Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - استانها - ايرنا - خطيبان نماز جمعه کشور با اشاره به مشکلات اقتصادي که بخش هايي از آن ريشه در تجملات دارد، تاکيد کردند که مديران و مسئولان بايد در نظام اسلامي و براي رسيدن به رفاه جامعه، قناعت را سرلوحه زندگي خود قرار دهند و به دور از تجمل زندگي کنند.

به گزارش خبرنگاران ايرنا، امامان جمعه در خطبه هاي نماز اين هفته که در آستانه هفته احسان و نيکوکاري برگزار شد اظهار کردند:براي رسيدن به تحقق اقتصادي مقاومتي مورد نظر رهبر معظم انقلاب که راه برون رفت از مشکلات اقتصادي است بايد مسئولان با مردم همراه شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


خطيبان نماز جمعه با ياداوري اينکه ساده زيستي مسئولان بخشي از اقتصاد مقاومتي است، گفتند زندگي مقامها و مديران نظام اسلامي بايد در حد زندگي قشرهاي کم در آمد جامعه باشد تا به تحقق بخشي از اقتصاد مقاومتي که موجب سربلندي کشور است اميدوار شد.
خبرنگاران خبرگزاري جمهوري اسلامي بخش هايي از خطبه هاي مراکز استاني را که اقتصاد مقاومتي و ساده زيستي را مورد توجه قرار داده است به شرح ذيل گزارش کرده اند:
**نماينده ولي فقيه در استان مرکزي:
اسراف و تجمل گرايي آفتي بزرگ در اقتصاد کشور است
نماينده ولي فقيه در استان مرکزي گفت: اسراف، تجمل گرايي آفتي بزرگ در اقتصاد کشور است که سرمايه هاي ملي را به هدر مي دهد.
آيت الله قربانعلي دري نجف آبادي در خطبه هاي اين هفته نماز جمعه اراک در مصلي بيت المقدس اين شهر، افزود: اصلاح الگوي مصرف در جامعه بايد گفتمان سازي شود و با هدايتگري موثر منابع و نهادينه کردن فرهنگ صرفه جويي بتوان آهنگ توسعه اقتصادي کشور را سرعت بخشيد.
وي ادامه داد: مولفه هاي اقتصاد مقاومتي با امور مقطعي و شعارزدگي حاصل نمي شود بلکه بايد با برنامه اي کاربردي تکاليف آن را در سطوح مختلف جامعه تعريف و اجرايي کرد .
امام جمعه اراک بيان کرد: روزانه بيش از 80 ميليون ليتر بنزين در کشور مصرف مي شود که اين مهم در تعطيلات نوروز تا مرز يکصد ميليون ليتر نيز مي رسد و براي اصلاح اين رفتار ضمن فرهنگ سازي براي استفاده از وسايل نقليه عمومي در حوزه صنعت خودروسازي نيز توليد کنندگان بايد به سمت توليد خودروهاي با مصرف کمتر از 6 درصد هدايتگري شوند.
وي بيان کرد: مصرف سالانه بنزين در کشور ترکيه به سه ميليارد ليتر هم نمي رسد در صورتي که در ايران سالانه بيش از 30 ميليارد ليتر بنزين مصرف مي شود و باوجود مصرف بنزين توليد داخل، روزانه بيش از 20 ميليون ليتر بنزين وارد کشور مي شود.
نماينده ولي فقيه در استان مرکزي اظهار کرد: با توجه به نزديک شدن به ايام نوروز و افزايش ميزان مسافرت ها و ديد و بازديد ها اصلاح الگوي مصرف انرژي به خصوص در زمينه منابع آب بايد در جامعه جدي گرفته شود تا از محل مديريت مصرف، منابع موثر در مسير توليد هدايتگري شود.
آيت الله دري نجف آبادي در بخشي از سخنان خود با اشاره به هفته احسان و نيکوکاري و 14 اسفندماه و روز تاسيس کميته امداد امام خميني(ره) نيز گفت: دستگيري از نيازمندان از سياستهاي کلي نظام اسلامي است که بايد در جامعه بيش از پيش جاري و ساري شود.
وي افزود: توجه به محرومان و نيازمندان و فراهم آوردن زمينه رشد و تعالي آنان به خصوص در ايام نوروز بايد به وظيفه همگاني تبديل شود.
امام جمعه اراک بيان کرد: آحاد جامعه ايران اسلامي بر اساس موازين دين مبين اسلامي وظيفه دارند از چشم و هم چشمي و هزينه هاي غير ضروري پرهيز کرده و بخشي از درآمد خود را در راه دستگيري از محرومان و نيازمندان هزينه کنند.
وي، دستگيري از انسان‌هاي مستمند و فقير را داراي پاداش دنيوي و اخروي دانست و گفت: اقشار پر درآمد و مسئولان بايد در جهت تقويت امور مربوط به ايتام، بي سرپرستان و بد سرپرستان جامعه بيش از پيش بکوشند.
آيت الله دري نجف آبادي گفت: فرهنگ ايران برگرفته از آرمان هاي اسلام ناب محمدي (ص) و ائمه معصومين(ع) است، بنابراين مردم و مسئولان بايد از اين بزرگواران به ويژه امام علي(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) که طعام افطار خود را به فقرا مي بخشيدند، در بخشش و دستگيري از نيازمندان جامعه الگوگيري کنند.
