Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-04@07:44:17 GMT

مرگ و آوارگی در سیلاب ویرانگر اندونزی

تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۴۷۶۹۱۶

مرگ و آوارگی در سیلاب ویرانگر اندونزی

بارش باران های سیل آسا و رانش زمین در اندونزی جان 18 تن را گرفت و خسارت های زیادی ببار آورد.

ایران آنلاین /مقامات اندونزی اعلام کردند: سیل و رانش زمین در استان «جاوای غربی» اندونزی، حداقل 10 هزار واحد مسکونی و آموزشی را تخریب کرده است، 30 هزار نفر نیز در اثر این حادثه طبیعی آسیب دیده و طبق آخرین برآوردها 12 نفر نیز کشته و 6 تن مفقود شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باران شدید در شهر «بندونگ» واقع در استان «جاوای غربی» اندونزی در هفته گذشته باعث رانش زمین، ریزش سنگ و دفن قربانیانی شد که در مزارع برنج مشغول کار بودند.
صدها نیروی امدادگر، ارتش و پلیس، طی هفت روز به دنبال قربانیان دفن شده زیر آوار بودند.
جاکارتا پست به نقل از مقامات اندونزی گزارش داد: اجساد 12 نفر از قربانیان این بلای طبیعی پیدا شده و 6 نفر همچنان مفقود هستند، همچنین 18 نفر نجات پیدا کرده اند.
«ذوالحواری آگوستیانتو»، سخنگوی سازمان امداد و تجسس ملی اندونزی گفت: عملیات تجسس به طور رسمی به پایان رسیده است، اما اگر تغییری در شرایط رخ بدهد، آماده از سرگیری تجسس هستیم.
چندین روز باران شدید در جزیره «جاوا» باعث راه افتادن سیل در مناطق مختلف این جزیره و ریزش کوه در «بندونگ»، واقع مرکز استان «جاوای غربی» شد.
مدیریت بحران شهر «بندونگ» همچنین اعلام کرد که سیل باعث آسیب دیدن حداقل 9 هزار و 938 خانه و 10 مدرسه و همچنین وارد شدن خسارت به 30 هزار نفر از ساکنین این شهر شده است.
سرازیر شدن سیل در شهر «بندونگ» با جمعیت 2.5 میلیون نفر که در 120 کیلومتری «جاکارتا»، پایتخت اندونزی قرار دارد، باعث شده بود تا تمامی راه‌های منتهی به شهر بسته شود. طبق اعلام مقامات اندونزی، آب به طول 30 تا 200 سانتی متر از سطح زمین بالا آمده بود.
جزیره «جاوا» در جنوب کشور مجمع الجزایری اندونزی دارای چهار استان است که پایتخت اندونزی نیز در آن واقع شده است. 

---

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۷۶۹۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اندونزی و عربستان سعودی با مصادره دارایی‌های روسیه مخالفت کردند

فایننشال تایمز می‌نویسد که کشور‌ها از آینده دارایی‌های خود در غرب می‌ترسند. آنها به طور خصوصی از نمایندگان اتحادیه اروپا خواستند "تسلیم فشار‌های آمریکا و انگلیس نشوند" و بر جلوگیری از مصادره ۲۰۰ میلیارد یورو از دارایی‌های روسیه پافشاری کردند.

در گردهمایی اخیر وزرای دارایی گروه ۲۰ در برزیل، نمایندگان در یک موضوع مبرم احساس ناراحتی عمیقی داشتند: مصادره بالقوه یا استفاده از دارایی‌های روسیه که تحت تحریم‌های غرب پس از حمله روسیه به اوکراین مسدود شده بودند.

دو وزیر - محمد الجدان از عربستان سعودی و سری مولیان ایندراواتی از اندونزی - از جمله کسانی بودند که از این بابت نگران بودند. سؤالات آنها از همتایان غربی خود به یک بحث پرتنش در مورد اینکه آیا صد‌ها میلیارد یورو از دارایی‌های مسدود شده بانک مرکزی روسیه باید برای کمک به تأمین مالی اوکراین اختصاص داده شود، تبدیل شد.

آمریکا و هم پیمانانش استدلال می‌کنند که انجام این کار باعث تقویت مالی با پتانسیل تبدیل جنگ به نفع کی‌یف خواهد شد. برای مخالفان این ایده، چنین اقدامی خطر ایجاد یک سابقه خطرناک در حقوق بین‌الملل را به همراه دارد - سابقه‌ای که می‌تواند منافع هر کشوری را در غرب درگیر کند و نظم حقوقی بین‌المللی را نیز به خطر بیندازد.

در حال حاضر، کی‌یف به بسته کمک نظامی ۶۱ میلیارد دلاری که در ۲۴ آوریل توسط سنای ایالات متحده تصویب شد، پس از ماه‌ها کشمکش سیاسی متکی است. اما جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده، متحدانش را تحت فشار قرار می‌دهد تا به دنبال راه‌هایی برای بهره‌برداری از ذخایر تقریباً ۲۶۰ میلیارد یورویی روسیه باشند، در حالی که نشست سران گروه هفت در ایتالیا در ماه آینده به عنوان لحظه‌ای کلیدی برای فشار جهت پیشرفت تلقی می‌شود. پیش از این، نمایندگان G۷ گفتند که موضوع مصادره کامل دارایی‌های فدراسیون روسیه دیگر مورد بحث قرار نمی‌گیرد و اقدامات جایگزین در حال بررسی است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • ۱۴ کشته بر اثر سیل و رانش زمین در اندونزی
  • جزئیاتی از آتش‌سوزی ویرانگر در امامزاده ابراهیم
  • ژاپن ۱ - ۰ ازبکستان/ سامورایی‌ها بر بام آسیا ایستادند + فیلم
  • ژاپن ۱ - ۰ ازبکستان/ سامورایی‌ها بر بام آسیا ایستادند
  • اندونزی و عربستان سعودی با مصادره دارایی‌های روسیه مخالفت کردند
  • جام ملت‌های زیر ۲۳ سال آسیا/عراق با بازیکن مس رفسنجان به المپیک رسید
  • بورل: آواره شدن بیش از یک میلیون نفر در رفح ویرانگر خواهد بود
  • (ویدئو) فوران یک آتشفشان در اندونزی و تخلیه ساکنان
  • خسارت ۳۳ میلیارد دلاری جنگ ویرانگر در غزه
  • فیلم/ فوران آتشفشان در اندونزی