Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بلاغ مازندران»
2024-05-06@08:08:13 GMT

اگر مدام سردرد دارید آدامس نجوید

تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۴۷۹۲۴۶

اگر مدام سردرد دارید آدامس نجوید

جویدن آدامس به برخی از افراد به هیچ وجه توصیه نمی‌شود چرا که نتیجه‌ی تحقیقات و مطالعات ثابت کرده است که برخی از باور‌ها در مورد جویدن آدامس کاملا اشتباه و برعکس است.به گزارش بلاغ، کسانی که سردرد دارند و یا از درد میگرن عذاب می‌کشند نباید آدامس بجوند.به نقل از سلامت نیوز ، محققان استرالیایی کشف کردند که با جویدن آدامس و فشار به فک و محل گیج گاه، درد برای بیماران میگرنی را افزایش می‌دهند پس این بیماران نباید آدامس بجوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جویدن آدامس به برخی از افراد به هیچ وجه توصیه نمی‌شود چرا که نتیجه‌ی تحقیقات و مطالعات ثابت کرده است که برخی از باور‌ها در مورد جویدن آدامس کاملا اشتباه و برعکس است. مطالعات و تحقیقات بر روی ۳۰ داوطلب در رده‌های سنی ۷ تا ۳۰ ساله نشان داده است که جویدن آدامس برای دسته‌ای از افراد مضر است و درد‌ها و مشکلات آن‌ها را افزایش می‌دهد.

این تحقیقات در بین افراد مختلف انجام شده، اما در این میان افراد مبتلا به میگرن نشانه‌ای متفاوت از خود بروز دادند. این افراد پیش از انجام این مطالعات روزانه ۱ تا ۶ ساعت آدامس می‌جویدند که به درخواست پزشکان به مدت یک ماه عادت جویدن آدامس را ترک کردند که پس از اتمام این دوره یک ماهه مشخص شد که در ۲۶ نفر از این بیماران بهبودی چشمگیری حاصل شد.

همچنین برای روشن شدن بیشتر نتایج این بررسی از تعدادی از آنان درخواست شد پس از گذشت دو هفته مجددا جویدن آدامس را شروع کنند که پس از چند روز دوباره سردرد‌های این نوجوانان آغاز شد.

برای انجام این تحقیق ۳۰ داوطلب مبتلا به میگرن که عادت به جویدن آدامس داشتند، انتخاب شدند. از ان‌ها خواسته شد یک ماه به طور کامل از جویدن آدامس خودداری کنند. نتایج نشان داد در ۲۶ نفر از آن‌ها بهبودی قابل توجهی ایجاد شده است.

به عقیده پزشکان جویدن مداوم آدامس به مفصل فکی گیجگاهی فشار وارد کرده و حرکت مداوم و بیش از حد این مفصل موجب سردرد به ویژه در مبتلایان به میگرن می‌گردد.

افرادی که اضافه وزن دارند آدامس نجوند!

مطالعات انجام شده که نتیجه‌ی ان در مجله‌ی EATING BEHAVIOR منتشر شد جویدن ادامس به دلیل داشتن نوعی شکر میل فرد را به خوردن غذا‌های نشاسته دار مانند برنج و نان افزایش می‌دهد، اما میل به مصرف میوه و سبزیجات را در انسان کاهش می‌دهد و در نتیجه منجر به مصرف مواد غذایی بیشتر و افزایش وزن می‌شود.

صدمه به دندان حتی با مصرف آدامس بدون قند

اگر آدامس‌تان شیرین و در واقع حاوی شکر باشد، شما با هربار جویدن درست مانند این است که دندان‌تان را حمام شکر می‌دهید و باعث پوسیدگی دندان می‌شوید. حتی اگر آدامس عاری از قند مصرف کنید، بازهم دندان‌هایتان در معرض خطر است. زیرا آدامس‌های بدون قند حاوی طعم‌دهنده‌های اسیدی و نگهدارنده هستند که ممکن است در نهایت به فرسودگی دندانی منجر شوند. تصور نکنید که آدامس‌های حاوی «زایلیتول» که ماده ضد فساد دندان است چیزی را عوض می‌کند. با مصرف آدامس، خوردگی دندان که طی آن کلسیم‌زدایی می‌شود، آغاز شده و به مرور دندان‌ها حل می‌شوند و شما حفره‌هایی در دندان‌هایتان مشاهده خواهید کرد.

کد مطلب: 352214  

مردمی که احساس می‌کنند دیده نمی‌شوند/ محله شهید آهنگر میاندورود نیازمند توجه مسئولان

تحقق شعار «غذای سالم، زندگی سالم» با تولید محصولات ارگانیک/ رونق کشاورزی بدون کود شیمیایی

رودخانه‌ها، شریان حیاتی توسعه پایدار شهری در مازندران/یک دست صدا ندارد!

