Web Analytics Made Easy - Statcounter

به اعتقاد کارشناس ترک، حزب اتحاد دموکراتیک زمانی که علیه نظام قانونی سوریه اقدام می­کرد، از سوی ترکیه پشتیبانی می­‌شد. حتی رهبر سابق این حزب پیش از این چندین بار به ترکیه دعوت شده بود و دیدارهایی با برخی از مقامات دولتمردان ترکیه­‌ای داشت. ۱۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۲ بین الملل آسیای غربی سیاست خارجی نظرات

«ضیاء ترک یلماز»، کارشناس و نویسنده ترکیه‌ای در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری تسنیم، در خصوص مخالفت جمهوری چک با درخواست ترکیه در مورد رهبر سابق حزب اتحاد دموکراتیک، با اشاره به اینکه PYD زمانی از سوی آنکارا پشتیبانی می­‌شد، بیان داشت: واشنگتن مخالف استرداد صالح مسلم به ترکیه بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با توجه به عدم ثابت شدن اتهام رهبر سابق حزب اتحاد دموکراتیک گفت: صالح مسلم تابعیت ترکیه­‌ای ندارد. آنکارا ادعا دارد که وی در یکی از انفجارهای ترکیه دست داشته است؛ اما این موضوع صرفاً یک اتهام است و تنها یک دادگاه ترکیه­‌ای چنین حکمی صادر کرده است.

نویسنده ترکیه‌ای با تأکید بر ارتباطات پیشین آنکارا با صالح مسلم اشاره داشت: حزب اتحاد دموکراتیک زمانی که علیه نظام قانونی سوریه اقدام می­‌کرد، از سوی ترکیه پشتیبانی می­‌شد. حتی رهبر سابق این حزب پیش از این چندین بار به ترکیه دعوت شده بود و دیدارهایی با برخی از مقامات دولتمردان ترکیه‌ای داشت. به نظر می‌رسد که طرفین در این دیدارها به توافقاتی دست پیدا نکردند.

وی با اشاره به عدم پذیرش درخواست ترکیه برای استرداد رهبر سابق PYD تأکید داشت: رسانه­‌های ترکیه­‌ای بعد از دستگیری صالح مسلم مانور زیادی به این قضیه می­‌دادند؛ اما در نهایت جمهوری چک حاضر به استرداد او به ترکیه نشد.

کارشناس ترکیه‌ای در پاسخ به این پرسش که «چرا جمهوری چک حاضر به پذیرش درخواست آنکارا در مورد صالح مسلم نشد؟» بیان داشت: عدم استرداد او به ترکیه از ابتدا مشخص بود؛ چراکه آمریکایی­‌ها اجازه چنین کاری را نمی­‌دادند.

وی با توجه به اقدامات واشنگتن در کردستان سوریه گفت: صالح مسلم در حال حاضر مسئولیتی در حزب اتحاد دموکراتیک سوریه ندارد و رئیس سابق این حزب بود. ترک­ها انتظار داشتند که او را همچون عبدالله اوجالان دستگیر و زندانی کنند؛ اما در عمل چنین اتفاقی روی نداد. واشنگتن در حال حاضر در شمال سوریه مستقر شده است و کردهای این کشور را به‌ عنوان متحد خود می‌داند؛ لذا آمریکا اجازه استرداد رهبر سابق PYD را نمی­‌داد.

انتهای پیام/

R1396/P36439/S8,90,95/CT3 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "ترکیه"

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۷۷۷۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | حجت‌الاسلام قرائتی: هر کاری که دشمن را جر بدهد، عمل صالح است

266 33

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903093

دیگر خبرها

  • با ۲۱ میلیون نفر بی سواد دمکراسی حاکم می شود؟
  • ترکیه تجارت با اسرائیل را کاملاً متوقف کرد
  • ادعای ترکیه درباره شرط حماس برای کنارگذاشتن سلاح
  • تکرار قهرمانی اروپا با شکست بارسلونا؛ دبل اولادقباد
  • ببینید | حجت‌الاسلام قرائتی: هر کاری که دشمن را جر بدهد، عمل صالح است
  • تحریم ترکیه طی چند روز بر مصرف‌کنندگان اسرائیلی تأثیر خواهد گذاشت؟
  • ترکیه: از تمام ابزار‌ها برای اعمال فشار به اسراییل استفاده می‌کنیم
  • ترکیه: از تمام ابزارها برای اعمال فشار به اسراییل استفاده می‌کنیم
  • عبدالفتاح البرهان برای تشییع جنازه پسرش به آنکارا رفت
  • ترکیه برای بازگشت به برنامه مونتاژ F-35 شرط گذاشت