Web Analytics Made Easy - Statcounter

قانونگذاران امریکایی پیشنویس قطعنامه‌ای را آماده کرده‌اند که به موجب آن به کمک‌های نظامی امریکا از نیروهای ائتلاف به رهبری عربستان در جنگ یمن پایان دهند.

ایران آنلاین / پس از سه سال درگیری و جنگ، بحران یمن به طور بی‌سابقه‌ای وخیم و هولناک شده است. هزاران تن کشته شده‌اند و میلیون‌ها نفر بی‌خانمان و بیمار هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیماری وبا و قحطی به طور نگران‌کننده‌ای افزایش پیدا کرده است و کودکان گرفتار به انواع بیماری‌های روانی و جسمی شده‌اند. اکنون در چنین شرایطی، سناتورهای امریکایی در تلاش هستند تا کمک‌های ارتش را به عربستان متوقف کنند. بیانیه‌ای در روز چهارشنبه منتشر شد که خبر از پیشنویس این قانون می‌داد. این پیشنویس را برنی ساندرز، مایک لی و کریس مورفی نوشته‌اند.

به گزارش «ایران آنلاین» به نقل از الجزیره، به موجب قانونی که در سال 1973 به تصویب رسید، عمل قدرت‌های جنگ، اگر کنگره تشخیص بدهد که مداخله و جنگ نظامی غیرقانونی است، می‌تواند با تصویب لایحه‌ای فرمان رئیس‌جمهور را ملغی کند و دستور به توقف عملیات نظامی بدهد. با این وجود از این قانون به ندرت استفاده شده است.

سناتور برنی ساندرز رقیب انتخاباتی دونالد ترامپ برای به تصویب رساندن این لایحه تلاش‌های فراوانی می‌کند. او می‌گوید: «ما فکر می‌کنیم از آنجایی که کنگره اعلام جنگ نکرده یا به نیروهای نظامی فرمان دخالت در درگیری‌ها را نداده، مداخله امریکا در یمن غیرقانونی و غیرمجاز است و حمایت ارتش امریکا از نیروهای ائتلاف به رهبری عربستان باید پایان یابد.

ساندرز بر این تاکید کرده بر اساس قانون اساسی، کنگره تنها قدرتی است که می‌تواند اعلام جنگ کند و مانع از آن شود.

چنین لایحه مشابهی سال گذشته در ماه نوامبر به تصویب رسید. رو خانا نماینده کنگره که این پیشنویس را به کنگره تقدیم کرده بود، تلاش زیادی کرد که این لایحه به تصویب برسد. با این وجود اجرایی نشد.

ساندرز می‌گوید: «بسیاری از امریکایی‌ها از اوضاع یمن بی‌خبرند و نمی‌دانند که مردم یمن چه رنجی می‌برند. نمی‌دانند عربستان سعودی و امریکا پشت این اقدامات هولناک قرار دارند. بسیاری از امریکایی‌ها آگاه نیستند که امریکا در جنگ یمن مستقیما مداخله می‌کند و برای عربستان تجهیزات جنگی و اطلاعات جاسوسی فراهم می‌آورد.»/ ایران آنلاین

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۷۷۰۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این دختر به نماد اعتراضی در امریکا تبدیل شده است | تصویر

 تعداد زیادی از دانشجویان در سراسر جهان پلاکارد‌هایی را در دست دارند و خواهان پایان یافتن خشونت در نوار غزه هستند. از ایالات متحده تا فرانسه و استرالیا، دانشجویان دانشگاه‌های مختلف تبدیل به بخشی از تظاهرات حامی فلسطین شده اند؛ تظاهراتی که دانشجویان دانشگاه کلمبیا آن را آغاز کرده اند.

 

در حال حاضر، بیش از ۲۰ دانشگاه در آمریکا علیه حملات اسرائیل به غزه تظاهرات می‌کنند و تصاویر این اعتراضات در رسانه‌های دنیا پر بازتاب شده است. در این میان عکسی از یک دختر در تجمع حامیان فلسطین در آمریکا توجه‌برانگیز شده است. این دختر نماد اعتراض برای فلسطین در آمریکا شده است.

دیگر خبرها

  • گفت‌وگوهای پنهانی عربستان با اسرائیل در جریان جنگ غزه
  • تصاویر اولیه از مراحل ساخت‌وساز ۳۲۰ میلیون دلاری امریکایی‌ها در سواحل غزه
  • خیزش بزرگ دانشجویان بیان انزجار از تحرکات حمایتی حاکمان امریکایی و اروپایی است
  • دموکراسی دروغین آمریکا و برخورد‌های دوگانه
  • دموکراسی دروغین آمریکا و برخوردهای دوگانه
  • دموکراسی دروغین امریکا و برخوردهای دوگانه
  • تنها نماینده اوکراینی الاصل کنگره آمریکا با تخصیص کمک به اوکراین مخالف است
  • نشست شش‌جانبه عربی در ریاض درباره غزه برگزار شد
  • این دختر به نماد اعتراضی در امریکا تبدیل شده است | تصویر
  • جزئیات توافق آمریکا و عربستان برای سازش میان ریاض و تل‌آویو