Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - سفارت جمهوري اسلامي ايران در کانبرا به اظهارات توهين‌آميز 2 سياستمدار استراليايي به پناهجويان ايراني در اين کشور واکنش نشان داد.
العالم - ايران / سياسي
سفارت جمهوري اسلامي ايران در کانبرا در پاسخ به اظهارات توهين آميز 2 سياستمدار استراليايي به پناهجويان ايراني در برنامه تلويزيوني کارنت افيرز شبکه 9 استراليا بيانيه‌اي را به شرح زير صادر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شبکه خبري تلويزيوني 9 استراليا در برنامه شبانه کارنت افيرز (Current Affair) در 26 فوريه 2018 اقدام به بخش خبر مربوط به بازداشت يک زوج ايراني به جرم توزيع مواد مخدر در شهر سيدني کرد.
رويکرد يکجانبه و جهت دار اين برنامه و اظهارات خلاف واقع و توهين آميز 2 نفر از رهبران سياسي استراليايي به پناهجويان ايراني باعث نارضايتي جامعه ايراني ساکن استراليا شده است. از اين رو سفارت جمهوري اسلامي ايران، مديريت کانال 9 را به نکات ذيل جلب کرده و خواستار اصلاح رويکرد آن در مواجهه با جامعه ايراني و انتشار پاسخ سفارت است.
به گزارش فارس در اين بيانيه آمده است:‌ کشور ايران به دليل همجواري با يکي از بزرگترين کشورهاي توليدکننده مواد مخدر، خود يکي از قربانيان اصلي قاچاق مواد مخدر است و تاکنون هزاران نفر از نيروهاي نظامي و امنيتي آن در مبارزه با قاچاق و جلوگيري از ترانزيت مواد مخدر جان خود را از دست داده‌اند و لذا از سياست عدم مماشات در برخورد قاطع با قاچاقچيان مواد مخدر حمايت مي‌کند و اقدامات ايران در اين زمينه بارها مورد تحسين دفتر مبارزه با مواد مخدر و جرايم سازمان ملل متحد قرار گرفته است.
خانم سناتور پالين هنسن (Pauline Hanson) رهبر حزب ملت واحد در اين برنامه مدعي شد که ايران با استرداد مجرمين موافقت نمي‌کند. اين در حالي است که جمهوري اسلامي ايران از مدت‌ها قبل در مذاکره با مقامات استراليايي به صورت شفاهي و مکتوب آمادگي خود را براي امضاي معاهده استرداد مجرمين اعلام کرده، اما تاکنون برنامه مثبت اجرايي دريافت نکرده است. دولت ايران معتقد است که در مبارزه با جرايم نبايد به صورت تبعيض آميز برخورد کرد و بايستي نسبت به استرداد معدود مجرمان مالي که با کلاهبرداري و نابودي زندگي مردم بيگناه، به کشور استراليا پناهنده شده و استراليا به بهشت امن آنها تبديل شده، نيز برخورد شود.
در بيانيه مذکور آمده است: چرا عليرغم درخواست‌هاي مکرر دولت ايران و ارائه اسناد معتبر قضايي در استرداد آنها در چارچوب معاهدات بين‌المللي تعلل مي‌شود؟
آقاي مارک لثم (Mark William Latham)، رهبر سابق حزب کارگر نيز در برنامه مزبور به موضوع پناهجويان قلابي و حادثه تاسف آور کافه سيدني اشاره کرد، اين در حالي است که سال‌ها قبل از آن دولت ايران به صورت رسمي و مکتوب موضوع کلاهبرداري و مشکلات رواني فرد مجرم را به مقامات استراليايي اعلام و خواستار استرداد او بود و نسبت به حضور آزادانه وي در جامعه استراليا هشدار مي‌داد، اما مقامات استراليايي به وي پناهندگي سياسي اعطاء کرده بودند.
به گزارش فارس، در اين بيانيه آمده است:‌ دولت استراليا در حالي بر بازگشت اجباري پناهجويان ايراني اصرار دارد که آنها به دليل پيامدهاي تحريم‌هاي اقتصادي ظالمانه و غيرانساني آمريکا و کشورهاي متحد آن مانند استراليا بر عليه ملت ايران و تحت تاثير تبليغات دروغين قاچاقچيان انسان از مرزهاي ايران به صورت قانوني خارج و به استراليا عزيمت کرده و بسياري از آنها مدارک هويتي خود را بعد از ورود به خاک استراليا از بين برده‌اند. ايران در چند سال اخير تسهيلات لازم براي بازگشت داوطلبانه پناهجويان بعد از احراز هويت آنها را فراهم کرده و در مذاکرات کنسولي مشترک نيز پيشنهادهاي راهگشايي جهت حل و فصل موضوع ارائه کرده است که برخي از آنها در حال اجراء است.
*بيان سخنان نفرت‌انگيز از يک سياستمدار باتجربه دور از انتظار است
آقاي لثم در عباراتي توهين آميز و به صورت کلي از واژه آشغال (trash) خطاب به پناهجويان ايراني استفاده کرد که باعث نارضايتي جامعه ايراني ساکن استراليا شده است. بيان چنين سخنان نفرت انگيزي از يک سياستمدار باتجربه دور از انتظار است. در پاسخ به آقاي لثم بايستي يادآور شد که رفتار يک فرد مجرم را نمي‌توان به کل يک جامعه چندهزار نفري تعميم داد. در بين پناهجويان ايراني نيز تعداد زيادي افراد تحصيل کرده و داراي مهارت وجود دارند که به دلايل متعدد اقتصادي و يا اجتماعي ترجيح به عزيمت به استراليا گرفته‌اند. هماهنگونه که محکوميت چند نفر از اتباع استراليايي در يکي از کشورهاي همجوار به اتهام حمل مواد مخدر را نمي‌توان به کل جامعه استراليايي تعميم داد.
علاوه بر اين در استراليا ده‌ها هزار ايراني ساکن هستند و بسياري از آنها جزو افراد موفق در بخش‌هاي علمي، تحقيقاتي، آموزشي، تجاري، پزشکي، صنعتي، ساخت و ساز و غيره هستند و خدمات ارزشمندي به جامعه و کشور استراليا ارائه کرده‌اند. به عنوان مثال کمتر مرکز تحقيقاتي در استراليا وجود دارد که در آن ايرانيان موفق حضور نداشته باشند. حال اين سؤال مطرح است که چرا رسانه‌هاي استراليايي هنگامي که آنها براي استراليا افتخار مي‌آفرينند به مليت آنها اشاره‌اي نمي‌کنند، اما اگر يک تبعه ايراني جرمي مرتکب شود بر مليت وي تاکيد دارند؟
در پايان اين بيانيه آمده است: سفارت جمهوري اسلامي ايران در پايان ضمن حمايت از برخورد قاطع و غير تبعيض‌آميز با مجرمان، آمادگي دولت ايران را براي توسعه همکاري‌هاي قضايي و پليسي و تبادل اطلاعات با دولت استراليا در مبارزه با قاچاق مواد مخدر و ديگر جرايم سازمان يافته فراملي از جمله مجرمان مالي و اقتصادي و فراهم کردن بسترهاي حقوقي و فني لازم اعلام مي‌کند.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۷۸۰۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علیرضا فغانی در کنار داوران بین المللی فوتبال ایران

