Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-26@07:45:18 GMT

یک سنسور فناورانه برای کمک به شناگرها

تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۴۷۴۱۵۸

یک سنسور فناورانه برای کمک به شناگرها

اگر شما هم یک شناگر حرفه ای هستید احتمالا تاکنون از ساعت هوشمند برای اطلاع وضعیت عملکرد خود در طول شنا بهره گرفته اید ولی محققان معتقدند این وسیله نمی تواند اطلاعات دقیقی را در اختیار شناگر قرار دهد. برای حل این مشکل، یک استارتاپ سنسوری به نام Phlex Edge را طراحی کرده که با اتصال به عینک شنا می تواند بیش از 30 مورد از اطلاعات بیومتریک کاربر را در اختیار وی قرار دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میترا جلیلی خبرنگار

ایران آنلاین /از این اطلاعات می توان به مسافتی که شناگر در مدت زمانی مشخص طی کرده است اشاره کرد، گفتنی است که حتی وقفه‌های شناگر نیز مورد ارزیابی قرار می گیرد. این سنسور همچنین میزان کالری سوزانده شده در طول شنا، میزان هماهنگی  اعضای بدن و همچنین میزان ضربان قلب شناگر را اندازه گیری کرده و درنهایت اطلاعات را در اختیار کاربر قرار می دهد اما چطور؟ وقتی شناگر به خط پایان تمرینات خود رسید، سنسور Edge با یک اپلیکیشن اندرویدی و یا IOS تلفن های هوشمند سینک می شود.

این اپلیکیشن ها هم با استفاده از الگوریتم های ماشین یادگیری بر پایه سیستم های محاسبه ابری، عملکرد کاربر را بررسی و تجزیه و تحلیل می کند. به این ترتیب شناگر توصیه هایی برای بهبود وضعیت خود و پیشرفت در ورزش شنا دریافت می کند تا بتواند موقعیت خود را ارتقا دهد.

 این سنسور همچنین به شناگران این امکان را می دهد که هدف خود را از ورزش مشخص کنند و پس از آن، برنامه ای متناسب با آن دریافت کنند تا به شناگری ماهر تبدیل شوند. درواقع این سنسور می تواند نقش مربی را برای آنها ایفا کند. تنها کافی است کاربر  دکمه ای ویژه روی عینک شنا را فشار دهد تا بتواند به اطلاعات دسترسی پیدا کند.

اگر شناگر به عنوان مثال هدف خود از شنا را چربی سوزی اعلام کرده است، به محض این که وارد مرحله چربی سوزی شد، این سنسور با ویبره به وی اطلاع می دهد تا همه تلاش خود را به کار بگیرد.

این سنسور با بهای 199دلار در سایت  Indiegogo پیش فروش می شود ولی اگر به تولید انبوه برسد قیمت آن به 299دلار خواهد رسید.

 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۷۴۱۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصویر) پلیس زن راهنمایی و رانندگی در خیابان‌های تهران قدیم

نیم قرن قبل، در ایران انواع گواهینامه از سه نوع به دو نوع کاهش یافت.

به گزارش اطلاعات آنلاین، نیم قرن پیش مسئولان به این نتیجه رسیدند که دو نوع گواهینامه پایه یک و دو برای رانندگی کفایت می‌کند.

روزنامه اطلاعات اول اسفند ۱۳۵۲ گزارشی از تغییر تقسیم بندی انواع گواهینامه رانندگی منتشر کرد. همچنین در ادامه عکس‌هایی از اعمال قانون یک افسر راهنمایی رانندگی زن در خیابان‌های تهران نیم قرن پیش تماشا کنید.

دیگر خبرها

  • (تصویر) پلیس زن راهنمایی و رانندگی در خیابان‌های تهران قدیم
  • مقابله فناورانه با چالش‌های استارت‌آپی/ کسب‌وکارهای نو در رشته‌های روانشناسی و مامایی ایجاد شد
  • سریع‌ترین شناگر ایران در آلمان رکوردشکنی کرد
  • سریع ترین شناگر ایران رکورد ۱۰۰ متر آزاد را شکست
  • سریعترین شناگر ایران رکورد ماده ۱۰۰ متر آزاد را شکست
  • هموارسازی مسیر تعامل و آشنایی اجتماع نخبگان با توانمندی‌های فناورانه و نوآورانه کشور
  • (ویدیو) علت تأخیر در پرداخت الکترونیکی بیمه‌های تکمیلی
  • رونق تولید و اشتغال‌زایی؛ ثمره سرمایه‌گذاری خطرپذیر شرکت صنایع پیشرفته رضوی در پروژه‌های فناورانه
  • برقراری اینترنت پرسرعت همراه در مسجد شکر طبس
  • ره‌آورد فناورانه حمل‌ونقل شهری همزمان با رویداد حمل‌ونقل دانش‌بنیان در اصفهان