Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی با بیان اینکه مسئولان با ترویج اصلاح الگوی مصرف مانع هدر رفت منابع کشور شوند گفت: جنگ امروز دشمن جنگ اقتصادی است. ۱۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۸ استانها مرکزی نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به الگوی مصرف صحیح اظهار داشت: گفتمان سازی در راستای اصلاح الگوی مصرف در جامعه باید انجام شود و با هدایت‌گری موثر منابع و نهادینه کردن فرهنگ صرفه جویی بتوان آهنگ توسعه اقتصادی کشور را سرعت بخشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مولفه‌های اقتصاد مقاومتی را باید با برنامه‌ای کاربردی تعریف و اجرایی کرد زیرا این مولفه با امور مقطعی و شعارزدگی به دست نمی‌آید.

امام جمعه اراک تصریح کرد: سالانه 800 هزار میلیارد ریال بابت مصرف سیگار خسارت به کشور وارد می‌شود و همچنین سالانه 30 میلیارد لیتر بنزین مصرف می‌شود که این میزان به طور قطع در ایام عید بیشتر می‌شود که متاسفانه این مصرف بالای بنزین سبب آلودگی شدید هوا می‌شود که در این راستا ایراد جدی هم به خودروسازان بر می‌گردد.

دری نجف‌آبادی بیان کرد: مصرف سالانه بنزین در کشور ترکیه به سه میلیارد لیتر هم نمیرسد این در حالی است که در ایران سالانه بیش از 30 میلیارد لیتر بنزین مصرف میشود و با وجود مصرف بنزین تولید داخل، روزانه بیش از 20 میلیون لیتر بنزین وارد کشور می‌شود.

وی با اشاره به نزدیک شدن به ایام عید و افزایش الگوی مصرف گفت: اصلاح الگوی مصرف انرژی به ویژه در زمینه منابع آب باید در جامعه جدی گرفته شود و از محل مدیریت مصرف منابع موثر در مسیر تولید هدایت‌گری شود.

امام جمعه اراک با اشاره به روز 14 اسفند و روز تاسیس کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: یکی از سیاست‌های کلی نظام دستگیری از نیازمندان است که باید در جامعه بیشتر از گذشته رواج پیدا کند.

دری نجف‌آبادی عنوان کرد: کمیته امداد یکی از نهادهایی است که توسط امام (ره) پس از پیروزی انقلاب به منظور حمایت از اقشار ضعیف جامعه در 14 اسفندماه تاسیس شد و هفته منتهی به این مناسبت با توجه به اینکه در ایام پایانی سال قرار دارد، تحت عنوان هفته احسان و نیکوکاری نامگذاری شده است.

وی اضافه کرد: شرایط اقتصادی امروز کشور برای بسیاری از خانواده‌ها سخت است که البته مقداری از این سختی‌ها به نحوه عملکرد خانواده‌ها بر می‌گردد که لازم است در امور زندگی از اسراف دوری کنند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: فرهنگ ایران برگرفته از آرمان‌های اسلام ناب محمدی (ص) و ائمه معصومان(ع) است، بنابراین مردم و مسئولان باید از این بزرگواران به ویژه امام علی(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) که طعام افطار خود را به فقرا می‌بخشیدند، در بخشش و دستگیری از نیازمندان جامعه الگوگیری کنند.

دری نجف‌آبادی خاطرنشان کرد: مطابق آماری که به دست آمده بیش از 35 درصد از مواد غذایی ایرانیان دهدر می‌رود که در این حالت با مدیریت و اصلاح مصرف می‌توانیم از این مهم پیشگیری کرده و مازاد مصرف را در کمک به نیازمندان استفاده کنیم.

وی با اشاره به 15 اسفند و روز درختکاری گفت: نهادینه کردن فرهنگ درختکاری راهکاری مهم و اساسی در راستای حفاظت از محیط زیست است و همه مدیران و مردم باید به موضوع کاشت و نگهداری درخت توجه ویژه‌ای داشته باشند به ویژه درخت‌هایی که سازگاری بیشتری با منطقه و آب کمتری نیاز دارند.
امام جمعه اراک تصریح کرد: وجود درخت به عنوان نعمت عظیم الهی، تضمین کننده سلامت انسان و ایجاد کننده طراوت و سر زندگی در جامعه بشری و حیات دیگر جانداران است.

