Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-05-01@10:52:30 GMT

احتمال ریزش بهمن در دنا وجود دارد+فیلم

تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۴۷۴۹۷۹

احتمال ریزش بهمن در دنا وجود دارد+فیلم

‍‍‍‍‍‍

رئیس ستاد مدیریت بحران کشور در خصوص آخرین اقدامات برای وضعیت امدادرسانی به حادثه دیدگان سقوط هواپیمای تهران- یاسوج، اظهار کرد: یک گروه کوهنورد که سابقه صعود به هیمالیا و اورست را دارند اظهار کردند که اگر هوا خوب باشد ظرف مدت 3 روز امکان صعود میسر است و در غیر این صورت شاهد بهمن خواهیم بود.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، اسماعیل نجار، شامگاه پنجشنبه، در حاشیه جلسه تشکیل کمیته استانی مجمع استانداران کشور در جمع خبرنگاران، در خصوص آخرین اقدامات برای وضعیت امدادرسانی به حادثه دیدگان سقوط هواپیمای تهران- یاسوج، اظهار کرد: روز اول حادثه به دلیل این که دنا پوشیده از ابر غلیظ بود و برف شدیدی در منطقه حکمفرما بود، عملاً امدادرسانی میسر نبود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: روز دوم از ناحیه جنوب دنا هوای صاف شد و حدود ۶۰ پرواز انجام گرفت، ولی باز هم چیزی مشخص نشد.

نجار افزود: تصمیم گرفتیم از ظرفیت کشور‌های دیگر، ارتش جمهوری اسلامی، سپاه پاسداران و سازمان جغرافیایی کشور و همچنین سازمان هوا و فضای کشور به دلیل بهره مندی از ماهواره استفاده کنیم.

رئیس ستاد مدیریت بحران کشور اظهار کرد: روز بعد هوا کمی بهتر و دو پرواز انجام گرفت و محل سقوط هواپیما مشخص شد.

نجار اضافه کرد: یک فروند هلیکوپتر برای ارزیابی دقیق به منطقه رفت و همچنین ۲۴ کوهنورد حرفه‌ای اعم از داوطلبان و عزیزان هلال احمر و ارتش جمهوری اسلامی ایران با تجهیزات و امکانات شب خوابی به منطقه اعزام شدند.

معاون وزیر کشور گفت: آن‌ها به محل رسیدند و شروع به جمع آوری ابدان درگذشتگان کردند و شب به محل استراحت برگشتند.

نجار ادامه داد: روز بعد پوشش غلیظ ابر و بارش شدید برف را در دنا شاهد بودیم و این روند، عملیات را با سختی و کندی مواجه می‌کرد.

رئیس مجمع استانداران کشور افزود: طی تماس با ما، آن‌ها اعلام کردند که امکان هیچ اقدامی میسر نیست و درخواست بازگشت را داشتند که ما به ایشان اختیار دادیم که اگر صلاح نیست برگردند.

نجار با بیان این که کوهنوردان به پایین منتقل شدند، تصریح کرد: از روز بعد با وجود این که ما در دو نقطه کمپ داشتیم، اما بارندگی برف شدید دو متری در ارتفاع چهار و ۳۰ و سه و ۸۰۰ دنا مانع از صعود بود.

به کارگیری یک سازمان امداد و نجات کوهستان

رئیس ستاد مدیریت بحران کشور با بیان این که شرایط صعود تاکنون محقق نشده است، اظهار کرد: یک سازمان امداد و نجات کوهستان با یک گروه کوهنورد که افراد توانمندی با سابقه صعود به هیمالیا و اورست را هم دارند، تجهیز شده و امروز وارد منطقه شدند.

نجار گفت: آن‌ها اظهار کردند که اگر هوا خوب باشد ظرف مدت سه روز امکان صعود میسر است و در غیر اینصورت شاهد بهمن خواهیم بود.

وی تأکید کرد: تمام تلاش و هم و غم ما بر این بوده که در کوتاهترین زمان ممکن و بدون حادثه و تلفات اجساد را منتقل کنیم.

مجمع تاکنون ۲۵ جلسه برگزار کرده است

رئیس مجمع استانداران کشور در خصوص مجمع استانداران گفت: این مجمع حدود ۲۵۰ عضو بالفعل دارد و تمام کسانی که بعد از انقلاب مسئولیت استانداری و یا سرپرست استانداری را داشتند بالقوه یا بالفعل عضو این مجمع هستند.

