Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا اکبرشاهی مدیرکل بهداشت وپیشگیری طیور سازمان دامپزشکی در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به آخرین سویه جدید آنفلوانزا حاد پرندگان اظهار کرد: ویروس جدید H5N6  تنها در حیات وحش منطقه گیلان مشاهده شده و خوشبختانه تا کنون گزارش دیگری اعلام نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه بیماری آنفلوانزا حاد پرندگان در بخش طیور صنعتی تا حدودی بهبود یافته است، افزود: هم اکنون دامپزشکی تنها نگران شیوع بیماری در استان های اصفهان و خراسان است و همواره تمامی تلاش خود را به کار گرفته تا اتفاق خاصی در این استان ها رخ ندهد.

اکبرشاهی در پاسخ به این سوال که احتمال شیوع سویه جدید در سایر استان ها وجود دارد یا خیر، گفت: هر گونه رفتار پرخطر اعم از شکار پرندگان مهاجر، جابه جایی و عرضه این پرندگان در بازار می‌تواند زمینه را برای انتقال ویروس فراهم کند.

مدیرکل بهداشت و پیشگیری طیور سازمان دامپزشکی در توصیه‌ای به مردم بیان کرد: از مردم تقاضا داریم که از شکار و مصرف گوشت پرندگان مهاجر به طور جد خودداری کنند، ضمن آنکه مردم استان های شمالی و اطراف تالاب ها از نزدیک شدن به محل تردد پرندگان، تماس با باقی مانده مدفوع پرندگان و مردار آنها اجتناب کنند.

به گفته وی؛ از مردم تقاضا داریم که طیور روستایی خود را محصور نگه دارند و از تماس این پرندگان با پرندگان مهاجر و آزاد خودداری کنند.

انتهای پیام/

مردم از شکار پرندگان مهاجر خودداری کنند

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۷۶۲۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۳۰ درصدی ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، فاتحی نیا در نشست خبری با اصحاب رسانه مهریز گفت: در سال گذشته با کاهش ۳۰ درصدی بیماری‌های مشترک بین انسان و دام مواجه بودیم که ناشی از اقدامات پیشگیرانه با همکاری دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد بود.

وی افزود: سال گذشته برای پیشگیری از بیماری هاری به عنوان بیماری مشترک بین انسان و حیوان بیش از هشت هزار قلاده سگ صاحب دار واکسینه شده اند.

مدیرکل دامپزشکی استان بیماری تب کریمه کنگو را یکی از بیماری‌های بسیار خطرناک دانست و بر مصرف گوشت لیبل دار و خرید از فروشگاه‌ها و قصابی‌های مجاز تاکید کرد.

فاتحی نیا همچنین از افتتاح و بهره برداری ساختمان جدید شبکه دامپزشکی مهریز در آینده نزدیک خبر داد و گفت: ساختمان دامپزشکی مهریز با تلاش دو ساله به مراحل پایانی ساخت رسیده و با زیربنای ۲۸۰ متر تا هفته دولت به بهره برداری می‌رسد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • وضعیت مطلوب تالابهای نقده
  • ملزم بودن رعایت پرهیز‌های دارویی آنتی بیوتیکی طیور زنده قبل از ارسال به کشتارگاه‌ها
  • سمنان در صدر لیست تنوع داروی دامی
  • کاهش ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در یزد
  • کاهش ۳۰ درصدی ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام
  • تالاب کجی نمکزار نهبندان ۳۰ درصد آبگیری شد
  • فواصل بهداشتی دامپزشکی مانعی برای مجوز‌های دامداری و پرورش طیور
  • آبگیری ۳۰ درصد از تالاب کجی نمکزار نهبندان
  • پایان واکسیناسیون طیور لرستان علیه بیماری نیوکاسل
  • تبدیل به ضایعات بیش از ۳ هزار کیلوگرم گوشت مرغ در بیرجند