Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-27@17:44:51 GMT

پارک عشاق ایروان +عکس

تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۴۷۷۹۳۴

از دیگر جاذبه‌های پارک عشاق ایروان می‌توان به دریاچه مصنوعی آن اشاره کرد که دو جزیره کوچک نیز در آن ایجاد شده است. آمفی‌تئاتر بخش جذاب دیگر این پارک است که مردم می‌توانند به برگزاری مراسم‌های سالانه خود در این مکان مشغول شوند. این آمفی تئاتر بیش از 400 صندلی دارد و امکان برگزاری کنسرت کوچک در آن وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خبرایرانی،  پارک عشاق ایروان یکی از زیباترین و وسیع‌ترین پارک‌های کشور ارمنستان و پایتخت آن شهر ایروان است که از هر لحاظ می‌تواند زمینه را برای لذت بردن گردشگران فراهم آورد. این پارک یکی از پارک‌های مدرن این شهر نیز هست که در صده جدید بازسازی شده است و ضمن حفظ سابقه تاریخی، به شکلی مدرن و زیبا طراحی شده است.

پارک عشاق ایروان
پارک عشاق ایروان یکی از قدیمی‌ترین و پرسابقه‌ترین اماکن کشور ارمنستان است که زمین اولیه آن به یک باغ قدیمی مربوط به قرن 18 تعلق داشته است. این باغ در طول زمان دچار تغییرات فراوانی شده است و به‌مرورزمان شکل یک پارک حرفه‌ای به خود گرفته است. این پارک در سال 2005 با همت آلبرت بوقاسیان و با کمک صندوق مالی ایروان بازسازی شده است و در سال 2008 افتتاح شده است.

 

پارک عشاق ایروان یکی از قدیمی‌ترین و پرسابقه‌ترین اماکن کشور ارمنستان است

 

پارک عشاق ایروان تحت نظر بوقاسیان طراحی و اجرا شده است. زمانی که وی قصد کار بر روی این پارک را داشته است تصمیم می‌گیرد که از ایده‌های سنتی و روستایی در طراحی آن بهره گیرد. به همین دلیل به سراغ دانشجویان رشته معماری رفته و از آنها می‌خواهد که یک پارک با سیستم مدرن و با سبک کلاسیک و روستایی طراحی کند و بدین شکل بنای اولیه پارک گذاشته می‌شود.

پارک عشاق ایروان یکی از خاص‌ترین و احتمالاً دوست‌داشتنی‌ترین جاذبه برای معلولین است. این مکان بدون حتی یک پله ساخته شده است و افراد معلول می‌توانند به راحتی درون آن به گردش بپردازند. البته با توجه به اینکه فلسفه اولیه این پارک برای خدمت به مردم ساخته شده است، چندین زمین بازی برای کودکان و نوجوانان در آن در نظر گرفته شده است.

 

پارک عشاق ایروان تحت نظر بوقاسیان طراحی و اجرا شده است

 

 از دیگر جاذبه‌های پارک عشاق ایروان می‌توان به دریاچه مصنوعی آن اشاره کرد که دو جزیره کوچک نیز در آن ایجاد شده است. آمفی‌تئاتر بخش جذاب دیگر این پارک است که مردم می‌توانند به برگزاری مراسم‌های سالانه خود در این مکان مشغول شوند. این آمفی تئاتر بیش از 400 صندلی دارد و امکان برگزاری کنسرت کوچک در آن وجود دارد.

اما نام‌گذاری پارک عشاق ایروان ریشه در یک واقعه تاریخی دارد و گفته شده است که جوان‌های عاشق شهر ایروان بیشتر وقت خود را در این مکان طی می‌کرده‌اند. به همین دلیل پارک عشاق ایروان یک مکان دیدنی و جذاب برای زوج‌های جوان است. البته این پارک در ابتدا با الکساندر پوشکین شناخته می‌شد و در سال‌های بعد با عنوان پارک رفاقت معرفی می‌شد و از سال 1995 به پارک عشاق تغییر نام داد.
 
پارک عشاق ایروان نزدیک به 5/2 هکتار وسعت دارد و در خیابان مارشال باغرامیان قرار دارد. این پارک از ساعت 2 بامداد به بعد تا صبح بسته است.

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۷۷۹۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله سگ ولگرد به پسر بچه ۱۲ ساله در کرج

طبق تصاویر به دست آمده در فضای مجازی سگ بلاصاحبی به پسربچه ۱۲ ساله ای در کرج حمله کرده است.

به گزارش فارس، از صبح امروز تصاویر و کلیپی در فضای مجازی مبنی بر حمله یک سگ ولگرد به یک پسر ۱۲ ساله کرجی درحال باز نشر است.

بنا بر فیلم منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی، پسر بچه ۱۲ ساله کرجی در پارک بهار محدوده کرج نو مورد  حمله وحشتناک سگ‌های بلاصاحب قرار می‌گیرد که توسط چند نفر در پارک او را از دهان سگ بیرون کشیدن و نجات دادند.

این پسر بچه در پی حمله سگ‌ زخمی و به بیمارستان منتقل می‌شود. 

او از ناحیه صورت (لب،بینی، پلک و گونه) دو تا دست و ران دچار مصدومیت شده است.

طی تماس‌های صورت گرفته با مدیریت پسماند موضوع توسط کارشناسان درحال برسی است و ابعاد مختلف حادثه از سوی این سازمان اطلاع رسانی خواهد شد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • دیدار وزرای خارجه جمهوری آذربایجان و ارمنستان در قزاقستان
  • بازداشت معترضان به تصمیم پاشینیان برای «واگذاری روستاها» به باکو
  • حمله سگ ولگرد به پسر بچه ۱۲ ساله در کرج
  • حمله سگ بلاصاحب به پسر ۱۲ ساله در کرج
  • واکنش هند به انتقاد باکو از فروش تسلیحات به ارمنستان
  • توافق میان باکو و ایروان نزدیک است
  • شولتز: توافق میان باکو و ایروان نزدیک است
  • بازداشت 29 معترض به مرزبندی جدید ایروان با جمهوری آذربایجان
  • ناآرامی‌ها در ارمنستان به دنبال واگذاری ۴ روستا به جمهوری آذربایجان
  • خبر خوب درباره پارک بانوان ولی‌عصر در اهواز