Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴-رئیس کارگروه حمل و نقل عمومی و کاهش آلودگی هوا هیات رئیسه شوراهای اسلامی کلان‌شهرهای کشور از کلید خوردن مطالعات برقی کردن اتوبوس در کلان‌شهرهای کشور خبر داد.محسن هاشمی در نشست اعضای هیات رئیسه شوراهای اسلامی کلان‌شهرهای کشور که در تالار شهر برگزار شد، گفت: با توجه به تهیه و اصلاح استانداردهای ناوگان و تجهیزات حمل و نقل عمومی شهری و حومه‌ای (اتوبوس برقی)، در کارگروه حمل و نقل عمومی مصوب شد شورای اسلامی شهر اصفهان به عنوان متولی انجام مطالعات برقی کردن سیستم اتوبوسرانی در کل کلان‌شهرهای کشور انتخاب شده و نتایج این مطالعات به شهر مشهد تحویل گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در خصوص تسریع و روان‌سازی فرآیند نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی مصوب شد با توجه به تفاهم‌نامه اخیر وزارت‌های نفت و بازرگانی و تکلیف وزارت نفت مبنی بر پرداخت بخشی از هزینه خرید اتوبوس مورد نیاز درون و برون شهری کشور از محل صرفه‌جویی‌های حاصله در کاهش مصرف سوخت، شورای اسلامی شهر مشهد به عنوان مسئول پیگیری و تحقق این مصوبه انتخاب گردید.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه آلودگی هوا یک تهدید جدی، مستمر و فراگیر علیه سلامت موجودات زنده و محیط زیست است، اظهار داشت: علاوه بر مشکلات زیست محیطی و به خطر انداختن سلامت انسان‌ها و سایر موجودات زنده، دارای تبعات سوء اقتصادی و اجتماعی نیز می‌باشد که به صورت آرام و تدریجی و بعضاً غیرقابل جبران نمایان می‌گردد.

هاشمی افزود: ضروری است به عنوان یک معضل ملی به آن توجه شود و با توجه به سهم عمده حوزه حمل و نقل و ترافیک در افزایش آلودگی‌های کلان‌شهرهای کشور، اتخاذ سیاست‌ها و تدوین برنامه‌هایی در اولویت اول جهت کاهش تقاضای سفر و در اولویت دوم جهت سوق دادن سفرهای مورد نیاز شهروندان به سیستم‌های حمل و نقل همگانی، پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری باید به طور جدی در دستور کار ارگان‌های ذیربط قرار گیرد.

وی اضافه کرد: در این راستا به خصوص در سال‌های اخیر قوانین و مقررات خاصی نیز تدوین و ابلاغ گردیده که لازم است کلیه اقدامات مورد نیاز به طور هماهنگ و در راستای اجرایی نمودن قوانین مذکور که متاسفانه عملا هیچ‌یک از این قوانین به‌درستی و کامل اجرا نشده‌اند، بدین معنی که تلاش بسیار و گذاردن این دست قوانین مناسب، تدوین و تصویب شده ولی اجرا نمی‌گردد.

رئیس کارگروه حمل و نقل عمومی و کاهش آلودگی هوا هیات رئیسه شوراهای اسلامی کلان‌شهرهای کشور با اشاره به بخشی از این قوانین، تصریح کرد: قانون اصلاح الگوی مصرف انرژی، قانون توسعه حمل و نقل عمومی و مدیریت، قانون مصرف سوخت، قانون حمایت از سامانه‌های حمل و نقل ریلی شهری و حومه، قانون هدفمند کردن یارانه‌ها، قانون برنامه پنج‌ساله ششم توسعه جمهوری اسلامی ایران در حوزه حمل و نقل، قانون هوای پاک و قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور در این راستا قابل ذکراست.

منبع: رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۸۲۵۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح ایستگاه قانون در استان همدان

به گزارش خبرگزاری مهر، هادی مصطفوی عصر امروز در تشریح این خبر عنوان کرد: یکی از مهمترین قسمت‌ها در شهر تبلیغات محیطی است و آن آشنایی شهروندان با قوانین و مقررات است.

