Web Analytics Made Easy - Statcounter


رئیس کمیته ایمنی حمل و نقل شورای شهر تهران در جلسه مربوط به ایمنی سرویس مدارس اظهار داشت: تنها یک درصد از شهروندان تهرانی از سرویس مدارس استفاده می کنند.

به گزارش امتداد نیوز به نقل از اداره کل روابط عمومی و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران، جلسه کمیته ایمنی حمل و نقل شورای شهر تهران تشکیل جلسه داد تا با حضور مسئولان مرتبط بحث ساماندهی سرویس مدارس را در شورای شهر تهران بررسی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.

شهربانو امانی که ریاست کمیته ایمنی حمل و نقل را بر عهده دارد گفت: تنها یک درصد از شهروندان تهرانی از سرویس مدارس تاکسیرانی استفاده می کنند

وی اظهار داشت: پس از جلسه با ذینفعان سرویس مدارس در شهریورماه، تلاش شد تا با برگزاری جلسات جامعه و مدیران شهری را به این موضوع حساس کنیم.

امانی ادامه داد: آنچه در این حوزه فراموش شده است، استانداردسازی وسایل نقلیه، معابر و سایر موضوعات مرتبط با حوزه حمل و نقل دانش آموزان است.

وی از تهیه پیش نویس طرحی برای همین موضوع در کمیته ایمنی حمل و نقل خبر داد و تصریح کرد: کمیته با انجام مطالعات در این خصوص وضع موجود را شناسایی کرده ، و استاندارد ها و اهداف پیش روی را تبیین کرده است.

امانی ابراز امیدواری کرد تا پس از تصویب و ابلاغ این طرح به شهرداری شاهد تدوین آئین نامه سرویس مدارس باشیم تا با اجرای آن از این پس خانواده ها با خیال راحت سرمایه های زندگی خود را -که کودکانشان هستند- به رانندگان ما بسپارند.

مسلم بیات، مدیر کل استاندارد استان تهران در این جلسه به بیان اینکه رویکرد بخشی نگر شرایط کنونی را ایجاد کرده است گفت: زمانی که چندین حوزه در موضوعی دخیل می شوند مشکلات به شدت افزایش می یابد.

وی در خصوص رعایت ایمنی در حوزه سرویس مدارس پیشنهاد داد تا چک لیستی برای موضوعاتی که باید استانداردشان رعایت شود تهیه شود.

سرهنگ جلال، نماینده پلیس راهور در این جلسه از همراهی کامل پلیس برای کاهش تصادفات خبر داد و گفت: با توجه به افزایش ترافیک و افزایش احتمال تصادف در روزهای ابتدایی سال تحصیلی، پلیس راهور تمام توان خود را در دو هفته ابتدای مهر برای کنترل ترافیک به کار می گیرد.

وی در ادامه گفت: همچنین پلیس بر سرویس ها نظارت داشته و جریمه هایی را که قانون مشخص کرده برای متخلفین اجرایی می کند و از طرفی با جدیت موضوع کاهش تصادفات را پیگیری می کند.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی درخصوص سرویس مدارس اعلام کرد: ۱۶ هزار خودرو سرویس مدارس در قالب سازمان تاکسی رانی فعالیت می کنند که ۶ هزار خودرو تاکسی بوده و ۱۰ هزار خودرو متعلق به شرکت هایی است که سازمان تاکسیرانی آنها را سازماندهی کرده اند.

وی همچنین بر ضرورت وجود پیوست اقتصادی در مطالعات مرتبط با سرویس مدارس تاکید کرد و گفت: باید در قانون گذاری به نحوی عمل کنیم که طرف های ذینفع به رعایت موضوعات مرتبط بپردازند.

true برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۸۲۳۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۷ درصد از مستاجران تهرانی موفق به دریافت تسهیلات ودیعه مسکن شدند

عبدالرضا غفوری، معاون مسکن و ساختمان  راه و شهرسازی استان تهران  با بیان اینکه خوشبختانه ظرف یکی دو سال گذشته برنامه ریزی‌های خوبی بابت کنترل بازار مسکن شده است، گفت: دولت و اداره کل راه و شهرسازی استان تهران در اجاره مسکن و خرید و فروش  برنامه‌هایی را در دستور کار خود قرار داده است که تمامی آنها برگرفته شده از قوانین جهش تولید مسکن است.

غفوری با بیان اینکه وزارت راه وشهرسازی ۲ برنامه کوتاه مدت و میان مدت برای ساماندهی مستاجران در دستور کار خود قرار داده است گفت: پرداخت وام ودیعه مسکن یکی از برنامه‌های کوتاه است و در بخش برنامه‌های میان مدت طرح‌های ساماندهی مستاجران و تعیین سقف نرخ اجاره را در دستور کار خود قرار داده ایم.

معاون مسکن و ساختمان راه وشهرسازی استان تهران اظهار کرد:  پرداخت ودیعه مسکن بخش آگاه کننده‌ای است و اثر مقطعی داشته و در استان تهران طی سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲، ۳۱۸ هزار نفر برای دریافت تسهیلات ودیعه مسکن ثبت نام کرده بودند که از این تعداد ۱۰۰ هزار نفر واجد شرایط شدند و تا به امروز حدود ۷۶ تا ۷۷ درصد از متقاضیان موفق به دریافت تسهیلات ودیعه مسکن شدند.

او بیان کرد: نرخ سود وام‌های ودیعه مسکن متناسب با نرخ‌های مصوب شورای پول و اعتبار است و می‌تواند تا حدودی بخشی از نگرانی‌های مستاجران را برطرف کند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • نخستین آزمون رانندگی و اولین تهرانی که تصدیق رانندگی گرفت
  • ارائه خدمات مشاوره و مددکاری رایگان به رانندگان تاکسی و خانواده هایشان
  • قتل خشن دو برادر تهرانی با وینچستر در نمایشگاه خودرو
  • واگذاری تمامی امور مرتبط با سرویس مدارس به شهرداری شیراز
  • صادرات دست آفریده‌های بانوان تهرانی
  • هشدار هواشناسی به تهرانی‌ها/ جزئیات پیش بینی هواشناسی
  • برگزاری جلسه کارگروه ایمنی و بهداشت آب و فاضلاب در ماکو
  • آموزش ایمنیِ ترافیک به ۴۶۰۰ از دانش آموزان دختر و پسر مقطع ابتدایی مدارس حاشیه راه‌های آذربایجان غربی
  • آموزش ایمنی ترافیک به ۴ هزار و ۶۰۰ دانش‌آموز مدارس حاشیه راه‌های آذربایجان‌غربی
  • ۷۷ درصد از مستاجران تهرانی موفق به دریافت تسهیلات ودیعه مسکن شدند