Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-03-19@08:14:14 GMT

انتقاد چمران از بی تجربگی اعضای شورای شهر

تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۴۷۶۶۷۸

انتقاد چمران از بی تجربگی اعضای شورای شهر

رئیس سابق شورای شهر تهران گفت: با توجه به بی تجربگی و عدم سابقه اعضای شورای شهر در مناسبات شهری بهتر است بدنه شهرداری لوایح کارشناسی شده‌ای را تهیه و در اختیار شورا قراردهد.

خبرگزاری تسنیم: مهدی چمران با اشاره به اینکه در شش ماه گذشته طرح و لایحه قابل توجهی از سوی شورا و شهرداری ارائه نشده خاطر نشان کرد: در شش ماهی که از مدیریت شهرداری و شورای پنجم می‌گذرد غیر از لایجه بودجه و طرح ترافیک، لایحه و طرح قابل توجهی از سوی شهرداری و شورا ارائه نشده که به صورت کلی بتوان درباره آن اظهار نظر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
مسلما یکی از مهمترین دلایل عدم ارائه طرح از سوی شواری شهرعدم تجربه در حوزه مسائل شهری اعضای شورای پنجم است.

وی افزود: با توجه به بی تجربگی وعدم سابقه اعضای شورای شهر در مناسبات شهری بهتر است بدنه شهرداری لوایح کارشناسی شده‌ای را تهیه و در اختیار شورا قراردهد.

رئیس سابق شورای شهر تهران با بیان اینکه طرح باید کارشناسی شده باشد درباره نوع عملکرد شورا‌های پیشین تصریح کرد: در اکثر مواقع تعداد طرح‌هایی که از سوی شورای چهارم توسط اعضا ارائه می‌شد آنقدر زیاد بود که بخشی از آن‌ها نادیده گرفته می‌شد این موضوع ریشه در تجربه و آگاهی اعضا از مطالبات شهری دارد. طرح‌هایی که در شورای چهارم و شورا‌های پیشین ارائه می‌شد همسو با کارشناسی، حقوقی و قابلیت اجرا را داشت. همفکری و مشاوره با صاحب نظران و متخصصان در حوزه‌های مختلف اصل جدایی ناپذیر و بخشی از فعالیت اعضای شورا بود تا طرح‌ها با کمترین مشکل در اختیار فرمانداری قرار داده شود.

چمران بیان کرد: گا‌ها ایراداتی که از سوی فرمانداری به طرح‌ها گرفته می‌شد مسائل مهم و عمقی، چون موضوع شورا یاری‌ها بود که چنین ایراد‌هایی نیز هم اکنون وجود دارد.

رئیس سابق شورای شهر تهران با اشاره به اینکه تسلط بر مسائل شهری لازمه فعالیت در شورای شهر است اضافه کرد: بدیهی است تسلط به مسائل و مبانی شهری، مدیریتی، شهر سازی؛ معماری وحقوقی لازمه حضور اعضا در شورای شهر است چرا که در صورت عدم آشنایی با قوانین و عدم تسلط بر مبانی شهری و ناآگاهی از مسائل و مشکلات شهر وشهروندان هزینه‌های آن بر شهروندان تحمیل می‌شود.

وی در پایان با تاکید براینکه عدم کار کارشناسی اعضای شورای شهر به منزله از دست دادن فرصت‌ها و اتلاف سرمایه شهروندان است، گفت: عدم تایید طرح‌ها به معنای افزایش هزینه به شهر و اتلاف وقت شهروندان است. ساعت‌ها زمان برای نگارش و اصلاح مجدد طرح‌ها لازم است تا طرحی مورد تایید قرار بگیرد از این رو می‌توان گفت: انرژی، وقت و بودجه و اعتبارات شهر در عدم آگاهی و تسلط اعضای شورای شهر به مباحث شهری به هدر می‌رود. لینک کوتاه خبر: farda.fr/003JH6

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۷۶۶۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس شورای شهر درباره استعفای مدیرعامل مترو؛ خبری ندارم

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، مهدی چمران امروز پیش از‌ آغاز دویست و بیست و سومین جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران اظهار کرد‌: هنوز اساسنامه دو سازمان از جمله بهشت زهرا(س) و سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران به تصویب نرسیده است، این دو موضوع در دستور کار اعضای شورای شهر تهران قرار خواهد گرفت و چنانچه زمان اجازه بدهد به بررسی پرونده باغات خواهیم پرداخت.

رئیس شورای شهر تهران در واکنش به این موضوع که آیا مدیرعامل شرکت بهره‌برداری از مترو تهران و حومه استعفا داده است، تصریح کرد: در این خصوص خبری ندارم، البته مدیرعامل مترو متن مصاحبه اخیر خود را با یکی از رسانه‌ها برای بنده ارسال و گفته بود که صحبت‌های بنده (مدیرعامل) عوض شده بود که ان‌شاءالله همینطور باشد!

چمران در ارتباط با احداث تراموا گفت: در این ارتباط در سال 1403 بودجه‌ای برای مطالعه این مد از حمل و نقل برای شهرداری تهران پیش‌بینی شده است البته قرار نیست تراموا به صورت ریلی در پایتخت احداث شود و شبیه اتوبوس‌های 3 کابین خواهد بود.

وی همچنین درباره اظهارنظر شهردار تهران مبنی بر اینکه سال آینده، سال بهار حمل و نقل خواهد بود و ترافیک کاهش می‌یابد، افزود: امیدواریم که همه موارد دست به دست هم بدهد تا این مسئله محقق شود، البته در این ارتباط نیاز به همکاری و همراهی مردم است و ان‌شاءالله با تامین واگن‌ها و اتوبوس‌های جدید شرایطی فراهم شود که مردم کمتر از خودروهای شخصی استفاده کنند و این مسئله می‌تواند باعث کاهش بار ترافیک در پایتخت شود.

رئیس شورای شهر تهران در پاسخ به این سؤال که آیا طرح ترافیک در سال آینده تغییر می‌کند، گفت: تا این لحظه هنوز طرح جدیدی به شورا ارسال نشده و هنوز مشخص نیست.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مطالبات شورایاران و اعضای شورا ۶ برابر بودجه شهرداری قزوین است
  • تخصیص ۱۰۰ میلیاردی برای احداث پارکینگ مکانیزه در قزوین
  • پاسخ واعظی به ادعای سخنگوی شورای نگهبان /روحانی نماینده ای در جلسه این شورا نداشته است /او انتظاری فراتر از قانون ندارد
  • چمران: فعلاً برنامه‌ای برای تغییر طرح ترافیک در پایتخت نداریم
  • برنامه‌ای برای تغییر طرح ترافیک در پایتخت نداریم
  • رئیس شورای شهر درباره استعفای مدیرعامل مترو؛ خبری ندارم
  • معاون شهرداری تهران : یک فوریت لایحه سازمان گردشگری به شورا ارائه شد
  • یک فوریت لایحه سازمان گردشگری به شورا ارائه شد/ آغاز فعالیت ۵۰ کاروان سیار در پایتخت
  • وضع محله مجیدیه جنوبی تهران زیر ذره بین شورا
  • تشکیل کمیسیون تخصصی ساماندهی مشاغل و اقتصاد شهری درشورای اسلامی شهرکرد