Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-19@15:14:20 GMT

مادران و همسران شهداءالگوی بی بدیل ایثارگری اند

تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۴۷۶۵۰۵

مادران و همسران شهداءالگوی بی بدیل ایثارگری اند

فرماندار نی ریز: مادران بزرگوار شهداء فرزندانی را پرورش دادند وراه ملائک را طی کردند و همسرانی که این انسانهای ارزشمند را پرورش دادند در کنار آنها ماندند و بعد از آنها هم یادگارانشان را محافظت کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نبض نی ریز؛ مراسم تکریم مادران و همسران شهدا بمناسبت سالگرد وفات حضرت ام البنین با حضور محمدرضا امیری فرماندار شهرستان نی ریز ، دمیری رئیس اداره بنیاد شهید وامور ایثارگران و جمعی ازمسوولان و خانواده معزز شهدا برگزارشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


امیری در ابتدای این مراسم ضمن عرض تسلیت ایام وفات حضرت ام البنین گفت:هر چقدر از شهدا گفته شود باز هم کم است همانطور که به تعبیری گفته شده است اگر همه دریا ها مرکب بشود، همه درخت ها قلم و برگ هایش کاغذبشود و در وصف شهید و شهادت گفته بشود هنوز کم است.


فرماندار نی ریز ادامه داد: همسر مولا امیرالمومنین برترین خلق پس از پیامبر و مادر چهار شهید از جمله علمدارکربلا است که سالروز وفات این بانوی بزرگ چه نیکو نام گذاری شده است وبسیار ارزشمند است و تناسب دارد که بدین مناسبت مادران و همسران شهید دور هم جمع بشوند.


این مقام مسوول با اشاره به رشادتهای حضرت ام البنین وهمچنین بزرگ بانوی اسلام حضرت زهرا(ص) حضرت زینب (س) و بزرگ زنان دیگری که در تاریخ اسلام  ودر تاریخ ایران درخشیدند افزود:  پیام این رشادتها همان جمله معروفی است که حضرت امام ره فرمود که از دامن زن مرد به معراج میرود، لذا باید یک مادر پاک دامن، شجاع ،ایثارگر ،معتقد ،خداپرست، خدا دوستی وجود داشته باشد تا یک چنین انسانهایی از دامن آنها پرورش پیداکنند و این ارزش مادرشهید وارزش همسر شهید است .


فرماندار نی ریز خاطرنشان کرد: در باب شهید و شهادت زیاد گفته شده است ، در جامعه ما قبل از پیروزی انقلاب و بعد از پیروزی انقلاب کسانی که جانشان را برای پیروزی انقلاب فدا کردند ، بویژه خیل عظیم عاشقانی که به جبهه ها رفتند واز کشورشان دفاع کردند انگیزه و هدفشان دفاع از دین و ارزش ها و اعتقادات بود و دفاع از مردمشان و دفاع از مرز و بومشان بود . حتی کسانی که معتقد به اسلام نبودند کسانی که پیرو سایر ادیان هستند شهید دادند .


امیری با بیان اینکه مگر میشود شهدا را تجلیل کرد ولی از کسانی که آنها را بوجود آوردند ، پرورش دادند و تربیت کردند آن هم این نوع تربیتی که برود وجانش را فدا بکند تقدیر نکنیم، از همسرانی که با افتخار با رزمندگان همراه شدندتا زمان شهادت و پس از آن پای زندگیشان، پای بچه هایشان ایستادندگفت: چرا نباید این ها را تقدیر کنیم ،هم مادر شهید، هم همسر شهید الگوی بی بدیل ایثارگری  برای جامعه ما هستند .


وی تصریح کرد: شهیدان کار بزرگی کردند با خلوص نیت جهاد نمودندو شهید شدند ، اما کار مهم تر را مادر شهید همسر شهید و خانواده شهید کردند، بسیار خوب هم انجام دادند ماموریتشان را همانطور که دکتر شریعتی می گوید آن ها رفتند کار حسینی کردند و آنانی که ماندند باید کاری زینبی کنند، کار زینبی همان است که زینب انجام داد و کربلا را برای وحماسه عاشورا رابرای همیشه تاریخ ماندگار کرد وپیام های شهدا ی ما اینجور گسترده نمی شد اگر این مادران و همسران گرامی و فداکار نبودند.


فرماندار نی ریز در پایان خاطر نشان کرد : عظمت دریا مدیون قطره هاست ، امروز ایران اسلامی که افتخاری دارد در عرصه بین الملل در خاورمیانه عظمتش مدیون شهداست . و عظمت شهدا مدیون مادران شهداست.

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۷۶۵۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنگره ۴۰۰ شهید روحانی استان مازندران برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، حجت الاسلام بهرامی در جلسه هم اندیشی و برنامه ریزی کنگره ۴۰۰ شهید روحانی استان مازندران افزود.هر شهرستان باید با محوریت شهدای روحانی شهر خود یادواره برگزار کند.

وی تصریح کرد: این کنگره با محوریت روحانی و دانشمند فاضل آیت الله شهید «عبدالکریم هاشمی نژاد» به میزبانی شهرستان بهشهر در راستای دومین کنگره بزرگداشت شهدای استان مازندران برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام بهرامی در این نشست درخصوص شهید هاشمی نژاد گفت: این جوان اندیشمند متفکر مجاهد از ذخایر استان مازندران است و هرچه کار کنیم برای این شهید کاری انجام نداده‌ایم و باید از ذخایر و اندوخته هایمان بیشتر بگوییم.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا به برگزاری یادواره‌های شهدا در شهرستان‌ها تأکید و اظهار کرد: هر شهرستان باید یادواره شهدای شهرستان خود را برگزار کند و تکریم از خانواده شهدا را در دستور کارهایش قرار دهد.

وی در پایان با بیان اینکه نگذارید یاد و نام شهدا در پیچ و خم زندگی ما به فراموشی سپرده شود، گفت: برگزاری کنگره‌های شهدا یک تکلیف است.

دیگر خبرها

  • شمار شهدای غزه از مرز ۳۴ هزار تن گذشت
  • برگزاری کنگره ۴۰۰ شهید روحانی مازندران
  • کنگره ۴۰۰ شهید روحانی استان مازندران برگزار می‌شود
  • تشکیل پرونده ۹۶ شهید و ۱۲۰ جانباز حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان
  • شهدا بهترین معامله گران تاریخ هستند
  • همه خانواده جامعه ایثارگری صاحب مسکن می‌شوند
  • تداوم مسیر انقلاب اسلامی در دست همسران شهدا است
  • تجلیل مادران شهدا از نماینده ولی فقیه و فرماندهان سپاه ایلام
  • ۷ شهید در بمباران خانه‌ای در جنوب غزه
  • تصاویری از تجلیل مادران شهدا از سپاه پاسداران در ایلام