Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@13:59:38 GMT

گنجینه فرهنگ و هنر آدینه اصفهان

تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۴۷۹۰۵۳

گنجینه فرهنگ و هنر آدینه اصفهان

نصف جهان، سرزمین هنرمندان و هنردوستانی است که در تلاطم روزگار، فرهنگ خود را با نقش و نگار هنر گره زده و خود را به دریای خروشان هنر می سپارند تا رویا و خواب را در دل بیداری تجربه کنند. به گفته ویل دورانت "آنجا که طبیعت توقف می کند هنر آغاز می شود" و روزگار انسان را به سوی هنر فرا می خواند.

به گزارش ایسنا، رنگ و بوی هنر در غوغا شهر جاری است و آرامش را در میان شلوغی‌ها به مردم هدیه می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امروز گالری‌ها و نمایشگاه‌ها مانند همیشه قلم خود را رنگی ساخته‌اند، تابلوی زندگی را جانی دوباره بخشیدند و هنردوستان را به سوی خود فرا می خوانند.

نمایشگاه گروه نقاشی خط سوم در گالری نگاه نو در ساعت ١۶ تا ٢۰ برگزار می شود. این نمایشگاه تا 16 اسفندماه به روی علاقه مندان باز است.

حراج نقاشی های کوچک اصفهان2، هم زمان با سومین سال افتتاح گالری اکنون در ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری اکنون گشایش می یابد و تا 23 اسفندماه آماده بازدید علاقه مندان است.

امروز نمایشگاه گروهی "یک برش کرج" در ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری آپادانا گشایش می شود و تا 21 اسفندماه آماده بازدید علاقه مندان خواهد بود.

نمایشگاه گروهی تصویرسازی "روایت هایی از جنس خیال" امروز ساعت ۱۷ تا ۲۱:۳۰ در گالری گمان افتتاح می شود و تا 17 اسفند ادامه خواهد داشت.

نمایشگاه عکس گروهی ارامنه اصفهان به یاد زنده یاد زاون قوکوسیان در ساعت ۹ تا ۱۲ و ۱۵ تا ۱۸ در گالری سعدی حوزه هنری برگزار می شود و تا 17 اسنفد ادامه خواهد داشت.

نمایشگاه گروهی آبرنگ "گذر زمان" از آثار مصطفی شعر باف، مهدی خسرویان، پارسا پاینده و مهدی باغ زرشکی در ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری نقش قلم برگزار خواهد شد که در هم آمیختن رنگ و قلم و رنگ را به نمایش کشیده است.

آخرین روز نمایشگاه نقاشی دیجیتال "دیرباز" مبین اسلامیه در سه دری فیروزه صفوی برگزار خواهد شد و علاقه مندان می توانند در ساعت 10 تا 13 و 17 تا 23 به خانه صفوی مراجعه کنند.

کانون هلال‌احمر دانشگاه اصفهان به نفع کودکان مبتلا به سرطان و آنمی و نیازمندان بازارچه خیریه "ماه امید ۴" در ساعت ۹.۳۰ تا ۱۸ در دانشگاه اصفهان را برگزار کرده است.

نمایشگاه "الفبال" آثار سولماز نراقی و ساجده شریفی در ساعت 10 تا 22 در گالری بیان برگزار می شود و آماده بازدید علاقه مندان است.

آثار حامد صحیحی در نمایشگاه "محدوده ی امن" ساعت ۱۱ تا ۱۹ در گالری امروز به نمایش گذاشته شده است و تا 24اسفندماه به روی علاقه مندان باز است.

امروز نمایشگاه گروهی عکس "پرسه" توسط حوزه هنری و دانشگاه هنر اصفهان در ساعت ۹ تا ۱۳ و ۱۶ تا ۲۰ در گالری نقش‌خانه برگزار خواهد شد و تا ۱۴ اسفند آماده بازدید علاقه مندان است.

