Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-25@12:15:33 GMT

تسکین درد با یک ادویه فوق العاده پرخاصیت

تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۴۷۳۴۶۸

تسکین درد با یک ادویه فوق العاده پرخاصیت

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا، کارشناسان در جدیدترین پژوهش‌های خود دریافتند مواد طبیعی موجود در زردچوبه مانند یک مسکن طبیعی می‌تواند به مهار درد ناشی از بیماری در افراد کمک کند.

مصرف دارو‌های مسکن شیمیایی عارضه‌های جانبی فراوان بر بدن می‌گذارد، به همین دلیل کارشناسان توصیه می‌کنند افراد به میزان استاندارد از این دارو‌ها استفاده کنند و حتی پزشکان از تجویز میزان زیادی از این دسته دارو‌ها خودداری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیماران می‌توانند زیر نظر پزشک در کنار مصرف دارو‌های شیمیایی در رژیم غذایی خود زردچوبه را قرار دهند.

پژوهش‌ها نشان داده است، زردچوبه به دلیل دارا بودن کورکومین دارای خاصیت ضد التهابی است و می‌تواند مکمل درمانی مناسبی برای افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی عروقی، مبتلایان به سرطان، دیابت نوع دو، افراد دارای جراحت و مبتلایان به آرتروز مفاصل باشد.

افرادی که از دارو‌های مسکن شیمیایی استفاده می‌کنند در دراز مدت دچار عارضه هایی همچون مقاومت بدن به دارو، بیماری‌های دستگاه گوارش، آسیب به کبد، افزایش درد، خطر بروز سکته و بیماری‌های قلبی می‌شوند.

امروز از کورکومین در ترکیب برخی دارو‌ها استفاده می‌شود و حتی پژوهشگران علم سرطان در نظر دارند نسل جدیدی از دارو‌ها حاوی زردچوبه را برای درمان بیماران مورد استفاده قرار دهند.

محققان دانشگاه جنوآ همچنین دریافتند مصرف زردچوبه برای جلوگیری از پوکی استخوان بسیار مفید است و می‌تواند به ترمیم استخوان‌ها و ایجاد بافت جدید کمک کند.

محققان با بررسی برروی داوطلبانی که مکمل زردچوبه به مدت ۶ ماه مصرف کرده اند شاهد بهبود چگالی استخوان‌ها به میزان هفت درصد بوده اند.

زردچوبه همچنین یک مکمل درمانی مناسب برای ورزشکاران حرفه‌ای و مبتدی است و می‌تواند زخم و یا کوفتگی عضله و تاندون‌های بدن را برطرف و از درد آن‌ها بکاهد.

از جمله دیگر مزایای درمانی زردچوبه می‌توان درمان بیماری آلزایمر، برطرف کردن افسردگی، تقویت حافظه و برطرف کردن التهاب در بدن و مغز را نام برد.

محققان توصیه می‌کنند افراد درصورت نداشتن حساسیت به زردچوبه مصرف این ماده غذایی مفید را در رژیم غذایی روزانه خود قرار دهند.

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۷۳۴۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات بیماری ترانه علیدوستی؛ ابتلا به یک سندروم خاص؟!

اخباری مبنی بر بیماری ترانه علیدوستی در روز‌های گذشته منتشر شده که موجب نگرانی جامعه سینمایی و مخاطبان شده است. بطور معمول در این مواقع واکنش‌های احساسی و معمولا تلخی منتشر می‌شود که عمده آن‌ها هم تحت تاثیر فضای مجازی و تحلیل‌ها و تفاسیر منابع نامعتبری است که اطلاع‌رسانی دقیق در دستور کار آن‌ها نیست.

به گزارش سینما اعتماد، ترانه علیدوستی حدود ۶ ماه پس از آزادی خود از زندان دچار بیماری به نام سندرم (Drug Rash with Eosinophilia and Systemic Symptoms) با نام اختصاری (DRESS) شده است که یک نوع واکنش شدید ناشی از حساسیت به مصرف برخی دارو‌ها است.

این وضعیت زمانی ایجاد می‌شود که «سیستم ایمنی» واکنش بیش از حدی به برخی دارو‌ها نشان می‌دهد. در نتیجه این امر باعث ایجاد علائم متعددی مانند تب، ناهنجاری‌های خونی و التهاب اعضاء در سراسر بدن می‌شود.

بنا بر گزارش‌های رسیده به سینما اعتماد، خوشبختانه ترانه علیدوستی به موقع متوجه وجود این سندروم شده و درمان‌ها و مراقبت‌های لازم را از ماه‌ها قبل در سکوت انجام داده و پس از پی گرفتن چندین روش درمانی و دارویی، در نهایت توانسته این سندرم را کنترل کند و به شرایط نرمال نزدیک شود و این درمان‌ها به صورت دوره‌ای و برای رسیدن به سلامتی کامل ادامه دارد.

ضمن اینکه حضور چند روزه این بازیگر در بیمارستان کسری تهران که موجب نگرانی‌ها هم شده بود، در ادامه همین مراقبت‌ها بوده که البته به دلیل کاهش اکسیژن خون چند روزی به طول انجامیده و ترانه علیدوستی در حال حاضر شرایط خوبی دارد.

دیگر خبرها

  • نشانه‌های کمبود ویتامین K
  • خواص دارچین شگفت‌انگیز است؛ پیشگیری از خونریزی تا کاهش فشار خون
  • تسکین زانو درد با روغن کرچک
  • چرا اولین داروی آلزایمر فروش نرفت؟
  • برای خود و دیگران خودسرانه دارو تجویز نکنیم!
  • کاهش آلرژی فصلی با این ۵ روش
  • جزئیات بیماری ترانه علیدوستی؛ ابتلا به یک سندروم خاص؟!
  • کلاهبرداری مرگ‌آلود با داروی درمان آلزایمر
  • نام بیماری ترانه علیدوستی اعلام شد
  • رابطه مصرف استامینوفن و حفظ سلامت کبد