رسانه‌گریزی 20 ماهه سازمان صنعت‌، معدن و تجارت مازندران

همسر شهید ملازاده: باردار بودم، مسائل عاطفی اذیت می‌کرد اما با شهادتش آرام‌تر شدم  

امریکایی‌ها امروز ذلیل بچه‌های تربیت‌شده در مکتب انقلاب اسلامی هستند

    خوراک گوشت بره یک شام لذیذ اگر مدام سردرد دارید آدامس نجوید هنگام خانه‌تکانی مراقب «چشم‌هایتان» باشید خواص روغن زیتون +عسل امان از بشور و بساب‌های شب عید ۴۰ ساله‌ها بخوانند و بدانند راهکار‌های طلایی برای نق نزدن همسر! گیاهی فوق العاده برای درمان بی‌خوابی و اضطراب ستاره زمینی پرورش دهید ۶ تکنیک خود آرایی که ۱۰ سال جوان‌تر به نظر برسید ژیمناستیک باعث کوتاهی قد نمی‌شود شیرخوار‌ها هم رژیم دارند؟ جزئیات روش جدید تعیین شهریه مدارس غیردولتی ازدواج دختران زیر ۱۳ سال ممنوع می‌شود کشف 23 هزار عدد مواد محترقه در تنکابن دستگیری قاتلان جوان ایلامی کمتر از ۱۲ ساعت پشت پرده اقدام به خودسوزی در فردیس وانت سازی به سبک BMW! تشکر رئیس پلیس تهران از هواداران استقلال و پرسپولیس تکذیب سرقت کت و شلوارهای اهدایی به زلزله‌زدگان  

وظیفه دولت باید رویش ازدواج و ریزش طلاق باشد/ آیا افزایش 6 درصدی طلاق و کاهش 3 درصدی ازدواج نگران‌کننده نیست؟!

ساماندهی70 هزار خادمیار آستان قدس رضوی برای خدمت به محرومین و مستضعفان

روز و مناسبتی که به ریش‌مان می‌خندد

برترین روش برای از بین بردن سوسک کابینت

۱۰ اشتباهی که بدخوابتان می‌کند

جزئیات4خبر ویژه امروز چهارشنبه نهم اسفندماه 1396

۶ عادت صبحگاهی چاق‌کننده

مجروح حادثه «پاسداران» از کما خارج شد

جزئیات روش جدید تعیین شهریه مدارس غیردولتی

غذایی فوق العاده برای کاهش وزن

 

وظیفه دولت باید رویش ازدواج و ریزش طلاق باشد/ آیا افزایش 6 درصدی طلاق و کاهش 3 درصدی ازدواج نگران‌کننده نیست؟!

 

دستگیری باند سارقان فرش معروف به باند ماکسیما

      صفحه نخست شهرستان‌ها سیاسی فرهنگ اقتصادی مذهبی اجتماعی ورزشی آرشیو تمام حقوق محفوظ بوده و استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.   توليد شده توسط نرم افزار جامع ”استوديو خبر“

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۷۹۲۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت خودروهای برقی وارداتی چند ؟ / برای ثبت‌نام مرحله اول تا فردا فرصت دارید

به گزارش پارس نیوز ، روز گذشته (یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ماه) مدیر سامانه یکپارچه خودروها از آغاز نخستین مرحله ثبت‌نام خودروهای وارداتی در سال جدید و البته ا ولین دور از فروش خودروهای برقی از عصر روز یکشنبه خبر داد.  

بر اساس اعلام این مقام مسئول "چهار خودروی وارداتی" که شامل دو خودروی برق، یک خودروی هیبریدی و یک خودروی بنزینی، از عصر روز یکشنبه تا پایان روز سه‌شنبه و صرفاً برای ثبت‌نام‌کنندگان مرحله اول خودروهای وارداتی عرضه شده است.  

حال بر اساس اطلاعیه سامانه یکپارچه عرضه خودروهای وارداتی در رابطه با این مرحله از عرضه‌ خودروها، یک خودروی برقی دیگر در این مرحله عرضه شده است؛ بدین ترتیب متقاضیان از میان پنج خودروی عرضه شده که سه خودروی هیوندای ENS۱، لونا و  هونگچی EQM۵EV  برقی هستند.

همچنین نیسان سانی (بنزینی) و لاماری‌ایما هیبریدی در این دور از فروش خودروهای وارداتی عرضه شده‌اند.

از این محصولات عرضه شده سه خودروی سانی، لاماری‌ایما و هونگچی دارای قیمت قطعی در مبادی ورودی و دو خودروی هیوندای ENS۱ و لونا دارای قیمت فروش علی‌الحساب در مبادی ورودی هستند.

متقاضیانی که در مرحله‌ اول ثبت‌نام خودروهای وارداتی در اسفند ماه سال ۱۴۰۱ ثبت‌نام کرده و نوبت‌دهی شده بودند، از عصر روز یکشنبه (۱۶ اردیبهشت ماه) تا پایان روز  سه‌شنبه (ساعت ۲۳ و ۵۹ دقیقه ۱۸ اردیبهشت ماه) فرصت دارند تا از طریق سامانه عرضه خودروهای وارداتی به نشانی https://saleauto.ir برای انتخاب یک اولویت از سبد محصولات عرضه شده اقدام کنند.

تاکید می‌شود که هیچگونه ثبت‌نام جدیدی در این مرحله صورت نمی‌پذیرد.

منبع : ایسنا

دیگر خبرها

  • اجرای پویش سلامت دهان و دندان در شمال سیستان وبلوچستان
  • قیمت خودروهای برقی وارداتی چند ؟ / برای ثبت‌نام مرحله اول تا فردا فرصت دارید
  • چتر فناوری روی محصولات بهداشتی باز شد/معرفی ۱۳ محصول نانوسلامت فناورانه
  • مسیر افزایش طول عمر دندان هموار شد/ تبدیل دندان پوسیده به دندان سالم
  • سمت راست سرتان درد می‌کند؟ این چند روش را امتحان کنید
  • اجاره خانه در رباط کریم چند؟
  • ببینید | میگرن چیست؟
  • میگرن چیست؟ + فیلم
  • مدیریت سدهای مشترک با استان‌های همجوار، به اردبیل واگذار شود
  • تاثیر عجیب بد جویدن غذا روی زیبایی صورت