Web Analytics Made Easy - Statcounter


مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل گفت: سه دهم درصد کل مساحت استان اردبیل و زمین‌های هموار را اراضی صنعتی تشکیل می‌دهند که در آن واحدهای مختلف احداث و راه‌اندازی شده است.

به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، علی نظری در جلسه راهبردی خوشه‌های صنعتی استان اردبیل که با حضور استاندار اردبیل در سالن جلسات شهرک‌های صنعتی استان اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: ما در حال حاضر 21 شهرک و ناحیه صنعتی در استان اردبیل داریم که هشت مورد از آنها شهرک، 9 مورد ناحیه صنعتی و چهار مورد نیز شهرک‌های خصوصی محسوب می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
وی کل اراضی اختصاص یافته به این شهرک‌ها و نواحی صنعتی را یک هزار و 265 هکتار اعلام و خاطرنشان کرد: سهم ما از زمین‌های صنعتی از کل اراضی استان سه دهم درصد در حالی که در بسیاری از استان‌های توسعه یافته کشورمان این سهم دو تا 10 درصد می‌باشد.
 
مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل به احداث 10 ناحیه صنعتی در استان با تاکید و پیگیری استاندار اردبیل اشاره کرد و گفت: حدود هفت شهرک و ناحیه صنعتی نیز در استان و مناطق مختلف در حال اجراست که امیدواریم با فراهم شدن زیرساخت‌های آن زمینه حضور سرمایه‌گذاران و صنعتگران را در این شهرک‌ها و نواحی صنعتی شاهد باشیم.
 
نظری با بیان اینکه امسال از سه شهرک در حال احداث یک مورد به بهره‌برداری رسیده و دو مورد دیگر نیز در حال اجراست، تصریح کرد: در اکثر شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان زیرساخت‌هایی نظیر آب، برق، گاز، فاضلاب و حتی فیبرنوری فراهم شده و تلاش می‌کنیم تا کارهای مهم و اساسی را در این حوزه در تمامی شهرک‌های و نواحی صنعتی فعال کنیم.
 
وی با بیان اینکه در حال حاضر 20 پروژه عمرانی با حدود 240 میلیارد تومان اعتبار در شهرک‌های صنعتی در حال اجراست، اضافه کرد: ما از لحاظ تخصیص منابع و اعتبارات امسال به مراتب وضعیت مناسبی را داشتیم به طوری که میزان واگذاری زمین ما در این ایام با تقویت و حمایت برنامه‌های زیربنایی از سوی استاندار اردبیل تا دو برابر افزایش یافته است.
 
مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل سیاست‌های حمایتی دولت تدبیر و امید را از استقرار واحدهای تولیدی و صنعتی در شهرک های صنعتی یادآور شد و گفت: سیاست‌های تشویقی متعددی به ویژه برای نواحی صنعتی مستقر در مناطق محروم در نظر گرفته شده است که امیدواریم با این کارها بیشتر از گذشته حمایت و همراهی سرمایه‌گذاران را در این مناطق شاهد باشیم.
 
نظری در مورد واگذاری‌های انجام شده در روزهای پایانی سال و مشوق‌های مورد نیاز برای استقرار واحدهای تولیدی و صنعتی در شهرک‌ها اظهار کرد: ما علاوه بر در نظر گرفتن معافیت‌های مالیاتی قیمت زمین را نیز به شدت افزایش دادیم به طوری که پیش پرداخت‌های ما از 40 درصد گذشته به کمتر از 10 تا 20 درصد رسیده است و ما با اقساط بلند مدت و حتی در مناطق محروم با اعمال تحفیف 50 درصد زمین‌ها را به صاحبان سرمایه واگذارر می‌کنیم.
 
مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل در ادامه به راه‌اندازی شهرک خصوصی شیرآلات قهرمان و کمک 10 میلیاردی دولت برای تامین زیرساخت‌ها در این شهرک اشاره کرد و افزود: امیدواریم با اسقرار واحدهای مختلف در حوزه شیرآلات در این شهرک زمینه صادرات حوب محصولات از استان اردبیل نیز فراهم آید.
 
نظری به فعال شدن سه خوشه صنعتی در استان طی دو سال اخیر اشاره و خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه یکی از سیاست‌های سازمان صنایع کوچک و صنعتی در کشور حمایت از خوشه‌های صنعتی به عنوان الگوی موفق از کشورهای خارجی است ما نیز سعی کردیم تا خوشه‌هایی را با توجه به توانمندی و ظرفیت‌های استان راه‌اندازی کنیم.
 
وی ادامه داد: بیش از 90 درصد صنایع کشور و 95 درصد صنایع استان اردبیل صنایع کوچک محسوب می‌شوند و تامین مواد اولیه آنها با برخی مشکلات روبرو بوده که با راه‌اندازی این خوشه‌ها هم زمینه تامین مواد اولیه و هم بازاریابی و صادرات برای آنها با کمک و همراهی شرکت‌های متعدد و کنسرسیوم‌های صادراتی فراهم شده است.
 
مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل تصریح کرد: در خوشه‌های صنعتی در گام اول ما به دنبال شبکه‌سازی سپس ایجاد رقابت و تکمیل زنجیره‌های تولید هستیم که امیدواریم در همه این اهداف و سیاستگذاری‌ها بتوانیم موفق عمل کنیم.
 
نظری فعالیت خوشه صنعتی پلاستیک، فرش و لبنیات را در استان طی سال های اخیر یادآور شد و گفت: با توجه به ظرفیت‌های خوبی که در حوزه توریسم داریم امکان‌سنجی و مطالعات برای راه‌اندازی خوشه توریسم نیز در استان اردبیل شروع شده است.
  
وی با بیان اینکه ایجاد 14 خوشه جدید صنعتی در دستور کار قرار گرفته بیان کرد: قطعا با تشکیل کنسرسیوم‌های صادراتی و حمایت‌های جدی از این خوشه‌ها تلاش می‌کنیم تا علاوه بر راه‌اندازی آنها زمینه حضورشان را در کشورهای مختلف فراهم کنیم.
 
مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل از اعزام اعضای این خوشه‌ها به کشورهای مختلف نظیر تونس، عراق، چین، ترکیه و آلمان در قالب تورهای صنعتی خیر داد و اظهار کرد: ما علاوه بر جذب سرمایه‌گذاران خارجی به انتقال تکنولوژی و تامین مواد اولیه و بازاریابی جدید در قالب این تورها اقدام کردیم و بسته‌های حمایتی انجام شده سعی‌مان بر این است تا حمایت‌ها و برنامه‌ریزی دقیق در این حوزه ادامه یابد.
 
نظری از آموزش یک هزار و 100 نفر در قالب خوشه‌های مختلف و همچنین حمایت از سرمایه‌گذاران در بخش های مختلف خبر داد و گفت: امیدواریم با توجه به ظرفیت‌های خوبی که در استان وجود دارد بتوانیم خوشه‌های صنعتی موفقی را در استان علاوه بر فرش، لبنیات، پلاستیک و تورسیم در حوزه‌های دیگر را فراهم کنیم تا زمینه اشتغالزایی آنها به خوبی مهیا شود.
 
در پایان این مراسم از صادرکنندگان نمونه مستقر در شهرک‌های صنعتی استان اردبیل با اهدای لوح سپاس و هدایایی تجلیل شد.
انتهای پیام انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۷۸۱۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۳ درصد اشتغال صنعتی در نیشابور مربوط به ۱۰ واحد بزرگ است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری نیشابور گفت:آمار اشتغال در ۱۶۸ واحد صنعتی فعال در این شهرستان پنج هزار و ۸۰۰ نفر است که ۸۳ درصد از این اشتغال مربوط به بخش‌هایی مانند نیروگاه سیکل ترکیبی خیام، فولاد خراسان، کارخانه ایران شرق و مانند این مجموعه هاست.

مسعود اکبری باقرآباد افزود:از مجموع ۱۶۸ واحد صنعتی نیشابور فقط ۱۳ واحد فعال با اشتغال هزار و ۵۸۱ نفر در شهرک صنعتی عطار مستقر هستند البته تمایل برای حضور فعالان اقتصادی در این شهرک صنعتی رو به افزایش است و باید در آینده تامین انرژی و آب و سایر زیرساخت‌های این شهرک صنعتی مورد توجه قرار گیرد.

معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری نیشابور گفت: همچنین هم اکنون ۲۵ معدن فعال با ۳۱۰ نیروی کار در نیشابور مشغول به کار هستند.

اکبری باقرآباد افزود: تعهد اشتغال شهرستان نیشابور در سال گذشته سه هزار و ۹۰۴ نفر بود که حدود ۱۳۰ درصد این تعهد معادل چهار هزار و ۸۰۲ نفر اشتغال جدید محقق شد.

وی گفت: ۲ بخش صنعت و معدن با هزار و یک شغل جدید و کمیته امداد با ایجاد ۷۲۸ فرصت شغلی تازه بالاترین سهمیه ایجاد اشتغال را در سال گذشته به خود اختصاص دادند.

 

دیگر خبرها

  • احداث شهرک‌های مسکونی کارگری در مجاورت مجتمع‌های صنعتی را دنبال می‌کنیم
  • صدور سند ۴۵ هکتار از زمین‌های شهرک صنعتی فجر قشم
  • صدور سند زمین های شهرک صنعتی فجر قشم
  • صدور سند ۴۵ هکتار از زمین های شهرک صنعتی فجر قشم
  • ضعف شدید پیشاهنگی کرج در زیرساخت‌های شهری
  • ساخت مسجد جامع سکینه خاتون (س) در شهرک گلستان شیراز
  • ۸۳ درصد اشتغال صنعتی در نیشابور مربوط به ۱۰ واحد بزرگ است
  • واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه در استان اردبیل
  • واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه
  • بررسی و ساماندهی توسعه شهرک صنعتی شهرستان انار