 به گزارش تابناک، امیر عرب‌براقی، بیژن حیدری، حسن اکرمی، پیام حیدری، سیدوحید کاظمی، موعود بنیادی‌فرد و مرتضی منصوریان ۷ داوری هستند که از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا به سمینار داوران بین المللی فوتبال آسیا دعوت شده اند.

این داوران در سال ۲۰۲۳ در لیست داوران بین المللی فوتبال آسیا قرار گرفته‌اند. موعود بنیادی‌فر از این جمع به تازگی دیدار پایانی قهرمانی زیر ۲۳ سال آسیا میان ژاپن و ازبکستان را سوت زد.

علیرضا فغانی داور ایرانی به نمایندگی از فوتبال استرالیا در این سمینار حضور پیدا می‌کند که انتظار می‌رود در این سمینار در جمع داوران ایرانی حاضر شود.

علیرضا فغانی یکی از شانس‌های قضاوت در جام جهانی پیش رو است. او بعد از اینکه از لیست داوران بین المللی فوتبال ایران کنار گذاشته شد، در لیست داوران بین المللی فوتبال استرالیا قرار گرفت و در جام ملت‌های دوحه به نمایندگی از فوتبال استرالیا در این بازی‌ها سوت زد. 

در این سمینار ۴ روزه آخرین تغییر و تحولات داوری به گوش داوران بین المللی فوتبال آسیا خواهد رسید. هم چنین قرار است آن‌ها صحنه‌های مهم داوری در جام ملت‌ها و هم چنین بازی‌های بین المللی را مرور کنند.

منبع: خبر ورزشی
 

دیگر خبرها

  • رای پرونده توهین زشت به مهدی طارمی اعلام شد
  • واکنش توهین‌آمیز چیلاورت به مرگ منوتی
  • علیرضا فغانی در کنار داوران بین المللی فوتبال ایران
  • اعتراض به شهردار استانبول در مترو برای تروریستی خواندن حماس
  • خجالت بکشید!
  • واکنش تند رضا عنایتی به توهین هوادار سپاهانی به زنان
  • واکنش سایت حسن روحانی به اظهارات سخنگوی شورای نگهبان
  • بردن گیاهان دارویی و مواد اسیدی به عربستان ممنوع است
  • توییت طعنه‌آمیز همسر ویتور روکه پس از شکست بارسلونا مقابل ژیرونا! / عکس
  • واکنش شورای نگهبان به اظهارات روحانی