Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-18@20:51:07 GMT

یک مقام آمریکایی: داعش درحال بازیابی توان خود است

تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۴۷۷۹۰۵

یک مقام آمریکایی: داعش درحال بازیابی توان خود است

یک مسئول آمریکایی در امور مبارزه با تروریسم تاکید کرد، گروه تروریستی داعش درحال بازیابی توان خود است و این امر به این معناست که نبرد با داعش پایان نیافته و در مرحله جدیدی قرار گرفته است.

به گزارش ایسنا، به نقل از المنار، ناثان سیلز، هماهنگ کننده دیپلماسی آمریکا در امور مبارزه با تروریسم گفت که داعش در حال بازسازی ساختارهای تشکیلاتی و بازیابی توان خود است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی احتمال داد که ایالات متحده از برخورد نظامی کامل با داعش به رویارویی غیرنظامی علیه داعش متمایل می‌شود.
این سخنان سیلز در پایان یک کنفرانس بین المللی در واشنگتن مطرح شد که توسط وزارت خارجه آمریکا و اینترپل و موسسه بین المللی عدالت و حاکمیت قانون برگزار شد و در آن تعدادی از قاضیان و مسئولانی در دستگاه‌های اجرای قانون و دیپلمات‌هایی از کشورهای مختلف جهان حضور داشتند.
پیشتر ائتلاف بین المللی نسبت به حضور گروهک‌های زیرزمینی متعدد داعش هشدار داده بود.
مسئولانی در وزارت دفاع آمریکا نیز حضور مداوم داعش در صفحه‌ نخست مجلات و روزنامه‌ها و در برنامه‌های هر روزه تلویزیون و پایگاه‌های اجتماعی را شگفت آور توصیف کرده بودند.
مسئولان آمریکایی مهارت داعش در این پایگاه‌ها را اینگونه تفسیر می‌کنند که داعش یک تشکیلات فاقد مرکزیت است که این امر به افراد مختلف وابسته و حامی داعش اجازه می‌دهد تا فعالیت های خود را مستقل انجام دهند و هر آنچه که می خواهند بدون هیچ هماهنگی با رهبران اجرا کنند.


تحلیل‌گران معتقدند که داعش از طریق همین تمرکز زدایی به یک جریان تروریستی مخفی تبدیل شود که از حضور و گستردگی حوزه فعالیت بسیاری برخوردار است که این امر تضمینی برای قدرت داعش برای انجام حملات تروریستی پراکنده است.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۷۷۹۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست مجازی مقام‌های آمریکایی و صهیونیست درباره حمله به رفح

دو مقام آمریکایی از نشست مجازی سطح بالا میان مقام‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی درباره عملیات احتمالی این رژیم در رفح خبر دادند.

به گزارش مشرق، مقامات آمریکایی گفتند که دولت بایدن همچنان نگران است که تهاجم رژیم صهیونیستی به رفح منجر به تلفات گسترده غیرنظامیان شود.

مقامات به صراحت گزارش‌ها مبنی بر چراغ سبز دولت بایدن برای انجام عملیات در رفح در صورتی که تل‌آویو از حمله به ایران خودداری کند، رد کردند.

این دومین جلسه از این قبیل در هفته‌های اخیر خواهد بود.

براساس گزارش آکسیوس، طرف آمریکایی در این نشست مجازی توسط جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید رهبری خواهد شد ران درمر، وزیر امور استراتژیک و تزاپی هانگبی، مشاور امنیت ملی، ریاست طرف اسرائیلی را بر عهده خواهند داشت.

کاخ سفید از اظهار نظر خودداری کرد. مقامات آمریکایی گفتند که طی چند هفته گذشته، چندین گروه کاری سطح پایین به طور مجازی برای بحث در مورد طرح‌های عملیاتی رژیم صهیونیستی در رفح و پیشنهادات بشردوستانه تشکیل جلسه داده‌اند.

یک مقام آمریکایی گفت: برنامه‌های ارائه شده توسط ارتش اسرائیل در گروه‌های کاری شامل عملیات تدریجی و آهسته در محله‌های خاص رفح است که از قبل تخلیه می‌شوند - به جای تهاجم همه جانبه به کل شهر.

رفح تنها مکان نسبتا امنی است که حداقل ۱.۴ میلیون غیرنظامی آواره فلسطینی را در خود جای داده است.

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • دومین جلسه مجازی آمریکا و اسرائیل درباره حمله به رفح
  • نشست مجازی مقام‌های آمریکایی و صهیونیست درباره حمله به رفح
  • لو رفتن اشتباه محاسباتی اسرائیل درباره حمله ایران | فکر می کردند ایران حداکثر ... | ماجرای شکایت آمریکا از اسرائیل درباره حمله به سفارت ایران در دمشق
  • بازداشت سخنگوی «حزب التحریر» در افغانستان
  • بازداشت سخنگوی «حزب التحریر» در افغانستان
  • افغانستان| فتنه گروه تروریستی داعش پایان یافته است
  • چرا داعش تاکنون حتی یک تیر به اسرائیل شلیک نکرده؟
  • آمریکا انتظار حمله «محدود» اسرائیل علیه ایران را دارد
  • هویت عامل انتحاری فرودگاه کابل مشخص شد
  • انتقاد تند قهرمان المپیک و UFC از غول آمریکایی؛ احمق هستی!