Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-08@14:20:40 GMT

تهديد هسته اي بي سابقه پوتين / تحليل

تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۴۷۹۴۶۰

تهديد هسته اي بي سابقه پوتين / تحليل

خبرگزاري آريا - پارس تودي - «ولاديمير پوتين» رئيس جمهوري روسيه روز پنجشنبه اعلام کرد که هرگونه حمله احتمالي هسته اي به اين کشور و متحدانش را با حمله هسته اي متقابل فوري و بدون توجه به عواقب آن پاسخ خواهد داد.
به گفته وي، دکترين نظامي روسيه اين اجازه را مي دهد که در واکنش به حمله اتمي عليه اين کشور و يا متحدانش و يا حمله عليه روسيه با تسليحات معمولي در صورتي که تماميت حکومت مورد تهديد قرار بگيرد، از سلاح هسته اي استفاده کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


موضع قاطعانه پوتين و تاکيد وي بر کاربرد تسليحات هسته اي، پاسخي مستقيم به دکترين هسته اي جديد واشنگتن است که روسيه را به منزله بزرگترين تهديد هسته اي عليه آمريکا تلقي کرده و حتي بر استفاده از سلاح اتمي در صورت حمله متعارفي گسترده روسيه به اروپاي شرقي تاکيد کرده است.
از نگاه واشنگتن، روسيه بايد متقاعد شود اگر تهديد به حتي يک حمله هسته‌اي محدود در اروپا بکند با هزينه‌هاي شديد غيرقابل قبول روبرو خواهد شد.
«رابرت سوفر» Robert Soofer معاون وزير دفاع آمريکا مي گويد: روسيه بايد بداند که حمله هسته‌اي حتي محدود، اين کشور را به هدف‌هايش نمي‌رساند اما باعث تغيير اساسي ماهيت مخاصمه خواهد شد و هزينه غيرقابل محاسبه‌اي براي مسکو خواهد داشت.
از قبل هم انتظار مي رفت که دکترين جديد هسته اي آمريکا باعث واکنش شديد مسکو خواهد شد و اکنون اين واکنش آن هم از جانب بالاترين مقام اجرايي روسيه رخ داد.
دفاع تمام قد هسته اي روسيه از خود و متحدانش
مقامات ارشد نظامي روسيه بر اين باورند که با توجه به برنامه جديد تسليحاتي اين کشور، قادر هستند تا واکنش مناسبي در قبال اين تهديدات انجام دهند؛ اين واکنش به معناي دفاع تمام قد هسته اي روسيه از خود و متحدانش در قبال حملات هسته اي و يا متعارفي گسترده خواهد بود.
مساله ديگري که پوتين در سخنراني خود بر آن تاکيد کرد، نمايش انواع جديد تسليحات هسته اي استراتژيک روسيه از قبيل موشکهاي هسته اي قاره پيما بود که قادر به گذشتن از سامانه هاي ضد موشکي آمريکا، موشک هاي کروز جديد و زيردريايي هاي هسته اي جديد هستند؛ اين اقدام با هدف نشان دادن توانايي تکنولوژيکي روسيه براي مقابله با غرب صورت گرفت.
پوتين اخيرا برنامه جديد تسليحاتي 325 ميليارد دلاري روسيه را امضا کرد.
به گفته «ديميتري راگوزين» Dmitry Rogozin معاون نخست وزير روسيه، قرار است تا سرمايه گذاري قابل توجهي در زمينه فن آوري بسيار پيشرفته مانند رباتيک، هوش مصنوعي، پهپادها، سامانه هاي ضد موشکي و مهمات دقيق در برنامه تسليحاتي جديد صورت گيرد.
نگاه برنامه ريزان نظامي روسيه به تهديدات موجود و آينده است که شامل توانمندي نظامي ناتو، عملياتي شدن سامانه موشکي فراصوت تهاجمي آمريکا است که مي تواند همه نقاط جهان را هدف قرار دهد.
مقامات ارشد نظامي روسيه بر اين باورند که با توجه به برنامه جديد تسليحاتياين کشور قادر هستند تا واکنش مناسبي در قبال اين تهديدات انجام دهند.
به رغم اين تمهيدات، پوتين بر لزوم رفتار عاقلانه غرب و اتخاذ رويکرد مبتني بر همکاري و چند جانبه گرايي تاکيد کرده است؛ با اين حال دورنماي مثبتي درباره تغيير رويکرد يک جانبه گرايانه و جنگ طلبانه آمريکا به چشم نمي خورد.115/111
نويسنده: سيدرضا ميرطاهر

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۷۹۴۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش روسیه به حمله اسرائیل به رفح

معاون وزیر خارجه روسیه اعلام کرد حمله رژیم صهیونیستی به شهر رفح، واقع در جنوب نوار غزه منجر به فاجعه انسانی در منطقه خواهد شد.

به گزارش مشرق، میخائیل بوگدانف، معاون وزیر خارجه روسیه در جریان کنفرانسی مطبوعاتی خاطرنشان کرد عملیات رژیم صهیونیستی در منطقه رفح فاجعه انسانی است؛ اکنون شمار زیادی از غیرنظامیان از جمله زنان و کودکان در آنجا وجود دارند و بیش از ۱.۵ میلیون تن در جنوب نوار غزه در منطقه رفح مستقر هستند.

براساس گزارش خبرگزاری فلسطینی «سما»، معاون وزیر خارجه روسیه اعلام کرد حمله رژیم صهیونیستی به شهر رفح منجر به فاجعه انسانی در منطقه خواهد شد.

ارتش رژیم صهیونیستی شامگاه دوشنبه ۶ مه، عملیات نظامی خود را در شهر رفح آغاز کرد و روز سه‌شنبه اعلام کرد که کنترل بخش فلسطینی گذرگاه رفح را به دست گرفته و جاده بین گذرگاه و صلاح الدین را بسته است.

حمله هوایی ارتش رژیم صهیونیستی به رفح در شامگاه دوشنبه درحالی رخ داد که پیش از آن جنبش حماس در بیانیه‌ای از موافقت «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی این جنبش با طرح قطر برای آتش‌بس در غزه خبر داد.

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • واکنش روسیه به حمله اسرائیل به رفح
  • با سقوط اوکراین آمریکا وارد جنگ می شود؟/ اوکراین: ترور زلنسکی توسط روسیه خنثی شد/ تهدید بلاروس به اقدام نظامی علیه لهستان
  • روسیه در واکنش به تهدید انگلیس، حمله به تاسیسات این کشور را حق خود دانست
  • حمله موشکی مقاومت عراق به بندر عسقلان اسرائیل/ اعلام آغاز مرحله چهارم نبرد انصارالله یمن علیه اسرائیل/ بازداشت یک نظامی آمریکا توسط روسیه/ تهدید دادگاه لاهه توسط ۱۲ سناتور آمریکایی
  • پوتین دستور آغاز رزمایش هسته‌ای را صادر کرد
  • رهبر دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا از احتمال دخالت نظامی در اوکراین خبر داد
  • پوتین رزمایش هسته‌ای برگزار می‌کند
  • پوتین دستور تمرینات نظامی جهت استفاده از سلاح هسته‌ای را صادر کرد
  • رهبر دموکرات سنا از احتمال اعزام نظامیان آمریکایی به اوکراین خبر داد
  • هشدار روسیه به آمریکا درباره استقرار موشک در منطقه آسیا-اقیانوسیه