Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-07@03:02:49 GMT

اجازه ندهید گرفتاری ها بر دین اثر بگذارد

تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۴۷۷۷۹۰

اجازه ندهید گرفتاری ها بر دین اثر بگذارد

خبرگزاری شبستان:کارشناس مذهبی تاکید کرد: حضرت زهرا گرفتار سخت ترین ابتلائات بودند، داغ پدر، غربت امام، مظومیت همسر و اهانت به شخصیت شان بعنوان دختر نبی خدا و همسر امام و زن مسلمان ولی حضرت اجازه ندادند که این سختی ها بر روی حمدشان به خدا تاثیر گذارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، نشست اعتقادی با سخنرانی حجت الاسلام سید حسین مومنی با موضوع شرح خطبه حضرت زهرا سلام الله علیها در مدرسه النفیسه اصفهان و با حضور طلاب واساتید مدرسه النفیسه اصفهان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


استاد حوزه و دانشگاه گفت: محاسبه ومراقبه دو امری است که در سراسر عمر انسان فهیم صورت می گیرد و مراقبت از سرمایه هایی هچون عمر و فراغت و غنا وصحت و جوانی.


وی ابراز داشت: قدر این سرمایه ها را دانستن برای انسانی مهم باشد، در مرحله بعد محاسبه به معنای استفاده از این نعمتهاست، چه خوب است که بنشینیم وفکر کنیم که عمرمان را به بطالت گذراندیم یا غافل بودیم که هر کس غافل بوده است، خسارت دیده است.


حجت الاسلام مومنی در ادامه گفت: اگر کسی محاسبه کرد و دید از نعمتها استفاده کرده است که در وادی شکر می رود و اگر استفاده نکرده بسیار استغفار نماید که از رهگذر استغفار گذشته ترمیم می شود و موانع آینده برداشته می شود، برکات شدیدی بر زندگی فرد مستغفر وارد می شود.

 

کارشناس مذهبی  در ادامه مقدمات به بیان مقدمه بعدی پرداخت و تصریح کرد: اینکه شیطان نداشته های انسان را برجسته کرده و داشته هایش را بی مقدار نشان می دهد، امکان ندارد آنچه که خداوند عطا کرده بی ارزش باشد، زیرا فعل الهی قبیح نیست.

 

وی ابراز داشت: طبق حدیثی در کتاب قطب راوندی، پیامبر به امیرالمومنین فرمودند هر کس شکر 4نعمت را بجا نیاورد خداوند این نعمتها را از او ضایع می گرداند و حمد خداوند بجهت اینکه خودش را به ماشناساند.

 


وی خاطرنشان کرد: دومین نعمت، حمد خدا بجهت اینکه ما را از امت محمد رسول الله قرار داد و حمد خدا بجهت اینکه رزق ما را به دست خودش قرار داد نه به دست بندگان و همچنین حمد خدا بجهت اینکه عیوب ما را پوشاند.


حجت الاسلام  مومنی پس از بیان این مقدمات شرح خطبه را بیان کرد و گفت: خطبه حضرت زهرا به خطبه فدکیه معروف است،  ولی در اصل به غربت امیرالمومنین می پردازد و حضرت زهرا برای ایراد خطبه ابتدا با پوشش کامل در جایی که بین ایشان و نامحرمان پوشش بود، رفتند و در خطبه به سه مورد حمد خدا، ثنای الهی و شکر خدا پرداختند.

 

وی تاکید کرد: این در حالی است که حضرت زهرا گرفتار  سخت ترین ابتلائات بودند، داغ پدر، غربت امام زمان، مظومیت همسر و اهانت به شخصیت شان بعنوان دختر نبی خدا و همسر امام و زن مسلمان و جراحت بدنشان ولی حضرت اجازه ندادند که این سختی ها بر روی حمدشان بخدا تاثیری بگذارد.


وی در پایان خاطر نشان کرد: با توجه به این الگوی گرانقدر، هیچ گاه اجازه ندهید گرفتاری ها بر روی دین و معنویت تان اثر بگذارد، شیطان گرفتاری شما را بزرگ کرده ونسبت به پرودگار بدبین نشوید که آن چهار نعمت الهی  از شما سلب شود.

 

پایان پیام/126

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۷۷۷۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گرفتاری خانواده ۱۱ نفره در ارتفاعات اکوزداغی هریس

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی منجم گفت: با حضور میدانی بخشدار مرکزی هریس و با تلاش‌های بی‌وقفه امدادگران جمعیت هلال احمر و راهداران خانواده ۱۱ نفره گرفتار در ارتفاعات اکوزداغی هریس پس از پنج ساعت عملیات نفس‌گیر نجات پیدا کردند.

وی گفت:این خانواده از منطقه کوهستانی به جمعیت هلال‌احمر شهرستان هریس انتقال‌ یافتند و شب را مهمان جمعیت هلال‌احمر بودند.

منجم افزود:وجود دو کودک زیر شش سال در بین اعضای خانواده شرایط را پیچیده کرده و بر اضطراب عملیات افزوده بود.

وی گفت: با توجه به شرایط جوی و ادامه دار بودن بارش‌ها و سخت شدن عبور از مسیر‌های کوهستانی از تمامی گردشگران ، کوهنوردان و طبیعت گردان تقاضا می‌شود که از صعود به ارتفاعات خودداری کرده و از اقامت در مسیل‌ها اجتناب نمایند و یا با رعایت تمام نکات ایمنی اقدام به این کار کنند.

دیگر خبرها

  • ساخت ١۵٠ هزار واحد مسکونی از ماه آینده آغاز می‌شود
  • این کار را انجام ندهید، یارانه تان قطع می شود!
  • ۹ فیلم نفس‌گیر کره‌ای کمتر دیده شده ؛ از دست ندهید (+عکس)
  • دولت رئیسی می‌خواهد کارگران را از مشارکت در تعیین دستمزدشان کنار بگذارد
  • چین، اتهامات دخالت در امور انتخاباتی کانادا را بی‌اساس خواند
  • خبر جدید برای یارانه‌بگیران/ این کار را انجام ندهید، یارانه‌تان قطع می‌شود؟
  • ‌همه گرفتاری‌ها با نماز اول وقت برطرف می‌شود
  • آیت‌الله رمضانی: اسلام گنج وجودی انسان را معرفی می‌کند / ویژگی‌های مسلمان واقعی براساس روایات اهل‌بیت(ع)
  • گرفتاری خانواده ۱۱ نفره در ارتفاعات اکوزداغی هریس/ طبیعت گردان مراقب باشند
  • گرفتاری خانواده ۱۱ نفره در ارتفاعات اکوزداغی هریس