دری نجف‌آبادی بیان کرد: آیین درخت‌کاری از گذشته‌های دور به عنوان یک سنت در کشور وجود داشته و در آیات و روایات هم به درختکاری اشاره شده و از آن به عنوان اقدامی شایسته و مقدس یاد شده است.

وی ادامه داد: در کنار کاشت نهال و گسترش فضای سبز باید صرفه جویی در مصرف آب را هم در نظر داشت و با بهره‌گیری از شیوه‌های جدیدتر و آبیاری قطره‌ای مصرف آب در استان مدیریت بهینه شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی با اشاره به سالروز شهادت حضرت ام‌البنین(س) گفت: این روز تحت عنوان تکریم مادران و خانواده شهدا نامگذاری شده و همه باید در این روز خانواده‌های شهدا را تکریم کنیم.

دری نجف آبادی خاطرنشان کرد: نقش مادران و همسران شهدا در شکل گیری انقلاب اسلامی و تداوم آرمان های امام (ره) و نهضت انقلاب، مصداق بارزی از ولایت پذیری، ایثار، گذشت و صبر و استقامت بانوی بزرگ صدر اسلام حضرت ام البنین(س) است.

وی اضافه کرد: بعد از حضرت زهرا(س) و زینب کبری(س) اگر بخواهیم الگوی جامعی برای بانوان ارائه بدهیم حضرت‌ ام‌البنین(س) بهترین و جامع‌‌ترین الگو برای زنان است.

امام جمعه اراک تصریح کرد: تقوای الهی شرط اصلی موفقیت در تمام زمینه‌ها است و به عنوان حصاری امن انسان را از توطئه‌های شیطان حفظ می‌کند.
دری نجف‌آبادی بیان کرد: تقوای الهی که در نتیجه ایمان راسخ به توحید و ولایت به دست می‌آید مانند دژ و قلعه‌ای مستحکم است که انسان را سمت و سوی معنویت هدایت می‌کند.

وی ادامه داد: برای این که بتوانیم در این عرصه‌ها با موفقیت برنامه‌ریزی و اقدام کنیم نیازمند هم‌گرایی و انسجام و همت جهادی هستیم تا با تحقق اقتصاد مقاومتی، زمینه افزایش عزت و اقتدار کشور را فراهم سازیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی عنوان کرد: در حوزه تولید، راهاندازی صنایع تبدیلی کمک شایانی به درآمدزایی و ایجاد اشتغال دارد و در زمینه صادرات باید برای افزایش آن برنامه‌ریزی کنیم.

انتهای پیام/ح

R41371/P1357/S6,73/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۸۲۰۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عالمان ذخایر بزرگی برای مردم هستند/بزرگداشت آیت‌الله فقیه

نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه عالمان ذخایر بزرگ برای مردم‌اند، گفت: مردم منطقه زیرکوه بر اساس اصل فطرت انسانی زندگی می‌کنند که وجود این نعمت الهی بیشتر در مناطق عشایری و محیط سالم است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، آیت‌الله سیدعلیرضا عبادی امروز در دیدار با امام جمعه و مسئولان شهرستان زیرکوه اظهار داشت: مردم منطقه زیرکوه بر اساس اصل فطرت انسانی زندگی می‌کنند که وجود این نعمت الهی بیشتر در مناطق عشایری و محیط سالم است. 

وی با بیان اینکه هر زمان که سلطه استعمارگران پررنگ بوده شاهد آسیب بیشتری بودیم، افزود: مناطقی که از این سلطه در امان بودند سالم‌تر مانده است از جمله به شهرستان زیرکوه می‌توان اشاره کرد و نشان دهنده سلامت فطرت انسانی است. 

عالمان دینی، زمینه‌هایی برای سالم ماندن جامعه محسوب می‌شوند

امام جمعه بیرجند گفت: عالمانی که با علم و تزکیه و طهارت نفسانی خود آن فطرت گرایش به حق را به صورت دانش بنیانی ترویج دهند، زمینه‌هایی برای سالم ماندن جامعه محسوب می‌شوند. در گذشته‌های دور شاید یک درصد از فرهنگ مردم دچار آسیب می‌شد اما در دنیای امروز با وجود فضای مجازی که خطرناک‌ترین و بهترین زمان است شاهد آسیب‌های بیشتری هستیم. 

