Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@23:45:22 GMT

اسکان 528 نفر سیل زده در جنوب سیستان و بلوچستان

تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۴۷۸۹۸۲

اسکان 528 نفر سیل زده در جنوب سیستان و بلوچستان

زاهدان - ایرنا - مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: همزمان با وقوع سیلاب در پنج روز گذشته در جنوب این استان 528 نفر از مردم شهرستان های سراوان، نیکشهر، فنوج، کنارک، سرباز، چابهار و ایرانشهر توسط نیروهای هلال احمر در چادر اسکان داده شدند.

رسول راشکی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در پی بارندگی ها و وقوع سیل و آبگرفتگی معابر از روز یکشنبه هفته جاری امدادگران جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان به محض اطلاع به جنوب این استان عزیمت کرده و پس از ارزیابی های لازم 204 نیرو در قالب 37 تیم عملیاتی به مناطق سیل زده اعزام شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: با توجه به شدت سیلاب علاوه بر اسکان افراد؛ نیروهای هلال احمر به 645 نفر آسیب دیده نیز خدمات رسانی کردند.
وی توزیع 106تخته موکت، 120 دستگاه چادر امدادی، 271 تخته پتو، 168کیلوگرم نایلون، 79 شعله فانوس و والر و 656 قوطی انواع کنسرو را از جمله اقلام توزیع شده میان مردم سیل زده جنوب استان ذکر کرد.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به تداوم بارندگی ها تا اوایل هفته آینده کمک رسانی همچنان ادامه دارد.
راشکی تصریح کرد: امدادگران هلال احمر در حالت آماده باش قرار دارند تا در صورت بروز هرگونه حادثه ای؛ خدمات امداد رسانی سریع و به موقع به حادثه دیدگان ارائه شود.
به گفته مرتضی فرجی کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان بارندگی تا روز شنبه به ویژه نواحی جنوبی این استان تداوم دارد.
وی تصریح کرد: در این مدت احتمال بارش در محدوده شهرستان های فنوج، قصرقند، نیکشهر، غرب سرباز و ارتفاعات جنوبی دلگان، بزمان، ایرانشهر و سراوان بیشتر است به طوری که در برخی مناطق سیلابی شدن مسیل ها و آبگرفتگی معابر رخ خواهد داد.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان به لحاظ شرایط جغرافیایی و وسعت زیاد در برخی مواقع همزمان چندین پدیده از جمله توفان، خشکسالی، بارندگی، سیل و مواج شدن دریا را تجربه کرده است.
7316**3213

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۷۸۹۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات کودک ۱۰ ساله خوسفی با تلاش نیرو‌های هلال احمر


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان در گفتگو با خبرنگار صدا وسیمای استان گفت: دقایقی پیش  بر اثر بارندگی‌های شدید در اثر سقوی تیر برق ناشی از بارندگی های شدید، پسر ۱۰ ساله اهل روستای حسن آباد شهرستان خوسف دچار برق گرفتگی شد  که  با تلاش پایگاه هلال احمر ماژان خوسف این کودک نجات یافت.

کاووسی افزود: این کودک  با یک دستگاه تراکتور به عوامل اورژانس تحویل داده شد.

دیگر خبرها

  • خدمات رسانی جمعیت هلال‌احمر به حادثه دیدگان شهرک امام زاده ابراهیم
  • امدادرسانی به ۲۶ خانوار کرمانشاهی
  • ساخت سد کهیر از زیر آب رفتن کنارک و ۳۰ روستا جلوگیری کرد
  • ساخت سد کهیر از زیرآب رفتن کنارک و ۳۰ روستا جلوگیری کرد
  • خطر سیل در کمین نان مردم جنوب کشور
  • نجات کودک ۱۰ ساله خوسفی با تلاش نیرو‌های هلال احمر
  • کنایه معنادار نماینده زاهدان به مولانا عبدالحمید /مردم نگران هستند/علت حملات تروریستی چندماه اخیر چیست؟
  • ۵۰ چادر برای اسکان حادثه دیدگان آتش‌سوزی روستای امام‌زاده ابراهیم برپا می‌شود
  • پایان امدادرسانی به سیلاب سیستان و بلوچستان
  • ساخت شهرک ساحلی خراسان جنوبی در جنوب سیستان و بلوچستان