نگارخانه سیتی سنتر نیز نمایشگاه گروهی نقاشی را در ساعت ۱۰ تا ۲۲ در سیتی سنتر برگزارمی کند که تا 15 اسفند آماده بازدید علاقه مندان خواهد بود.

امروز تئاتر "آدامس" به نویسندگی و کارگردانی رامین سامانی ساعت ۲۰ در سالن کوچک مجموعه فرشچیان بر روی صحنه خواهد رفت. تئاتر "ترور نافرجام" به نویسندگی و کارگردانی محمدعلی عمادی در ساعت ۱۸.۴۵ در نگارستان امام‌خمینی بر روی صحنه می رود و این تئاتر توسط موسسه تنظیم و نشر آثار امام‌خمینی برگزارشده است. هم چنین تئاتر "دوئت؛ دو نمایش با یک بلیط" کاری از محمد جواد سجادی در ساعت ۱۸ در مجتمع هنری فرشچیان، تماشاخانه اصفهان بر روی صحنه خواهد رفت.

نمایش کمدی موزیکال "سوسک پری" به کارگردانی میثم طاهری در ساعت 19 در تماشاخانه نگاه بر روی صحنه خواهد رفت. نمایش"اسکله" کاری از هادی مهرابی نیز در ساعت 19 در سالن سعدی به روی صحنه خواهد رفت. پرفورمنس آرت "یک وارونگی متناقض" با اجرایی از بهنام رضایی در ساعت 19 در تماشاخانه ارغوان واقع در شهرضا، چهار راه شهرداری، ابتدای خیابان ولی عصر غربی برگزار خواهد شد.

فیلم های "بلوک 9 خروجی2 "، "دعوتنامه"، "مادری"، "اسرافیل"، "هاری"، "ماخیلی باحالیم"، و "آینه بغل" در پردیس سینمایی چهارباغ اکران خواهند شد. فیلم "بدون تاریخ بدون امضا" در سینما فلسطین اصفهان به نمایش در می آید. سینما سپاهان اصفهان نیز فیلم های "آینه بغل" و "دخترعمو پسرعمو" را اکران خواهد کرد. فیلم های "هجوم"، "شاید عشق نبود" و "یک غناری یک کلاغ" در سینما سوره اصفهان اکران خواهند شد. سینما قدس نیز فیلم "آینه بغل" را اکران می کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۷۹۰۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه کاریکاتور "فرهنگ شهروندی" در اردبیل

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شهرداری اردبیل در آئین افتتاح نمایشگاه کاریکاتور فرهنگ شهروندی در سالن بانوان و خانواده شهرداری اردبیل گفت: هنر بهترین ابزار برای انتقال خرده فرهنگ‌ها و رفع برخی ناهنجاری‌های فرهنگی است و در این آثار که خوشبختانه در روز نخست برگزاری نمایشگاه با استقبال گرم دانش آموزان مواجه است، به موضوعاتی همچون کرامت سالمندان و ضرورت توجه به آنها پرداخته شده است.
سلامت صفری به دانش آموزان و بازدیدکنندگان از این نمایشگاه توصیه کرد، آموزه‌ها و برداشت‌های فکری و فرهنگی خود از این آثار را به اعضای خانواده، همسالان و دوستان خود منتقل کنند و در راستای تبیین و ترویج فرهنگ شهروندی تلاش کنند.
وی به ظرفیت مساجد و محلات و فعالان کانون‌ها و هیئت امنای آنها اشاره کرد و ادامه داد: سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری اردبیل اقدامات چشمگیری در جهت اهداف و برنامه‌های خود انجام می‌دهد و می‌تواند از ظرفیت مساجد و محلات برای توسعه برنامه‌ها در مناطق مختلف شهر، بیشتر استفاده کند.
این فرمانده و یادگار دفاع مقدس با اشاره به توجه افکار عمومی به مظلومیت غزه و محکومیت اسرائیل جنایتکار، پیشنهاد داد برنامه‌های فرهنگی و هنری در ارتباط با غزه و پایداری محور مقاومت در مقابل رژیم غاصب و هم پیمانانش، در اردبیل برگزار شود و مقدمه ای برای آئین‌های پرشور هفته دفاع مقدس قرار گیرد.
رئیس سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری اردبیل نیز در این آئین گفت: هدف از برگزاری این نمایشگاه هنری، تبیین برخی مشکلات و فرهنگ سازی برای برطرف کردن آنها با ابزار هنر است و این مجموعه سه روز برای بازدید علاقه‌مندان دایر خواهد بود.
اباصلت ابراهیمی به برگزاری اردوی نیمروزی شهرداری اردبیل اشاره کرد و گفت: اقشار مختلف مردم در قالب این اردو از نمایشگاه کاریکاتور فرهنگ شهروندی بازدید می‌کنند و حضور پرشمار معلمان و دانش آموزان در نخستین روز گشایش این نمایشگاه، گویای استقبال خوب مردم از این کار هنری است.