وی ادامه داد: آن‌ها در زمان‌های مختلف و در مکان‌های مختلف، کار مدیریت و هدایت یک استان یا چند استان را به عهده داشتند و از لحاظ فکری و تجربی ظرفیت بالایی برای کشور هستند و می‌توانند به عنوان مشاور برای همه کشور مفید باشند.

نجار تصریح کرد: مجمع تاکنون ۲۵ جلسه در ادوار مختلف در استان‌های تشکیل جلسه داده و ظرفیت آن ۳۱ استان است.

وی افزود: استاندارانی که بعد از انقلاب فعالیت می‌کردند و تمام کسانی که معاونت‌های آن استان را برعهده داشته به عنوان کمیته ادواری مجمع استانداران انتخاب و با توجه به تجارب و مسئولیت‌های که در ادوار مختلف داشتند، نظرات را به استاندار جدید معرفی می‌کنند.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۷۴۹۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین روز اجلاس مجمع گفتگوی همکاری‌های آسیایی + فیلم

دبیر  اجلاس گفت: فناوری‌های جدید و نوظهور استارتاپ‌ها و اقتصاد دانش بنیان، مشارکت اتاق‌های بازرگانی در تحقق اهداف توسعه پایدار، همکاری‌های گردشگری با هدف ایجاد آسیایی منسجم‌تر و توانمندتر، کشاورزی امنیت غذایی در آسیا از دیدگاه بخش خصوصی از موضوعات این نشست‌ها می‌باشد.

امیر کشانی افزود:کشور‌های عضو مجمع گفتگوی همکاری آسیا بیش از ۳۵ درصد تولید ناخالص دنیا را به خود اختصاص دادند که با این نشست‌ها می‌توان ظرفیت شبکه سازی اقتصاد را بیش از پیش گسترش داد.

او  گفت: ۳۵ کشور آسیایی عضو مجمع گفتگوی همکاری آسیا است که از سال پیش ریاست این مجمع به عهده ایران گذاشته شده است.

مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا (Asia Cooperation Dialogue) با هدف ارتقاء همکاری و همگرایی منطقه‌ای بین دولت‌ها و سازمان‌های منطقه‌ای آسیا در ژوئن ۲۰۰۲ در «چاآم» تایلند تأسیس شد و اکنون ۳۵ کشور در آن عضویت دارند.

ایران نیز در ژوئن ۲۰۰۴ به این مجمع پیوست و در سال ۲۰۰۹ بعنوان کشور پیشگام همکاری فرهنگی انتخاب شد. در حال حاضر ریاست این مجمع بر عهده کشورمان است.

کشور‌های بحرین، بنگلادش، برونئی دارالسلام، کامبوج، چین، هند، اندونزی، ژاپن، کره جنوبی، لائوس، مالزی، میانمار، پاکستان، فیلیپین، قطر، سنگاپور، تایلند، ویتنام، قزاقستان، کویت، عمان، سریلانکا، بوتان، مغولستان، امارات عربی متحده، روسیه، عربستان، تاجیکستان، ازبکستان، قرقیزستان، افغانستان، ترکیه، نپال و فلسطین، عضو مجمع گفت وگوی همکاری آسیا ACD هستند.

این اجلاس از روز گذشته در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان آغاز شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دومین روز اجلاس مجمع گفتگوی همکاری‌های آسیایی باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • دومین روز اجلاس مجمع گفتگوی همکاری‌های آسیایی + فیلم
  • صعود دانشگاه جهرم به رتبه ۲۳ فهرست نیچر ایندکس در بین دانشگاه‌های کشور
  • استقبال فرمانده‌ی قرارگاه اقتصادی وزارت دفاع از مدل اقتصاد تعاونی پیشگامان
  • استقبال فرمانده قرارگاه اقتصادی وزارت دفاع از مدل اقتصاد تعاونی پیشگامان یزد
  • احتمال ریزش تونل برفی اشترانکوه در لرستان
  • احتمال ریزش تونل برفی اشترانکوه
  • بخش تحقیق و توسعه شرکت آوان بهمن شیمی افتتاح شد
  • ماتئوس: رئال مادرید مقابل منچسترسیتی شانس آورد؛ احتمال صعود بایرن مونیخ بیش‌تر است
  • صعود سراسری به ارتفاعات «بازی‌دراز» به تعویق افتاد
  • تشکیل بانک اطلاعاتی به منظور ترویج اشاعه کارآموزی در مازندران