنواره فرصتی برای گردهمایی نخبگان و جامعه علمی است ضمن اینکه بانک اطلاعاتی غنی از کتاب‌هایی با موضوع سبک زندگی اسلامی و ایرانی جمع آوری خواهد شد.

وی تصریح کرد: آثار فاخری به جشنواره ارسال شده است و سرمایه ارزنده ای در فضای نشر شاهد بوده ایم که نشان از توانمندی محققان و اندیشمندان دارد.

رئیس شورای علمی جشنواره کتاب سال سبک زندگی اظهار داشت: این جشنواره در تالار فردوسی دانشگاه تهران برگزار می شود و در آن از پدیدآورندگان آثار و مؤسسات برتر نیز تجلیل خواهد شد.

وی گفت: برآیند علمی خوبی میان حوزه و دانشگاه در موضوع سبک زندگی اسلامی و ایرانی وجود دارد که می توان در فضایی فرهنگی بدان پرداخت.

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدوی کنی خاطرنشان کرد: آن چه مد نظر داریم نگاه مطلق دینی نیست بلکه با نگاهی ایرانی و اسلامی در کنار هم به موضوع پرداخته می شود.

در این نشست خبری همچنین حجت‌الاسلام ‌والمسلمین مهدی علیزاده رئیس جشنواره کتاب سال سبک زندگی عنوان کرد: این جشنواره با مشارکت دانشگاه باقرالعلوم(ع)، پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) و دانشگاه امام صادق(ع)،دفتر تبلیغات اسلامی،پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و پژوهشگاه حوزه و دانشگاه برگزار خواهد شد.

وی بیان کرد: ترویج سبک زندگی اسلامی و ایرانی از جمله اهداف این جشنواره می باشد، بسیاری از مشکلات و آسیب‌ها و بزه‌کاری‌ها از سبک زندگی نشات می گیرد و تدابیر حاکمیتی و بهره گیری از ظرفیت‌های علمی و فرهنگی می تواند راهگشای مشکلات باشد.

حجت‌الاسلام ‌والمسلمین علیزاده خاطرنشان کرد: رسیدن به نظریه‌های منطقی و دقیق نیازمند انجام اقدامات علمی و پژوهشی گسترده می باشد.

وی اظهار کرد:در حدود 1400 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است که در 4 گروه اصلی حوزه علوم اسلامی و علوم انسانی و حوزه تک نگاری و آثار ترجمی می باشد.

رئیس جشنواره کتاب سال سبک زندگی یادآور شد: از میان آثار 686 اثر مرتبط با موضوع جشنواره شناسایی شد که 129 اثر بعد از غربال گری های اصلی به جشنواره راه یافت و در بخش فینال نیز از میان 50 اثر 12 اثر برگزیده معرفی خواهد شد.

وی گفت:این جشنواره با پیام مراجع آغاز می شود و با حضور حداد عادل و برخی از شخصیت های برجسته برگزار می شود.

حجت‌الاسلام ‌والمسلمین علیزاده عنوان کرد: در تلاشیم در جشنواره های آینده نیز آثاری از جمله پایان نامه، مقاله و پژوهش های برتر نیز شرکت داده می شود.

وی یادآور شد: تولید بازی‌های رایانه‌ای، هنرهای تجسمی و آثار تربیتی و فرهنگی و اجتماعی کودکان، تربیت مبلغان متخصص سبک زندگی، برپایی رویدادهای خلاقانه در حال طراحی است.

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۷۲۱۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز به کار جشنواره رسانه و نشریات دانشجویی تیتر ۱۳

سیزدهمین دوره جشنواره سراسری رسانه و نشریات دانشجویی "تیتر ۱۳" با همکاری وزارت علوم و بهداشت و با حضور فعالان این حوزه در دانشگاه فردوسی مشهد آغاز به کار کرد. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، سیزدهمین دوره جشنواره سراسری رسانه و نشریات دانشجویی "تیتر 13" با همکاری وزارت علوم و بهداشت و با حضور فعالان این حوزه در دانشگاه فردوسی مشهد آغاز به کار کرد.

قرار است در این جشنواره که تا روز 18 اردیبشهت ماه ادامه دارد آثار برتر در حوزه ها و قالب های مختلف ادبی و رسانه ای معرفی شوند.

برگزاری نمایشگاه نشریات دانشجویی، نشست کارشناسان نشریات دانشگاه‌ها و برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای دانشجویان و کارشناسان از جمله برنامه‌های محوری این جشنواره است.

به گفته مسئولان نمایشگاه، آثار برتر در 42 رسته با معرفی 120 اثر در حوزه های مختلف علمی، ادبی اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی انتخاب شدند. آثار برتر در بخش های مختلف تیتر و لید، یادداشت، مقاله، سرمقاله، مصاحبه و نشریات برتر قرار دارند.

ایجاد فضای تعاملی بین دانشجویان و کارشناسان دانشگاه‌های سراسر کشور، توانمندسازی دانشجویان از طریق برگزاری کارگاه‌ها و برگزاری نشست‌های تخصصی کارشناسان برای بررسی آیین‌نامه‌های مرتبط با نشریه‌های دانشجویی از جمله اهداف برگزاری جشنواره «تیتر 13» است‌.

به گزارش تسنیم، جشنواره تیتر دانشجویی در مرحله اول با صدور فراخوانی آغاز و دانشجویان آثار خود را به دبیرخانه ارسال کردند. آثار در دو مرحله با حضور چهره‌های رسانه‌ای داوری شد. در اختتامیه جشنواره که با حضور مسئولان کشوری برگزار می‌شود، از برگزیدگان تقدیر و آثار آنها در رسانه‌های معتبر منتشر می‌شود. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • علت عدم گرایش به رشته‌های علوم پایه و فنی بررسی شود
  • حوزه و دانشگاه دو نهاد فاخر علمی و فرهنگی در عرصه بین‌الملل
  • روایت زندگی محمد دبیر سیاقی در نمایشگاه کتاب عرضه می‌شود
  • تمدید مهلت ثبت‌نام و ارسال آثار به دو جشنواره ملی کتاب دانشجویی و پایان‌نامه سال
  • تمدید مهلت ثبت‌نام و ارسال آثار به جشنواره‌های کتاب دانشجویی و پایان‌نامه سال
  • دانشگاه آزاد بسیاری از مرز‌های علمی کشور را درنوردیده است
  • کسب رتبه برتر در جشنواره ملی شعر دوست من کتاب
  • آغاز به کار جشنواره رسانه و نشریات دانشجویی تیتر ۱۳
  • جمهوری اسلامی؛ عصر شکوفایی ادبیات اقوام/ شیرنوایی نابغه ای که ناشناخته مانده است
  • نشست هم‌اندیشی نمایندگان مجلس با هیات رییسه دانشگاه مازندران