Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴-مجید مهدوی مدیرکل میراث فرهنگی استان تهران در نشست گردشگری" همایش توسعه پایدار استان تهران" که روز پنج شنبه دهم بهمن ماه در سالن همایش های وزارت کشور و با حضور استاندار تهران برگزار گردید گفت : توانمند سازی روستاییان در حوزه صنایع دستی با هدف ایجاد یک درآمد پایدار می تواند مهاجرت روستا به شهر و حاشیه نشینی در اطراف تهران را کاهش دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهدوی خطاب به شورایاران و دهیاران استان تهران گفت :گردشگری این ظرفیت را دارد تا چرخه مهاجرت معکوس شهر به روستا را در استان تهران ایجاد کند ، آنچه امروز در روستاهای هدف گردشگری استان تهران ظرفیت اشغالزایی دارد ایجاد اقامتگاه های بوم گردی است . افرادی هستند که به دنبال استفاده از خانه های روستایی خود برای ایجاد اقامتگاه های بوم گردی هستند و مانیر به عنوان یک نهاد متولی در تسهیل این امر حمایت می کنیم.
وی گفت :دهداری ها با ایجاد تعاونی روستایی می توانند فرصت مناسبی برای عرضه محصولات بدون واسطه ایجاد کنند ، ممکن است یک فرد روستایی یک هنرمند خوب باشد نه یک فروشنده خوب و از شیوه های نوین بازاریابی و فروش اطلاعی نداشته باشد، اما هنگامی که محصولات هنرمندان به تعاونی روستا سپرده شد میتوان  برای عرضه مستقیم محصولات صنایع دستی روستایی منسجم تر  برنامه ریزی و بازاریابی کرد.

مشارکت سمن های میراثی در تصمیمات پررنگ می شود

 مدیرکل میراث فرهنگی استان تهران همچنین در این نشست گفت : باید به سمن ها میراثی به عنوان بازوان اجرایی بخش دولتی در سیاست گذاری و اجرای برنامه ها در سه حوزه میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری نگاه کرد.
مهدوی گفت : یکی از نشانه های توسعه پایدار شهری حضور پرنگ سمن ها در برنامه ریزی و  انجام امور فرهنگی و اجتماعی  است و باید این اجازه داده شود تا مشارکت سمن های میراثی در تصمیمات پررنگ شود .
مدیرکل میراث فرهنگی استان تهران ادامه داد : باید تلاش کنیم تا حضور مستقیم سازمان های مردم نهاد در صیانت از میراث فرهنگی افزایش یابد و در تهیه پرونده های ثبتی ، اجرای آموزش های شهروندی و برگزاری رویدادها و نمایشگاه ها از حمایت و مشارکت سمن ها بهره مند شد.
مهدوی  خاطرنشان کرد: سمن ها به دلیل خاستگاه مردمی قدرت بسیار بالایی در امور فرهنگی ایفاد می کنند، که می توان از این قدرت همسو با سیاست های ملی در حفظ و احیای بناهای تاریخی بهره برد.
مهدوی خطاب به شورایاران و شهرداران شهرستان های استان تهران خواستار آن شد تا از تشکیل سمن ها در حوزه میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری حمایت کنند.

منبع: رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۷۳۱۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری ۳ حفار غیرمجاز در قروه

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ محمدرضا زارعی عصر یکشنبه در گفت‌وگوبا خبرنگاران اظهار کرد: برابر گزارش واصله به اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سنندج مبنی بر حفاری غیرمجاز در منزل شخصی یکی از روستاهای شهرستان قروه بررسی‌ها و تحقیقات در دستور کار قرار گرفت.

فرمانده یگان‌حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان اظهار کرد: با همراهی فرماندهی انتظامی بخش سریش‌آباد قروه، سرپرست اداره میراث‌فرهنگی قروه و یگان شهرستان و پس از بازدید از منزل شخصی، ٣ نفر با هویت بومی شناسایی و دستگیر شدند.

وی با بیان اینکه از متهمان یک دستگاه خودرو کشف و ضبط شد، افزود: متهمان اقدام به حفر یک چاله به عرض ٢ متر و عمق ١٥ متر به قصد کشف اشیای تاریخی کرده بودند.

سرهنگ زارعی عنوان کرد: پرونده قضائی عوامل دستگیر شده تشکیل و این موضوع از طریق مراجع قانونی در حال پیگیری است.

فرمانده یگان‌حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان یادآور شد: شهروندان در صورت اطلاع از فعالیت‌های غیرمجاز افراد سودجو و سوداگران آثار تاریخی، مراتب را در اسرع وقت به اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان فرماندهی یگان حفاظت شماره تلفن ٠٨٧٣٣١٧٨٨٥٥ گزارش و ما را در حفاظت از این سرمایه ملی یاری نمایند.

کد خبر 6097611

دیگر خبرها

  • سمنان میزبان جشنواره «تاسکا» شد
  • تعلیق و لغو مجوز فعالیت ۲ دفتر خدمات مسافرتی در گیلان
  • کشف اثر تاریخی، پیاده راه سازی در بافت مرکزی همدان را متوقف کرد
  • «فهرج»، کاندیدای بهترین روستاهای جهانی گردشگری
  • دستگیری ۳ حفار غیرمجاز در قروه
  • تخصیص اعتبارات لازم برای حوزه میراث‌فرهنگی شهرستان گرمی
  • ثبت ملی روستای «نوسنگی» در درفک رودبار
  • اجرای برنامه‌های متنوع به مناسبت هفته میراث‌فرهنگی
  • از پاسداشت زبان فارسی تا تجلیل از فعالان و کنشگران حوزه میراث‌ فرهنگی
  • گردشگری نخستین رکن سند توسعه و پیشرفت شهرستان نایین است