Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - وزارت امور خارجه بنگلادش، سفير ميانمار در داکا را احضار کرد.
به گزارش خبرگزاري آريا، وزارت امور خارجه بنگلادش روز جمعه اعلام کرد، اين ديپلمات ميانماري، به دليل افزايش حضور نيروهاي امنيتي ميانمار در مجاورت اقامت اسکان هزاران مسلمان روهينگيايي در منطقه حائل مرزي در خاک ميانمار به وزارت امور خارجه احضار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وزارت امورخارجه بنگلادش در بيانيه اي اعلام کرد، از سفير ميانمار در داکا خواسته شده است تضمين دهد نيروهاي امنيتي از اين منطقه مرزي عقب نشيني کنند، چراکه افزايش حضور نظاميان ميانماري در منطقه موجب بروز تنش هاي مرزي ميان دو طرف خواهد شد.
در بيانيه وزارت امورخارجه بنگلادش تاکيد شده است، اين اقدام همچنين ممکن است موجب اخلال در روند بازگرداندن آوارگان به ميانمار شود.
استقرار نظاميان ميانمار در مرز بنگلادش
دولت ميانمار به بهانه تحرکات مسلمانان روهينگيا، نظاميان خود را در مرز با بنگلاش مستقر کرد.
دولت ميانمار روز جمعه اعلام کرد، اقدامات اخير امنيتي در مرزهاي اين کشور با بنگلادش از جمله استقرار نظاميان ميانمار در واکنش به تحرکات مسلمانان روهينگيا اتخاذ شد.
اين درحالي است که گفته مي شود، شمار نظاميان ميانماري در مرز با بنگلادش طي هفته اخير به طور چشم گيري افزايش داشت.
براساس تازه ترين اطلاعات، شمار آوارگان روهينگيايي در بنگلادش بيش از 800 هزار نفر تخمين زده مي شود.
وضعيت غيرانساني مسلمانان روهينگيا
مسلمانان روهينگيا عمدتا در شمال ايالت راخين ميانمار متمرکز هستند.
مقامات ميانمار، روهينگيايي ها را اتباع اين کشور نمي دانند و اين موضوع سبب شده تا از سال 2012 تاکنون اين اقليت شاهد اعمال بدترين سياست هاي تبعيض نژادي، کشتار، تجاوز و رانده شدن از خانه هاي خود باشند.
همچنين تاکنون «آنگ سان سوچي» و مسئولان ارتش ميانمار از افزودن نام اقليت روهينگيايي به 135 گروه نژادي اين کشور خودداري کرده اند و مي گويند مسلمانان روهينگيا به صورت غيرقانوني از بنگلادش به ميانمار مهاجرت کرده اند.
در جديدترين دور خشونت هاي دولت ميانمار ضد مسلمانان روهينگيا از 25 اوت گذشته تاکنون هزاران نفر کشته و مجروح و صدها هزار تن آواره شده اند.
اين سياست ها که هر از گاهي با حملات ارتش و گروههاي عمدتاً بودايي افراطي شدت مي گيرد، روهينگيايي ها را با خشنونت هاي وحشتناک بسيار زيادي مواجه ساخته است.
با توجه به آمار آوارگاني که پيش‌تر در بنگلادش حضور داشتند؛ بيش از هشتصد هزار روهينگيايي در بنگلادش و اردوگاه‌هاي آوارگان در شرايط بسيار نامساعد انساني و بهداشتي حضور دارند.
سازمان ملل اقليت مسلمانان روهينگيا را يکي از بزرگترين اقليت هايي توصيف کرده که در معرض ظلم و ستم کم سابقه اي قرار گرفته اند.
سازمان ملل، ميانمار را به پاکسازي قومي و اقدام ضد اقليت مسلمان متهم کرده است.
تصويب قطعنامه مجمع عمومي سازمان ملل در حمايت از مسلمانان روهينگيا
سازمان همکاري اسلامي پيش نويس قطعنامه اي درباره وضعيت مسلمانان روهينگيايي ميانمار به مجمع عمومي سازمان ملل متحد ارائه کرده بود که اوايل ماه دي در مجمع عمومي با 122 راي موافق در مقابل ده راي مخالف و 24 راي ممتنع به تصويب رسيد.
مجمع عمومي سازمان ملل دراين قطعنامه، پايان عمليات نظامي ميانمار ضد مسلمانان روهينگيا و انتصاب يک فرستاده ويژه سازمان ملل براي ميانمار را خواستار شد.
اين قطعنامه همچنين از دولت ميانمار خواست تا اجازه دهد امدادرسانان به مناطق بحران زده دسترسي داشته باشند و بازگشت همه آوارگان مسلمان روهينگيايي به محل زندگي خود را تضمين و به روهينگياها حق شهروندي اعطا کند.
چين و روسيه نيز از مخالفان اين قطعنامه بودند.
116/111
بيشتربخوانيد:
کشف گور جمعي در ميانمار
سازمان ملل درباره ادامه نسل‌کشي مسلمانان در ميانمار هشدار داد
انتقاد گوترش از بازداشت خبرنگاران و نقض حقوق بشر در ميانمار

