Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@13:01:42 GMT

مریم کوچولو به بادکنهای خود رسید

تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۴۷۲۹۹۹

مریم کوچولو به بادکنهای خود رسید

اهواز- ایرنا- زنجیره مهربانی اهوازی ها بار دیگر یک کودک مبتلا به سرطان را به آرزویش که داشتن بادکنکها و اسباب بازیهای زیاد است رساند.

به گزارش ایرنا مریم دختربچه سه ساله ای که به سرطان مبتلا است عصر امروز در بلوار ساحلی کیانپارس در میان انبوه جمعیت اهوازیها جشن بادکنک بر پا کرد.
مریم سه ساله در میان تشویق و هلهله شهروندان اهوازی با عبور از فرش قرمز به صدها بادکنک و اسباب بازی رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


تعداد زیادی از شهروندان اهوازی، فعالان اجتماعی و تشکل های مردم نهاد، مریم را در رسیدن به آرزویش همراهی کردند.
برآورده کردن آرزوی کودکان مبتلا به سرطان ایده ای است که یکی از بانوان نیکوکار اهوازی از 2 سال پیش آن را به اجرا درآورده است.
هدی رشیدی برگزار کننده این برنامه و مدیرعامل موسسه فرهنگی پنجمین فصل قشنگ در این خصوص گفت: جشنواره 'هستیم تا بمانیم' از سال 1394 شروع به کار کرده است.
این مجموعه از افرادی تشکیل شده که تمام تلاش خود را برای شاد کردن کودکان مبتلا به سرطان و افزایش امید در آنها به کار گرفته اند.
وی افزود: امسال نیز جشنواره هستیم تا بمانیم از دهم تا پانزدهم اسفندماه در 2 بخش کودک و نوجوان و جوانان برگزار می شود.
رشیدی یکی دیگر از برنامه های این هفته را درخت آرزوها عنوان کرد و افزود: در سال 94 یک درخت خشک را انتخاب و جای برگ های آن را با ورقه های آرزو تزیین کردیم اما امسال درصدد هستیم تا یک درخت سرسبز را انتخاب و آرزوی کودکان را بر روی آن نصب کنیم.
وی با دعوت از مردم شهر برای برآورده کردن آرزوی این کودکان یادآور شد: همیشه اعضای گروه همیاران بی نام اقدام به براورده کردن آرزوی این کودکان می کرد اما یکی از اهداف ما وارد کردن مردم به این گونه برنامه های نوع دوستانه است.
رشیدی با بیان اینکه بالغ بر 100 کودک مبتلا به سرطان آرزوند در اهواز وجود دارد اظهار کرد: هر شهروند می تواند یکی از این آرزوها را برآورده کرده و لبخند را بر لب کودکان سرطانی بیاورد.
وی یکی دیگر از برنامه های این موسسه را دعوت مردم به خون دهی و اهدای پلاکت بیان کرد و افزود: بانک خون خوزستان بسیار فقیر است از همین رو در صدد هستیم تا یک روز در این هفته تخت های اهدای خون را به بلوار ساحلی بیاوریم تا مردم خون اهدا کنند.
رشیدی در ادامه معرفی برنامه های این هفته تصریح کرد: یکی دیگر از برنامه های ما دعا برای سلامتی تمام کودکان بیمار است که این دعا برگرفته از مناجات خواجه عبدالله انصاری و مجموعه صحیفه سجادیه است.
بشیر نخستین کودک مبتلا به سرطانی بود که در این طرح به آرزوی خود رسید.
این نوجوان 12 ساله آرزو داشت که شهری پاک داشته باشد که 24 دی سال 94 با هماهنگی موسسه پنجمین فصل قشنگ و همکاری فعالان اجتماعی و مردم، خیابان سلمان فارسی(نادری) اهواز که بازار مرکزی و از پرازدحام ترین خیابان های شهر است نظافت شد.
شهریور ماه امسال نیز آرزوی سه دختر بچه مبتلا به سرطان با اجرای نقش سپید برفی ،دیو و دلبر و السا شخصیت های کارتونی به همت همین موسسه برآورده شد.
بنابرگفته مدیر این موسسه تاکنون آرزوی بیش از 200 کودک خوزستانی مبتلا به سرطان برآورده شده است.
9887/6064

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۷۲۹۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) نمایش موزیکال «شازده کوچولو»

(تصاویر) نمایش موزیکال «شازده کوچولو»

دیگر خبرها

  • آیا بهبود یافتگان سرطان سینه بار دیگر به سرطان مبتلا می شوند؟
  • خطری که بازماندگان سرطان سینه را تهدید می‌کند
  • شانس درمان کودکان مبتلا به سرطان در ایران ۷۰ درصد است
  • ۴۲ هزار کودک سرطانی در «محک» در حال درمان هستند
  • لوسمی رایج‌ترین سرطان کودکان/ ۶۵ تا ۷۰ درصد کودکان مبتلا به سرطان در ایران درمان می‌شوند
  • ۷میلیون ایرانی مبتلا به دیابت؛ زخم‌های دیابت، از سرطان کشنده‌تر است
  • ۱۰۰ کودک مبتلا به اوتیسم در نیشابور شناسایی شدند
  • آیا تمام مبتلایان به ویروس اچ پی وی به سرطان مبتلا می شوند؟ تفاوت واکسن گارداسیل و پاپیلوگارد
  • الگوهای غذایی با پیش آگهی سرطان پستان چه ارتباطی دارد؟
  • (تصاویر) نمایش موزیکال «شازده کوچولو»