فیروز اسوار کاریکاتوریست اردبیلی نیز در خصوص آثار خود اظهار کرد: بیش از ۲۰ اثر در قالب این نمایشگاه در معرض دید علاقه مندان قرار گرفته است و علاوه بر موضوعات خانواده و فرهنگ شهروندی و شهرنشینی، در تعدادی از آثار نیز به غزه و مظلومیت فلسطین و جنایت‌های رژیم غاصب پرداخته ام.
این هنرمند پیشکسوت ادامه داد: به تجربه ثابت شده است که تاثیر آثار هنری در تبیین هدف‌های متعالی و القا فرهنگ‌ها، بسیار عمیق و وسیع است و آموزه‌هایی که از طریق این کاریکاتورها به ذهن و ضمیر بینندگان و بازدیدکنندگان منتقل می‌شود، به خاطر داشتن حالت طنز و شوخی، در ذهن باقی می‌ماند و سبب اصلاح برخی رفتارها در حوزه فرهنگ شهروندی و شهرنسینی می‌گردد.
او گفت: متولد ۱۳۵۰ در روستای قره داغلو شهرستان پارس آباد هستم و از دانشکده علمی و کاربردی خبر اردبیل در رشته کارشناسی روابط عمومی و امور رسانه فارغ التحصیل شده‌ام و شغلم آزاد است و از سال ۷۰ کاریکاتور می‌کشم و درآمدی از این هنر ندارم بلکه به خاطر تعلق خاطر و عشق به این هنر به آن می‌پردازم.
اسوار اضافه کرد: در دوران تحصیلی ابتدایی، نقاشی سیاه قلم کار می‌کردم و بعدها به نقاشی با رنگ روغن روی بوم و پارچه روی آوردم و از استادانی همچون "سلطانی" در تهران و "زند" در ارومیه بهره‌ برده ام و در دوران جوانی به تهران کوچ کرده بودم و از سال ۹۳ به اردبیل بازگشتم و در کنار زندگی و شغل آزاد همچنان کاریکاتور می‌کشم.

دیگر خبرها

  • پایگاه بخش مجازی نمایشگاه کتاب تهران در دسترس قرار گرفت
  • نمایشگاه کاریکاتور "فرهنگ شهروندی" در اردبیل
  • دومین نمایشگاه انفرادی «نگاهی به خراسان شمالی» برگزار می‌شود
  • خودنمایی سیاه قلمهای بانوان کردستانی در گالری سوره سنندج
  • خودنمایی ‌سیاه قلم‌های بانوان کردستانی در گالری سوره سنندج
  • فرهنگ سازی به زمان نیاز دارد
  • خودنمایی «سیاه قلم‌های بانوان» کردستانی در گالری سوره سنندج
  • «احوال و آثار محمد دبیر سیاقی» به نمایشگاه کتاب خواهد آمد
  • ورزشی‌های چهاردهم اردیبهشت ماه در استان سمنان
  • آینده سازان، پیروز فینال نخست لیگ دسته یک حرفه‌ای بسکتبال