Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-25@14:26:37 GMT

از توپ فوتبال تا توپخانه ۱۵ خرداد ...

تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۴۷۹۶۰۵

از توپ فوتبال تا توپخانه ۱۵ خرداد ...

همرزمان و هم‌بازیان شهید حسن غازی در سالروز شهادتش از خاطرات خود از این شهید جاویدالاثر گفتند.

ساعت ۱۹ پنجشنبه دهم اسفندماه، خیابان مسجد سید اصفهان، حسینیه خوروش؛ کم کم رفت و آمدها زیاد می‌شود و مردم و مسئولان دسته دسته از راه می‌رسند. بهانه این گردهمایی، گرامیداشت یاد ۱۱۸ شهید توپخانه ۱۵ خرداد و سی و چهارمین سالگرد شهادت سردار شهید حسن غازی، فرمانده سابق گروه توپخانه ۱۵ خرداد و کاپیتان سابق تیم فوتبال سپاهان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در میان انبوه جمعیت، چهره‌های آشنایی هم دیده می‌شود؛ از منصور ابراهیم‌زاده سرمربی تیم فوتبال سپاهان و هم‌بازی شهید غازی گرفته تا محسن یزدخواستی، علیرضا مستحفضیان و ... بازیکنان سابق تیم فوتبال سپاهان، محمد عیدی معاون شهردار و رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان، احمدرضا مهنام مشاور شهردار و هم‌بازی شهید غازی، حمیدرضا خوروش رییس هیأت تنیس استان اصفهان و همرزم شهید غازی و جمع دیگری از همرزمان و دوستان این شهید.

پدر و مادر شهید غازی که سی و چهار سال است منتظر بازگشت پیکر فرزند خود هستند، هر جور شده و با هر سختی خود را به مراسم رسانده‌اند.

مراسم با تلاوت دعای کمیل آغاز می‌شود و سپس در حالی که سردار مجتبی شیروانیان، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس اصفهان و سردار مجتبی فدا، جانشین فرمانده سپاه صاحب‌الزمان (عج) استان هم در مراسم حضور دارند، همرزمان شهید غازی مثل سردار آقایی و امیررضا واعظ آشتیانی از خصوصیات همرزم شهیدشان گفتند.

سردار آقایی در ادامه حاضران را به ذکر خاطره‌ای از این هشدی میهمان کرد: «در زمان حضور در جبهه، پدرم هم برای حضور در جبهه‌ها نزد من آمد و من او را پیش شهید غازی فرستادم. مدتی بعد شهید غازی از من پرسید پدرت به جبهه آمده و تو او را پیش من فرستاده‌ای؟ من گفتم پدرم بر من ولایت دارد و نمی‌توانم به او امر و نهی کنم. پدرم چند ماه پیش شهید غازی بود و وقتی می‌خواستیم برای مرخصی به اصفهان برگردیم از پدرم در مورد اخلاقو رفتار شهید غازی پرسیدم که او به من گفت اگر پدر و مادر شهید غازی اجازه می‌دادند، تو را با او عوض می‌کردم.»

خاطرات همرزمان شهید غازی حاضران را به سی و چند سال پیش می‌برد. شهیدی که پدر و مادرش نمی‌دانستند او یک فرمانده جنگ است.

در حالی که بازیکنان سابق تیم فوتبال هلال احمر و سپاهان نیز در این محفل حضور داشتند، جای بازیکنان فعلی تیم فوتبال سپاهان در این مراسم خالی بود.

شهید حسن غازی در سال ۱۳۶۲ در اصفهان متولد شد. حسن دومین فرزند از خانواده هشت نفره غازی بود. وی که فرمانده گروه توپخانه ۶۱ محرم و اولین فرمانده گروه موشکی ۱۵ خرداد بود یازدهم اسفندماه ۱۳۶۲ در منطقه طلاییه و با اصابت مستقیم گلوله تانک دشمن به شهادت رسید و پیکرش هیچگاه بازنگشت.

منبع: ایمنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۷۹۶۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احضار مدیر سپاهان به کمیته اخلاق

مدیر تیم فوتبال سپاهان به کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال احضار شد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، با اعلام کمیته اخلاق، رضا فتاحی مدیر تیم فوتبال سپاهان اصفهان جهت ادای پاره‌ای توضیحات روز چهارشنبه 5 اردیبهشت ماه سال باید در محل این کمیته حضور داشته باشد.

عدم حضور وی مانع از برگزاری جلسه رسیدگی و اتخاذ تصمیم نخواهد بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اعزام زائران اصفهانی حج تمتع از سوم خرداد به سرزمین وحی
  • گرامیداشت یاد و خاطره شهید شفیع زاده در تبریز
  • خاطره شنیده نشده از حاج قاسم
  • جانشین سپاه درباره احتمال ورود به خودروسازی : هرجا معظم له صلاح بدانند، ورود پیدا می‌کند
  • سردار فدوی: دشمن با اقتدار تنبیه شد / صهیونیست‌ها با حمله به کنسولگری حماقت کردند
  • تجلیل جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از شهید غیرت
  • دیدار فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی با مادر و خانواده طلبه مجاهد مرحوم حاجی حسینلو در خوی 
  • شاهد آخرین نفسِ پدرم در دنیا
  • فرانک لمپارد: پدرم من را به پارک برد و مجبورم کرد فوتبال بازی کنم / زیرنویس فارسی
  • احضار مدیر سپاهان به کمیته اخلاق