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۸۲۰۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در صورت تحقق تهدیدهای لندن، احتمال حمله روسیه به تاسیسات نظامی انگلیس وجود دارد

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه با اشاره به تهدیدهای لندن مبنی بر اینکه کی‌یف ممکن است با تسلیحات انگلیسی به خاک روسیه حملاتی ترتیب بدهد، گفت: در صورت تحقق این امر مسکو حق دارد به تاسیسات انگلیس در اوکراین و خارج از آن کشور حمله کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از خبرگزاری تاس، ماریا زاخارووا اظهار داشت: «در صورت عملی کردن چنین سناریویی، روسیه این حق را برای خود محفوظ می‌دارد که به آن پاسخ دهد و تاسیسات انگلیسی مستقر در اوکراین و خارج از مرزهای این کشور شامل تاسیسات نظامی، تسلیحات و غیره را هدف قرار دهد.»

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اظهارات دیوید کامرون وزیر امور خارجه انگلیس مبنی بر اینکه لندن استفاده از سلاح‌های بریتانیایی برای حمله به خاک روسیه را برای رژیم کی‌یف مشروع می‌داند، «چیزی کاملاً احمقانه» توصیف کرد.

وی در گفت‌وگو با «تاس» تصریح کرد: به یاد دارید که جنجال چگونه شکل گرفت. این بیانیه برای اولین بار در محتوای خبری یک خبرگزاری انگلیس منتشر و پس از گذشت ۲ ساعت از آنجا حذف شد.

زاخارووا افزود: ما بی‌درنگ واکنش نشان دادیم. واکنشی مناسب از طریق کانال‌های دیپلماتیک به جهانیان ارائه و سفیر [لندن] احضار شد. در واقع، روسیه فقط او را برای توبیخ احضار نکرد، بلکه به وضوح به سفیر انگلیس در مورد اظهارات مورد بحث پاسخ داده شد.

کد خبر 751552

دیگر خبرها

  • دیدار سفیر کنیا در کشورمان با امیرعبداللهیان
  • سفیر اسپانیا در کشورمان با امیرعبداللهیان دیدار کرد
  • گزارش سفیر ایران در بلاروس به امیر عبداللهیان
  • انگلیس سفیر مسکو را احضار کرد
  • سفیر کشورمان در روسیه با امیرعبداللهیان دیدار کرد
  • دیدار سفیر ایران در روسیه با امیرعبداللهیان
  • روسیه در واکنش به تهدید انگلیس، حمله به تاسیسات این کشور را حق خود دانست
  • در صورت تحقق تهدیدهای لندن، احتمال حمله روسیه به تاسیسات نظامی انگلیس وجود دارد
  • زاخارووا: حرف‌های ماکرون متحدان فرانسه را هم گیج کرده است!
  • روسیه سفرای انگلیس و فرانسه را احضار کرد