Web Analytics Made Easy - Statcounter

بغداد - ایرنا - 'سید حمید الحسینی' رئیس اتحادیه رادیو و تلویزیون های اسلامی عراق از دیدار با هیات سعودی خودداری کرد و گفت رسانه های سعودی را رسانه داعش می دانیم.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، الحسینی در بیانیه ای اعلام کرد : من از دیدار با این گونه مردمان ( هیات رسانه ای سعودی ) خودداری می کنم زیرا دیدار با آنها را عیب می دانم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای ما عیب است که با این نهادهای رسانه ای که در کشتار بسیاری از شهروندان عراقی شریک بودند دیدار کنیم.
وی افزود : مدیران این نهادهای رسانه ای خود عامل تخریب چهره عراق و در واقع آینده تمام نمای داعش بودند که بیش از سه سال به کشتن مردم ما پرداخت. اینها قبل از داعش به تخریب چهره عراق مبادرت کردند و کشورهای عربی را بر ضد عراق تحریک کردند. ملاقات با این گونه افراد اصلا برای من افتخار آمیز نیست.
الحسینی اظهار داشت این رسانه های سعودی در نشر خبرهای دروغ و ساختگی علیه عراق نقش ایفا کردند و ما حضور آنها و کسانی که آنها را دعوت و با آنها دیدار کرده اند تقبیح می کنیم . ما آنها را رسانه های داعشی می دانیم که برای اعلام پیروزی خود و شکست ما به عراق آمده اند اما حقیقت خلاف این امر است.
الحسینی تاکید کرد کسی که آنها را به عراق دعوت کرده بهتر است آنها را به بازدید از قبرستان وادی السلام (در نجف اشرف) ببرد تا مزار هزاران جوان شهیدی را که به خاطر نشر اکاذیب و انتشار فتواهای تکفیر و مطالب تحریک آمیز علیه عراق در رسانه های آنها کشته شدند را ببینند.
وی گفت: میزبان هیات سعودی بهتر است همچنین آنها را به خانه های شهدا ببرد تا هزاران زن و بچه که به خاطر کار رسانه ای آنها بیوه و یتیم شده اند را ببینند.
انجمن خبرنگاران عراق پیش تر از امضای تفاهم نامه همکاری با هیات مدیران رسانه ای سعودی خبر داد.
این تفاهم نامه شامل چندین بند می باشد که مهم ترین آنها تبادل دانشجو در دانشگاه های دو کشور است .
گزارش ایرنا حاکی است این هیات بزرگ رسانه ای سعودی برای نخستین بار پس از 28 سال و از روز جمعه به دعوت سندیکای روزنامه نگاران عراق به ریاست موید اللامی به عراق سفر کرد.
این هیات با مسوولان مختلف عراقی از جمله فواد معصوم رئیس جمهوری این کشور دیدار و گفت و گو کرد.
رئیس جمهوری عراق نیز در دیدار هیات رسانه ای سعودی با وی، بر اهمیت ایجاد روابط مثبت و متوازن میان دولت ها و ملت های منطقه تاکید کرد و از رسانه های گروهی خواست مسؤولانه عمل کنند و از تنش ها بکاهند.
حیدرالعبادی نیز در دیدار این افراد خواستار تمرکز بر روی فرهنگ همزیستی و همکاری شد.
سفر هیات رسانه ای سعودی به بغداد و دیدار با مقامات عالیرتبه عراقی در حالی است که رسانه های سعودی همچنان به شکل منفی با رویدادهای عراق و در راستای موضع گیری های رسمی عربستان عمل می کنند، امری که ناخشنودی مردم عراق را به دنبال داشته است و آن را تلاش برای فتنه انگیزی در این کشور می دانند.
روابط ریاض و بغداد از زمان سفر حیدر العبادی به ریاض در ژوئن گذشته شاهد سلسله تحولات مثبتی بود که تا تشکیل شورای هماهنگی سعودی - عراقی پیش رفت این درحالی است که روابط دیپلماتیک دو کشور از حدود 25 سال پیش بدلیل رویکردهای بشدت فرقه گرایانه ریاض و مداخله مستقیم در مسائل داخلی عراق قطع شده بود.
خاورم**380**

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۷۵۲۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس اقلیم کردستان عراق با رئیس مجلس دیدار کرد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، صبح امروز «نیچروان بارزانی» رئیس اقلیم کردستان عراق در بهارستان با رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار داشت.

پیش از این دیدار، بارزانی با رهبر انقلاب، رئیس جمهور و وزیر امور خارجه نیز دیدارهای جداگانه داشت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رئیس اقلیم کردستان عراق با رئیس مجلس دیدار کرد
  • درخواست اتحادیه اروپا از چین درباره ایران
  • عکس/ دیدار رئیس اقلیم کردستان عراق با رئیسی
  • (ویدیو) دفاع تمام قدرت روس‌ها از تحویل سوخو ۳۵‌ها به ایران در تلویزیون سعودی
  • دفاع تمام قدرت روس‌ها از تحویل سوخو 35 ها به ایران در تلویزیون سعودی
  • سفرهای سریالی مقامات سعودی به پاکستان برای تجارت و سرمایه‌گذاری
  • چهره‌هایی که برای بدرقه گزارشگر سرشناس ورزشی آمدند | از حمید استیلی تا مهدی تاج و...|‌ تصاویر
  • مراسم تشییع پیکر مسعود اسکویی گوینده پیشکسوت رادیو + فیلم
  • مراسم تشییع پیکر مسعود اسکویی گوینده پیشکسوت رادیو
  • حضور پیشکسوتان رسانه و ورزش در مراسم تشییع پیکر مسعود اسکویی