عبادی ادامه داد: کسی که بتواند از این فرصت استفاده کند بهترین زمان است که بتوانند خود را سالم نگه دارند و مقام و منزلتش از کسانی که بعد از ظهور رشد می‌کنند، بالاتر است. وقتی فطرت سالم و عالم جامع باشد حرفش حجت است و مردم آن را با جان می‌پذیرند و عالمان ذخایر بزرگی برای مردم ما هستند و مردم وقتی صداقت و خدمت ببینند آن را می‌پذیرند و مسئولان باید مراقب نفوذ بیگانه باشند. 

دشمن به دنبال بدبین کردن مردم به نظام و روحانیون است

حجت‌الاسلام حسن صباغیان نیز در این دیدار با بیان اینکه امروز به عنوان روز فرهنگ شهرستان زیرکوه انتخاب شده است، گفت: اجلاسیه علما و طلاب شهرستان به منظور بزرگداشت مقام آیت‌الله فقیه در شهریورماه امسال برگزار خواهد شد. 

وی با بیان اینکه آیت‌الله فقیه انسان وارسته‌ای بود، افزود: ایشان فقط به آموختن اکتفا نکردند و با دو بال علم و عمل محبوب مردم شدند و تواضع و فروتنی ایشان زبانزد همه مردم شهرستان است. دشمن به دنبال بدبین کردن مردم به نظام و روحانیون است و باید به دنبال معرفی طلاب و عالمانی باشیم که ذی‌طلبگی خود را حفظ کرده‌اند. روحانیون مظهر اسلام هستند. 

ساده‌زیستی آیت‌الله فقیه، الگوی مسئولان باشد

امام جمعه زیرکوه ادامه داد: آیت‌الله فقیه تبلور کاملی از خداجویی و خداگویی بودند و از مهمترین ویژگی‌های ایشان می‌توان به مردمی بودن و تلاش برای رفع مشکلات مردم اشاره کرد. با الگوگیری از آیت‌الله فقیه باید گوش شنوایی برای مردم به خصوص جوانان باشیم، با توجه به جنگ نرم و ترکیبی که رو به رو هستیم ساده زیستی آیت‌الله فقیه می‌تواند الگوی مسئولان باشد. 

وی با اشاره به اینکه به دنبال الگوسازی برای نسل جوان و خنثی‌سازی نقشه دشمن هستیم افزود: به بهانه روز فرهنگ به دنبال معرفی آیت الله فقیه به جوانان و جذب آنان به سمت حوزه علمیه هستیم. 

انتهای پیام/254

دیگر خبرها

  • رسانه‌ها بر ترویج حدیث اهل بیت(ع) سرمایه‌گذاری بیشتری کنند
  • عالمان ذخایر بزرگی برای مردم هستند/بزرگداشت آیت‌الله فقیه
  • استان البرز با کاهش منابع آبی مواجه است
  • ترویج سیره عملی امام رضا (ع) با برنامه های دهه کرامت
  • پدری که از فرصت‌های روزمره استفاده می کرد تا از حقایق عالم بگوید
  • استان البرز با کاهش شدید منابع آبی مواجه است
  • رئیس‌جمهور در گفت‌وگوی تلویزیونی با مردم: «وعده صادق» اجماع‌ساز بود و همگان آن را ستودند/ ایران قوی می‌تواند گزینه نظامی را از روی میز حذف کند/ فقط مذاکره مسائل را حل نمی‌کند/ ساختارهای فسادزا را اصلاح می‌کنیم/ از وضع زندگی مردم و خواسته‌های جوانان مطلعم
  • برپایی کنگره حضرت رضا (ع) با شعار عدالت / دنیای امروز به درک عدل و ترسیم الگوی رضوی نیاز دارد
  • عدم تامین معیشت؛ مانع استقبال روحانیون از مسئولیت امامت جماعت
  • مسئولان و کارگزاران حج و جمعی از زائران بیت‌الله الحرام با رهبر معظم انقلاب دیدار می‌کنند