Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-07@16:02:09 GMT

پویش مردمی جرقه‌ای بزرگ‌تر از ترقه

تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۴۸۲۱۰۸

پویش مردمی جرقه‌ای بزرگ‌تر از ترقه

‍‍‍‍‍‍

در راستای نهادینه شدن ترفندهایی برای برپایی چهارشنبه خوش به جای چهارشنبه ای تلخ، علاوه بر صدا و سیما و خبرگزاری ها، شبکه های اجتماعی هم می توانند نقش مؤثری در فرهنگ سازی برای رفتن به سمت برپایی جشنی اصیل داشته باشند و "پویش مردمی جرقه‌ای بزرگ‌تر از ترقه" هم در این زمینه فعالیت می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از رودآور، روزهای اسفند یکی پس از دیگری در حال سپری شدن است، روزهایی که منتهی به سال جدید می شود، و البته قبل از آن مام کودکان و بزرگسالان خواستنند هر سال بی تردید مراسم چهارشنبه سوری در پیش است و به قولی دیگر چهارشنبه سوزی!

می گویند چهارشنبه سوزی شاید به این دلیل که نوجوانان و جوانان بسیاری و شاید هم بزرگسالان خواسته و ناخواسته به خرید انواع مواد محترقه روی آورده و گاهی با اندک غفلتی نه تنها سلامتی خود بلکه جان و مال اطرافیان را به خطر می اندازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ن

می گویند اگر فرهنگ سازی شود می توان در چهارشنبه پایانی سال، جشنی به پا کرد بدون هیچ گونه ضرر و زیان رساندن به خود و دیگران.

برای فرهنگ سازی باید الگوی جایگزین مناسبی داشت و چه الگویی بالاتر از کمک به نیازمندان در شب عید به جای آسیب رساندن به خود و غیر.

در این بین در راستای نهادینه شدن ترفندهایی برای برپایی چهارشنبه خوش به جای چهارشنبه ای تلخ، علاوه بر صدا و سیما و خبرگزاری ها، شبکه های اجتماعی هم می توانند نقش مؤثری در فرهنگ سازی برای رفتن به سمت برپایی جشنی اصیل داشته باشند.

جشنی که از اجداد به ما رسیده و در طول زمان اصل آن به فراموشی سپرده شده و دستخوش عملکردهای پرخطر و برورز رفتارهای هیجانی بدون کنترل شده است.

به همین منطور با نزدیک شدن به چهارشنبه پایانی سال جاری، کمپینی در فضای مجازی با عنوان "پویش مردمی جرقه‌ای بزرگ‌تر از ترقه" در تویسرکان راه اندازی شده است و هدف آن ایجاد جرقه ای در اذهان مردم برای خرید مایحتاج نیازمندان به جای خرید ترقه است.

این پویش مردمی با ارسال تصاویر ویدئویی و عکس هایی از گوشه و کنار شهر مبنی بر کنارگذاشتن مبلغی برای نیازمندان رنگ و بویی زیباتری هر روز به خود گرفته می گیرد، در این خبر یکی از فیلم های ارسالی مخاطبین منتشر می شود.

آدرس تلگرامی این پویش: https://t.me/joinchat/EgeLpQ2WrpR4j7nOwjuEFA 

انتهای پیام/

تویسرکان+چهارشنبه سوری+کمپین دانلود

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۸۲۱۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انشعاب برق ۱۶۰ مرکز تجاری در محدوده بازار تهران ایمن سازی شدند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ"آمنه جمالو" مدیر منطقه برق خیام با اعلام اینکه طرح ایمن سازی انشعابات برق بازار بزرگ تهران و محدوده‌های مجاور با توجه به قدمت تاریخی و فرسودگی بناهای تجاری این محدوده با سرعت در حال اجرا است از همکاری نکردن برخی از مالکان و مستأجران به عنوان بزرگ‌ترین مانع در اجرای این طرح نام برد و گفت: علیرغم همه مشکلات، با پیگیری‌های انجام شده توسط همکاران ما و جلب همراهی صاحبان اصناف و مالکان، تاکنون ۹ هزار انشعاب برق مربوط به ۱۶۴ مجتمع و سرای تجاری واقع در بازار بزرگ تهران و محدوده‌های مجاور، بهسازی شده و ایمن و به روز سازی وضعیت شبکه، تابلوها و انشعابات برق سایر بخش‌های تجاری بازار نیز به صورت مستمر در حال انجام است.

عضو کارگروه ساماندهی شبکه و انشعابات بازار تهران؛ در خصوص شرح اقدامات انجام شده در این حوزه افزود: با پیگیری‌های مکرر همکاران منطقه برق خیام و جلب همراهی مالکان و مستأجران، ۵ هزار و ۸۵۶ انشعاب برق نصب شده در ۱۰۶ مجتمع تجاری واقع در بازار بزرگ تهران و ۳ هزار و ۱۸۲ انشعاب برق نصب شده در ۵۸ مجتمع تجاری در محدوده‌های مجاور بازار بزرگ تهران تاکنون به صورت کامل ساماندهی شده و فرآیند اصلاح و ایمن سازی بالغ بر یک هزار انشعاب برق متعلق به ۱۲ مجتمع تجاری واقع در بازار بزرگ و محدوده‌های مجاور نیز در مرحله اجرای ایمن سازی شبکه داخلی برق است.

"جمالو" ابراز امیدواری کرد در صورت همکاری سایر مالکان به ویژه مالکان حقوقی واحدهای تجاری بازار بزرگ تهران به زودی شاهد ایمن سازی کامل انشعابات برق این مجموعه بزرگ تاریخی و اقتصادی کشور باشیم.

کد خبر 6097151 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • جوان: پیرمرد هتاک بخشی از جریان‌سازی علیه زنان بود
  • ایجاد ۲۱ خانه محیط زیست در استان چهارمحال و بختیاری
  • نشست رسالت صندوق بازنشستگی کشوری در تحقق شعار سال برگزار شد
  • ابهام بزرگ بایرن برای بازی مرگ و زندگی برنابئو
  • مردمی‌سازی منابع طبیعی با توجه به طبیعت، اقتصاد و امور اجتماعی
  • تاثیر مردمی‌سازی صندوق‌های بازنشستگی بر سفره بازنشستگان
  • انشعاب برق ۱۶۰ مرکز تجاری در محدوده بازار تهران ایمن سازی شدند
  • الگوهای نظارت همگانی و مردمی سازی در مجالس قانونگذاری دنیا
  • اهتمام مجالس آسیا به‌ تقویت ابعاد نظارت همگانی
  • ۶ روش برای مردمی‌سازی تولید