Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-26@18:17:50 GMT

خطرات ناشی از دود خودروهای دیزلی برای اعصاب

تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۴۷۲۴۹۶

خطرات ناشی از دود خودروهای دیزلی برای اعصاب

پژوهشگران آمریکایی در بررسی اخیر خود دریافتند قرار گرفتن در معرض دود اگزوز خودروهای دیزلی، خطر ابتلا به بیماری عصبی را افزایش می‌دهد.

به گزارش گروه رسانه های دیگر آنا، میکال‌نیوزتودی نوشت: ممکن است خطر اسکلروز جانبی آمیوتروفیک (ALS) برای افرادی که به طور متداوم در معرض اگزوز خودروهای دیزلی قرار دارند، افزایش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسکلروز جانبی آمیوتروفیک یا بیماری لو گهریگ (Lou Gehrig)، نوعی شرایط عصبی پیش‌رونده است که در آن، سلول‌های عصبی که حرکات داوطلبانه عضله را کنترل می‌کنند، آسیب می‌بینند.

دکتر آیشا دیکرسون (Aisha Dickerson)، از نویسندگان این پژوهش و همکارانش در دانشگاه هاروارد (Harvard) آمریکا، قرار است یافته‌های خود را در مورد این موضوع در نشست سالانه آکادمی مغز و اعصاب آمریکا (AAN) که آوریل امسال در لس‌آنجلس برگزار می‌شود، ارائه دهند.
پژوهش‌های پیشین ادعا کرده‌اند که امکان دارد عوامل محیطی، در رشد بیماری لو گهریگ موثر باشند.

اگزوز خودروهای دیزلی، ترکیب گازها و ذرات جامد است که از راه احتراق سوخت دیزلی تولید می‌شود.

این گروه پژوهشی، پس از بررسی ۱,۶۳۹ بزرگسال با میانگین سنی ۵۶ سال بین سال‌های ۱۹۸۲ تا ۲۰۱۳، آنها را مبتلا به بیماری لوگهریگ تشخیص دادند. هر یک از این بزرگسالان، از نظر سن و جنسیت با ۱۰۰ نفر که با این بیماری مبتلا نبودند، مقایسه شدند و سابقه کاری آنها مورد بررسی قرار گرفت.

براساس این پژوهش، افرادی مانند کارگران، خدمه ایستگاه و رانندگان اتوبوس، بیشتر از بقیه مردم در معرض اگزوز خودروهای دیزلی قرار دارند. خطر این بیماری در مردانی که بیش از ۱۰ سال چنین مشاغلی داشتند، تا ۲۰ درصد بیشتر از کسانی بود که در این مدت در معرض اگزوز خودروهای دیزلی قرار نداشتند.

به گفته دکتر دیکرسون، این پژوهش، برای درک علل بیماری لوگهریگ، نیاز به توجه و کار بیشتری دارد.

منبع: ایسنا

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۷۲۴۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماکرون: اروپا در معرض نابودی قرار دارد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فرانس ۲۴، «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه در سخنرانی امروز خود در دانشگاه سوربن تاکید کرد که اروپا در معرض نابودی و فروپاشی قرار دارد.

وی افزود: با توجه به متغیرهای ژئواستراتژیک و تغییر قواعد بازی کشورهای جهان، اروپا با خطر افول و نابودی رو به رو است. ما خواهان تدوین راهبرد جدید برای اروپای قدرتمند بر اساس استقلال در حوزه‌های مختلف از جمله دفاع مشترک، دیپلماتیک، انرژی و علوم هستیم.

ماکرون اضافه کرد: قواعد بازی به دلیل حضور قدرت‌هایی مثل ایران و روسیه تغییر کرده است.

وی در خصوص لزوم استقلال یافتن از آمریکا تاکید کرد: ما خواهان یک اروپای قدرتمند هستیم که بتواند امنیت خود را تضمین کرده و استقلال راهبردی خود را باز پس گیرد. هر تصمیمی که وجود دارد باید در شرایط کنونی و نه یک دهه آینده اتخاذ شود. ما شاهد تضعیف اقتصاد کشورهای اروپایی در مقایسه با چین و آمریکا هستیم.

کد خبر 6088619

دیگر خبرها

  • آیا غذا‌های دریایی سرطان زا هستند؟
  • خطرات استفاده از تلفن هوشمند با دمای بالا
  • ماکرون: اروپا در معرض نابودی قرار دارد
  • دهمین همایش بین‌المللی علوم شناختی برگزار می‌شود
  • فتوایی که درباره اگزوز خودرو صادر شد!
  • دهمین همایش بین‌المللی دوسالانه علوم شناختی برگزار می‌شود
  • بانک های چینی در معرض تحریم
  • مقابله با آلودگی هوا در چین با رونمایی از نخستین موتور دیزلی جهان
  • مقابله با آلودگی هوا در چین با رونمایی از اولین موتور دیزلی جهان
  • انقلاب چین در صنعت ترانزیت: ارتقای بازدهی موتور دیزلی به بالای ۵۳ درصد