Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-03@04:25:10 GMT

الاخبار: امارات 6 تبعه لبناني را ربوده است

تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۴۸۱۱۶۸

الاخبار: امارات 6 تبعه لبناني را ربوده است

خبرگزاري آريا - روزنامه لبناني «الاخبار» در شماره امروز (جمعه) خبر داد که دستگاه اطلاعاتي امارات 6 تبعه لبناني مقيم آن کشور را به دلايل امنيتي ربوده است و از سرنوشت آنها هيچ اطلاعي وجود ندارد.
در اين گزارش آمده است که دستگاه اطلاعاتي امارات 6 تبعه لبناني را در ماه هاي ژانويه و فوريه سال جاري ميلادي بدون هرگونه اطلاعي ربوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


«احمد صبح» 48 ساله، «عبد الرحمن شومان»38 ساله، «حسين بردي» 36 ساله، «جهاد فواز» 51 ساله، «محسن قانصو» 36 ساله و «حسين زعرور» 36 ساله نام اتباع لبناني ربوده شده هستند.
سه تن از اين افراد از مهمانداران هواپيمايي امارات و دو تن کارمند يک شرکت خصوصي در اين کشور هستند.
به نوشته الاخبار در سالهاي اخير هيچ هفته اي نبوده است که دولت امارات يکي از اتباع لبناني را به بهانه هاي واهي از آن کشور اخراج نکند. لبناني هايي که برخي بيش از يک دهه است در امارات اقامت دارند و در آن کشور به کار مشغولند و برخي در خطوط هوايي امارات به عنوان مهماندار کار مي کنند و با خانواده هايشان در آن کشور زندگي مي کنند.
الاخبار نوشت که به نظر مي رسد دستگاه اطلاعاتي امارات که پس از جنگ تابستان سال 2006 رژيم صهيونيستي عليه مقاومت لبنان ارتباط گسترده امنيتي با موساد (سرويس جاسوسي اسرائيل) دارد، مرحله جديدي را در برخورد با اتباع لبناني آغاز کرده است.
بنابر گزارش اين روزنامه اقدام امارات در اخراج اتباع لبناني مقيم امارات و حالا ربودن آنها، بر پايه اطلاعات (ديتا) شبکه هاي اجتماعي از قبيل فيس بوک، توئيتر، اينستاگرام و غيره بوده است و گاهي اوقات نيز بر پايه اطلاعات سرويس هاي جاسوسي انگليسي و آمريکايي.
الاخبار با اشاره اين سابقه نوشت که مقامات لبناني توضيحات قانع کننده و محکمي را مبني بر بي گناهي افراد اخراج شده از امارات ارائه مي کرده است اما هيچ جواب رسمي از جانب مقامات اماراتي دريافت نکرده است. اين مساله باعث به وجود آمدن چالش هاي اجتماعي زيادي براي اين افراد شد که کار و زندگي شان در آن کشور بود و بدون اينکه حق و حقوق خود را دريافت کنند بي رحمانه و بي دليل از اميرنشين ها اخراج شدند.
در اين گزارش آمده است، حالا امارات بدون اينکه اين 6 نفر پرونده قضايي داشته باشند، آنها را در حالي که يا مشغول به کار خود بودند و يا در ميان خانواده از هفته هاي پيش ربوده است و هيچ اطلاعاتي از ايشان در دسترس نيست.
خانواده هاي اين افراد پس از اطلاع به سفارت لبنان در امارات با خبر شدند که اين 6 نفر به دلايل امنيتي بازداشت شده اند و هيچ جزئيات ديگري در دسترس نيست.
روزنامه الاخبار ديروز (پنج شنبه) نيز خبر داده بود که حدود يک ماه پيش رئيس دستگاه اطلاعاتي امارات متحده عربي محرمانه به لبنان آمده و براي ساعات طولاني با «سعد الحريري» نخست وزير لبنان و پس از آن با اشخاص بسيار اندکي از جمله «نهاد المشنوق» وزير کشور لبنان ديدار کرد. اين روزنامه دليل اين سفر و ديدارها را ميانجي گري امارات براي آشتي بين الحريري و رياض اعلام کرده بود.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۸۱۱۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقامت حدود چهار هزار تبعه خارجی مجاز در استان کرمانشاه

حمزه سلیمانی مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان کرمانشاه با اشاره به آغاز طرح ساماندهی اتباع و مهاجرین خارجی در کرمانشاه، گفت : در سطح استان کرمانشاه حدود چهار هزار نفر تبعه خارجی شامل دارندگان کارت‌های هویتی، گذرنامه، دفترچه و پناهندگی حضور دارند. 

وی تصریح کرد: ۱۰۰ درصد دارندگان کارت‌های هویتی در سطح استان اتباع کشور عراق هستند که در طول چهار دهه اخیر در کرمانشاه ماندگار شده‌اند و مردم این دیار همواره سنگ صبور آنها بوده‌اند، در بحران‌ها کنارشان ایستاده‌اند و به شایستگی از آنان میزبانی و پذیرایی کرده‌اند. 

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان اضافه کرد: دارندگان گذرنامه نیز عموما دانشجویان خارجی دانشگاه‌های رازی، آزاد و علوم پزشکی هستند که بیشتر آنها از کشور‌های عراق، سوریه، فیلیپین، هند و سومالی برای تحصیل به کرمانشاه آمده‌اند. 

وی با بیان اینکه طبق برنامه سازمان ملی مهاجرت وزارت کشور ساماندهی تمام اتباع خارجی کشور از جمله در کرمانشاه در دستور کار قرار گرفته، اظهار کرد: اجرای این طرح در استان از دارندگان کارت‌های هویتی، دفترچه و پناهندگی آغاز شده و پیش‌بینی می‌شود ظرف یکی دو هفته آینده به اتمام برسد. 

سلیمانی یادآورشد: پس از ساماندهی دارندگان کارت‌های هویتی، ساماندهی دانشجویان خارجی و بدنبال آن سرمایه‌گذاران خارجی که در استان فعالیت می‌کنند، آغاز خواهد شد. 

وی عنوان کرد: در راستای اجرای این طرح تمام اتباع خارجی مقیم استان باید به سامانه «سهما» مربوط به سازمان ملی مهاجرت مراجعه کرده و مشخصات خود را به صورت کامل وارد کنند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • اقامت حدود چهار هزار تبعه خارجی مجاز در استان کرمانشاه
  • احزاب لبنانی در انتخاب رییس‌جمهور کشورشان تفاهم و تسریع کنند
  • تاکید امیر عبداللهیان بر لزوم تفاهم احزاب و گروه‌های لبنانی برای انتخاب رئیس‌جمهور
  • واکنش حزب‌الله به حمله‌های رژیم صهیونیستی علیه روستاهای لبنانی
  • شهروندان تونسی و لبنانی در حمایت از غزه به خیابان‌ها آمدند
  • فعالیت‌های گسترده دانشجویان لبنانی در حمایت از غزه+تصاویر
  • تردد بیش از ۲۷ هزار تبعه خارجی در افغانستان
  • دانشجویان لبنانی هم به جنبش بزرگ حمایت از غزه پیوستند
  • آغاز تحصن دانشجویان لبنانی در حمایت از غزه
  • رزمندگان لبنانی و فلسطینی، نظامیان صهیونیست را هدف قرار دادند