وی با بیان اینکه برای اجرای این طرح اولین پیکان ما به سمت شهرداری می‌رود، افزود: بسیاری از بیلبوردهای شهری به ورقه‌های تبلیغاتی شرکت‌های خصوصی تبدیل شده‌اند.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان همدان گفت: طرح ابتکاری ایستگاه قانون را در استان همدان طراحی کردیم که مبتلا به بسیاری از نهادهای اداری و دولتی است بخصوص در حوزه آموزش و پرورش ما می‌توانیم در حوزه پیشگیری رشدمدار مسائل مهمی را بکار گیریم، همچنین این طرح در سطح مدیران و مسئولینی که حوزه کاری آنها با مراجعین و مردم بیشتر است بکار می‌رود.

مصطفوی بیان کرد: جلساتی در مدارس، تحت عنوان زنگ قانون قرار است در سطح کشور اجرا شود ولی آنچه که برای ما به عنوان ایستگاه قانون در سطح شهر مطرح شده و در جایی که مخاطبان حضور دارند مطرح است می‌توان کارهای تولید محتوا انجام داد.

وی ابراز کرد: پیامک‌های ارسالی از طرف قوه قضائیه با سرشماره عدل ایران است، بنا بر این داریم که فضای محیطی را در سطح استان و در شهر همدان شروع کنیم؛ فاز اول مشخص کردن محلی برای نصب بیلبورد چه در ادارات و چه خارج از ادارات و تابلو این محل مختص آگاه‌سازی شهروندان از قوانین و مقررات باشد.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان همدان افزود: از طریق طراحی، اینفوگرافی و عکس نوشته به هر کیفیت در محل مورد نظر قرار گیرد و به عنوان جایی که اگر فردی در ایستگاه اتوبوس نشسته اطلاعات عمومی خود را بالا برد، افراد باسواد با سن و سال بالا و مخاطب عام در جامعه داریم می‌بینیم ولی در آموزش و پرورش مخاطب خاص دانش آموز هر مقطعی شاید اقتضای خود را داشته باشد.

مصطفوی تاکید کرد: یکی از بهترین مکان‌های مناسب برای اجرایی شدن تبلیغات طرح ایستگاه قانون، در وسایل حمل و نقل عمومی است چرا که استفاده شهروندان از آنها بیشتر است.

وی اظهار کرد: طرح "ایستگاه قانون" یک طرح ابتکاری و ریشه آن قانونی است؛ در سند تحول قضائی به ارتقا آگاهی‌های عمومی توجه ویژه‌ای شده است.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان همدان ابراز کرد: با اجرایی شدن طرح ایستگاه قانون می‌توانیم آگاهی‌های عمومی را ارتقا دهیم.

مصطفوی در پایان با اشاره به اجرای طرح ایستگاه قانون خاطرنشان کرد: ارگان‌هایی که در زمینه فرهنگی فعالیت می‌کنند می‌توانند ما را در اجرای این طرح و ارتقا آگاهی‌های عمومی به شهروندان یاری کنند.

کد خبر 6088693

دیگر خبرها

  • مشکل آذربایجان شرقی در تأمین اتوبوس و حمل و نقل عمومی
  • آذربایجان شرقی مشکل تامین اتوبوس و حمل و نقل عمومی دارد
  • نقش بالای شرایط اقتصاد کلان در گسترش فقر/ ظرفیت‌های فقرزدایی بودجه عمومی را محدود کرده است
  • راه‌اندازی مجدد دبیرخانه «شهر اسلامی» در شهرداری اصفهان
  • اجرای طرح ایستگاه قانون در استان همدان
  • تقویت معرفت و باور دینی کلید حل مشکلات فرهنگی
  • از تسریع در روند نوسازی تا هوشمندسازی ناوگان اتوبوس‌های شهری
  • اختصاص اتوبوس و تاکسی برقی برای کلان شهر اراک
  • اختصاص اتوبوس و تاکسی برقی برای کلان‌شهر اراک
  • تاکسی‌های برقی بدون راننده ماند