Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ حجت الا سلام سید اسماعیل شاکر در خطبه‌های نماز جمعه امروز اردکان با اشاره به هفته نیکوکاری و اهمیت کمک به نیازمندان در دین مبین اسلام پرداخت و گفت: رسیدگی به نیازمندان در فرهنگ دینی ما مسلمانان وجود دارد و علاوه بر کمک به خانواده خود باید به فکر دیگران و افراد نیازمند باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه اردکان افزود: نباید به نیازمندان شهر بی توجه بود بلکه با کمک به آن‌ها برترین توشه عالم و آخرت را می‌توان ذخیره کرد و کمک به دیگران نوعی عبادت است.

خطیب جمعه اردکان اظهار داشت: با شروع سال جدید بسیاری از مردم نیاز‌هایی دارند که اقشار ثروتمند جامعه می‌توانند به آن‌ها کمک کنند پول و ثروت نشانه ارزش در درگاه خدا نیست بلکه هم ثروتمند و هم فقیر در مقابل آزمایش الهی قرار خواهد گرفت.

شاکر با اشاره به آیات و احادیث افزود: باید بی منت به فقرا کمک کرد چرا که این وظیفه دینی است، این کمک از زندگی شما دفع بلا می‌کند و اگر کوتاهی شود دچارعقوبت خواهیم شد، امام سجاد (ع) وقتی یک گدایی را می‌دید می‌فرمود: مرحبا به کسی که توشه مرا به سوی آخرت حمل می‌کند.

وی ضمن تقدیر و تشکر از ارگان‌ها و موسسات خیریه مانند کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی اظهار کرد: در پایان سال با کمک به دیگران برکات زیاد و دفع بلا کنیم، با این کار جواب سوالات آخرتمان آسان و کمتر دچار گرفتاری خواهیم شد.

امام جمعه اردکان ضمن تسلیت وفات حضرت ام البنین همسر گرامی حضرت امیرالمونین (ع) هم مادر شهید، هم همسرشهید؛ که امروز را روز تکریم از مادران و همسران شهدا دانست و گفت: این زن می‌تواند بزرگترین الگو برای دختران و نسل آینده بانوان باشد.

شاکر با بیان اینکه امروز به خانواده و نقش همسر بسیار حمله می‌شود و چه دروغ هایی، از جمله شایعاتی که حکومت و روحانیون تبلیغ می‌کنند درباره مادرشدن و خانواده داری، می‌خواهند نقش بانوان را در جامعه کمرنگ کنند و می‌خواهند زنان را خانه نشین کنند ادامه داد: چه بسا امام راحل، مقام معظم رهبری و بزرگان دینی بر نقش افرینی بانوان در اجتماع تاکید کرده اند، در دوره انقلاب و در هشت سال دفاع مقدس نقش مادر، همسری، نقش تربیت فرزند و نقش خانواده داری زنان بی بدیل و بی نظیر بود.

خطیب جمعه اردکان گفت: بزرگترین هنر یک مادر این است که فرزندی مانند ابوالفضل پرورش دهد که برای عالم هستی موثر و شهیدی مثل شهید همت تربیت کرده باشد، از دامن چنین مادرانی است که این چنین مرد‌هایی به معراج می‌روند و یک امتی به معراج خواهد رفت، دشمنان می‌خواهند این نقش را ضعیف کنند، باید متوجه باشیم که این نقش حفظ شود.

امام جمعه اردکان افزود: مقام معظم رهبری در دیدار وزیر اوقاف سوریه و جمعی از مسولان تاکید کردند که اگر سران کشور‌ها در برابر استکبار مقاومت کنند ملت‌ها همه عزیز می‌شوند و استکبار ذلیل می‌شود این که بعضی از کشور‌ها در برابر اسکتبار خم شده اند و ذلت به دست آورده، بخاطر سرانشان است.

شاکر با بیان اینکه ایشان نکته بسیار مهمی گفته اند وآن نکته این است که ملت ایران وارد چهلمین سال پیروزی خود می‌شود، در طول این چهل سال همه دنیای استکبار قدرت‌های ظاهری در مقابل انقلاب ایران ایستادند از آمریکا و شوروی، ناتو و عربستان و امت‌های عربی و هرچه آن‌ها خواستند محقق نشد، این بزرگترین درس است برای همه امت‌های مظلوم و برای همه کشور‌ها و سران کشور‌ها که می‌شود در برابر ان چه که دنیای استکبار می‌خواهد ایستاد و بر خلاف ان‌ها عمل کرد و پیروز هم شد تصریح کرد: این بزرگترین درسی است که انقلاب داد و بشار اسد این درس را گرفت و مقاومت و ایستادگی کرد، ملت سوریه ایستادگی کرد و نتیجه اش این شد که امریکا و هم پیمانانش گفتند بشار اسد باید برود ایران با همکاری سوریه نرفت و سوریه حفظ شده است و در دنیا می‌درخشد که این درس مهمی است.

وی ادامه داد: وحدت شیعه و سنی باعث می‌شو دنیای استکبار و بر اسرائیل پیروز شود و به زودی با نابودی اسرائیل در قدس شریف مسلمان می‌توانند نماز اقامه کنند.

امام جمعه اردکان گفت: نیاز شدیدی به طلبه و مبلغان دینی خوب در عرصه‌های داخلی و بین المللی دنیای اسلام داریم، مردم تشنه معارف اسلام هستند، خانواده‌ها، معلمان و مربیان اگر استعداد‌هایی را می‌بینید که می‌توانند طلبه بشوند راهنمایی شان کنند متاسفانه، برخی نه تنها کمک نمی‌کنند بلکه رای و نظرشان را هم می‌زنند، این‌ها عقوبت سختی دارند و هم اینجا و هم در برابر صاحب بشریت پیامبر اکرم، نمی‌توانند جوابگو باشند.

انتهای پیام/ص

خطبه های نماز جمعه اردکان

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۸۱۸۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سه دختر نوجوان در سیلاب عنبرآباد مفقود شدند

یزدان افشاری‌پور اظهار کرد: از سوی اداره کل عشایری جنوب کرمان و فرمانداری به خانواده های عشایری اطلاع داده شده بود که محل را هنگام سیلاب ترک کنند اما این خانواده‌ها حاضر به جابه جایی نشده بودند.

وی با اشاره به تلاش امدادگران برای یافتن این افراد تاکید کرد که یکی از این افراد زنده پیدا شده و جست و جو برای سایرین ادامه دارد.

به گفته افشاری پور، این نوجوانان ۱۲، ۱۷ و ۲۰ ساله بودند.

وی همچنین اظهارداشت که ۴۰ راس دام هم در این منطقه مفقود شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • توجه به مساله عفاف و حجاب دغدغه مهم خانواده‌ها است
  • توجه به مسئله عفاف و حجاب دغدغه مهم خانواده‌ها است
  • سواد رسانه چه جایگاهی در زندگی افراد دارد؟
  • استان همدان نیازمند زیرساخت تربیتی برای جوانان
  • اقدامات تأمینی و تربیتی برای خانواده های زندانیان
  • ارایه خدمات به خانواده زندانیان تا ۳ ماه پس از آزادی
  • همکاری کمیته‌امداد و سازمان زندان‌ها برای حمایت از خانواده‌های زندانیان
  • سه دختر نوجوان در سیلاب عنبرآباد مفقود شدند
  • آموزش نماز به کودکان نیازمند برنامه‌ریزی اصولی است
  • کمک ۴۰ میلیاردی خیران برای آزادی زندانیان نیازمند در بهشهر