Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-26@10:22:23 GMT

مادران و همسران شهدا الگویی چون حضرت ام البنین دارند

تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۴۷۹۶۶۹

مادران و همسران شهدا الگویی چون حضرت ام البنین دارند

مادر شهید مصطفی احمدی روشن با بیان اینکه مادران و همسران باید. بدانند که صبر در مقابل از دست دادن جگر گوشه و فرزند آسان نیست، گفت؛ همسران و مادران شهدا الگویی چون حضرت زهرا(س) و حضرت ام البنین(س) دارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ صدیقه سالاریان در گفت و گو با صبح الوند، حضرت ام البنین را پس از حضرت زهرا(س) بالاترین مقام مادر شهید عنوان کرد و گقت: این بانوی بززگوار مادر چهار شهید هستند و شهیدی به بزرگی حضرت ابوالفضل(ع) تقدیم راه اسلام کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مادر شهید احمدی روشن با بیان اینکه از اینکه فرزندم به مقام والای شهادت رسیده است خوشحالم، گفت: قبل از اینکه مصطفی مدرک دیپلم خود را بگیرد به او گفتم من یک پسر بیشتر ندارم و آرزوهای زیادی برای تو دارم که او در جواب گفت قول می دهم اندازه پسرهای دنیا برایت کار انجام دهم  و همانطور نیز شد.

 

وی بابیان اینکه من هیچ زمانی آرزوی مادر شهید بودن را نداشتم چراکه تحمل آن بسیارسخت است ، ادادمه داد: کسانی که به درجه شهادت رسیده اند به اطاعت و ولایت از ولی خود رسیده اند.

 

سالاریان این حس ولایت پذیری از مادران شهدا به فرزندان آن ها منتقل می شود، تصریح کرد: زمانی که اسرا از کربلا برگشتند و حضرت زینب گفت فرزندانش شهید شده اند در جواب گفت آقام حسین چه شد؟ و این ولایت پذیری و صبوری ایشان را نشان می دهد.

 

وی با تاکید بر اینکه بانوان سرزمینم باید از چنین افرادی الگو بگیرند، اظهار کرد: همه بدانند جدایی از فرزند و جگر گوشه برای همه سخت است و همسران و مادران شهدا الگوهایی چون حضرت زهرا(س) و حضرت ام البنین دارند.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۷۹۶۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غفلت از سرکشی به والدین شهدا پذیرفتنی نیست

به گزارش خبرگزاری مهر، علی اکبر سلمانی روز پنجشنبه در جلسه تحول بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی در حوزه معاونت تعاون و امور اجتماعی در شهرستان سراب، افزود: همواره و تحت هر شرایطی دیدار با خانواده‌های بزرگوار شهدا باید در اولویت برنامه‌های خادمان این خانواده‌ها در بنیاد شهید و امور ایثارگران باشد و هیچ یک از مدیران شهرستانی نباید اجازه دهند در لابلای مشغله‌های روزمره، پدران و مادران شهدا مورد کم مهری قرار بگیرند.

وی، رؤسای ادارات شهرستانی بنیاد در سطح آذربایجان شرقی را مکلف به اختصاص حداقل یک روز از هفته برای دیدار با خانواده‌های بزرگوار شهدا دانست و اظهار کرد: در انجام این وظیفۀ مهم نیز باید اثربخش بودن و کیفیت دیدارها مد نظر باشد و مسائل و مشکلات خانواده‌های بزرگوارِ دیدار شونده، شناسایی و احصاء شود و تا حصول نتایج مطلوب و رفع مشکلات، درخواست‌ها و مسائل مطرح شده مورد پیگیری قرار گیرد.

سلمانی با تاکید بر اینکه باید قدر مادران و پدران شهدا را بدانیم، ادامه داد: متأسفانه روزی نیست که برخی از پدران و مادران بزرگوار شهدا را از دست می‌دهیم و از این رو باید همان‌هایی را که در قید حیات هستند، پاس داشته و تکریم کنیم.

وی هدف از طراحی و اجرای نشست‌های منطقه‌ای را بررسی موانع، مشکلات و چالش‌ها برای پیدا کردن راه‌های بهبود و تحول خدمت رسانی در سال ۱۴۰۳ دانست و خواستار اهتمام همکاران شهرستانی بنیاد به مطالعه دقیق دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌های ابلاغی شد و گفت: تسلط به دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌ها علاوه بر مطلوب شدن و سرعت گرفتن آهنگ خدمات رسانی به جامعۀ معزّز ایثارگری، رضایتمندی بیش از گذشتۀ خانواده‌های بزرگوار شهدا و ایثارگران را به دنبال دارد.

کد خبر 6088633

دیگر خبرها

  • حضرت فاطمه زهرا (س) و مادران شهدا الگوی دختران جامعه است
  • غفلت از سرکشی به والدین شهدا پذیرفتنی نیست
  • شاد، اما خسته!
  • شاد اما خسته
  • زنان بدون فرزند شاد‌تر هستند یا مادران؟
  • پیام تسلیت فرمانده سپاه الغدیر در پی درگذشت مادر شهیدان نیرنگ
  • حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) مدال ولایت را از امام زمان خود گرفت
  • آماده ارسال// حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) مدال ولایت را از امام زمان خود گرفت
  • شناسایی بیش از ۳۰۰۰ مادر باردار و دارای کودک شیرخوار زیر دو سال در لرستان
  • مراقبت از هزار و ٣١٣ مورد مادر باردار در فریمان