**امام جمعه موقت کرمانشاه:
برقراري عدالت اسلامي، ناهنجاري و نابرابري را از بين مي برد
امام جمعه موقت کرمانشاه گفت: برقراري عدالت اسلامي، ناهنجاري و نابرابري را از بين مي برد و بايد فاصله با اين آرمان الهي و انساني بسيار کاهش يابد.
آيت الله محمد حجتي در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته کرمانشاه اظهار داشت: عدالت اجتماعي، آرماني انساني است که بايد در جامعه محقق شود چرا که پروردگار به تحقق آن نيز فرمان داده است.
وي با تاکيد براينکه تحقق عدالت اجتماعي يکي از پايه هاي دين اسلام و يکي از علل وقوع انقلاب اسلامي است، افزود: برقراري عدالت اجتماعي موجب توسعه همه جانبه جامعه مي شود که نبايد از اين ارزش الهي غفلت کرد.
**امام جمعه يزد:
مسئولان رسيدگي به وضعيت معيشتي مردم را جدي بگيرند
نماينده ولي فقيه و امام جمعه يزد با اشاره به نزديکي سال نو ، گفت: مسوولان بايد رسيدگي به وضعيت معيشتي مردم و رعايت حال محرومان جامعه را به عنوان يک وظيفه مهم ديني مدنظر جدي قرار دارند.
آيت‌الله محمدرضا ناصري يزدي در خطبه ‌هاي نماز جمعه اين هفته شهر يزد با بيان اينکه يکي از وظايف مهم مسئولان اجرايي جامعه، رسيدگي به نيازهاي مردم و به خصوص تقويت بعد نظارتي آن است، افزود: مسئولان استان با نظارت ، کسبه و بازاريان شريف با رعايت انصاف به مردم و محرومان جامعه خدمت کنند.
وي ادامه داد: از خواسته هاي مهم و هميشگي مردم از مسئولان اين است به صورت جدي و عملي به دنبال حل مشکلات اقتصادي و معيشتي آنها باشند که امري لازم و شايسته و مورد تاکيد نظام اسلامي است.
خطيب نماز جمعه يزد تصريح کرد: هر حرکتي که در تقويت بعد نظارتي بر نحوه توزيع کالاهاي شب عيد مردم ، تامين نيازها و همچنين حل معضل اقتصادي و معيشت مردم انجام شود کاري ارزشي و خداپسندانه محسوب مي شود.
خطيب جمعه يزد در ادامه به اهميت اقتصاد مقاومتي مورد تاکيد مقام معظم رهبري اشاره کرد و گفت: احقاق و انجام اقتصاد مقاومتي بايد در عمل و نه در شعار باشد، بايد مردم و مسئولان براي اجراي آن بيش از گذشته فعاليت کنند.
وي بيان کرد: بهره گيري از ظرفيت هاي داخلي و استفاده از نيروهاي مردمي مثل بسيج و ايده‌ هاي نخبگان جامعه بايد براي رسيدن به اقتصاد مقاومتي مورد عنايت ويژه مسئولان کشور باشد.
** امام جمعه موقت همدان:قوه قضاييه در مقابله با بي عدالتي ها ورود کند
امام جمعه موقت همدان گفت: امروز برخي بي عدالتي ها را در گوشه و کنار جامعه شاهد هستيم و از قوه قضاييه مي خواهيم که در اين زمينه ورود کند.
حجت الاسلام سيد مصطفي موسوي اصفهاني در خطبه هاي عبادي و سياسي نمازجمعه اين هفته همدان افزود: عدالت يکي از مطالباتي است که بايد به آن توجه کرد و اجراي عملي آن را خواستار شد.
وي با بيان تاکيد بر مبارزه با بي عدالتي در جامعه افزود:مديران و مسئولان بايد بي عدالتي ها را در ادارات ، سازمان ها و نهادها از بين ببرند و عدالت محوري را در بين کارکنان نهادينه کنند.
امام جمعه موقت همدان اظهار کرد: در حکومت اسلامي بايد همه مسئولان و کارگزاران براي پياده شدن عدالت تلاش کنند و در اين مسير قدم بردارند.
حجت الاسلام موسوي اصفهاني ادامه داد: اسلام به جهاد اکبر که سازندگي نفس است اهميت مي دهد و همه مسئولان بايد در همه رتبه ها همچون مردم عادي عدل را رعايت کنند.
و با بيان اينکه يکي از راه هاي جلوگيري از بي عدالتي ها شفاف سازي حقوق ها است افزود: بايد در کشور مشخص شود که امتيازات و حقوق مديران ، وزرا ، وکلا و مسئولان چقدر است.
وي تصريح کرد: اصل 49 قانوني اساسي بر شفافيت حقوق مديران تاکيد دارد و کساني که منافع آنها در خطر است با اين اصل مخالفت مي کنند.
** امام جمعه بجنورد:مسئولان فرهنگ خدمت رساني به مردم را به نمايش گذاشتند
نماينده ولي فقيه در خراسان شمالي و امام جمعه بجنورد با بيان اينکه مهم ترين سرمايه مسئولان خدمت به مردم است، گفت: آن ها امروز فرهنگ خدمت رساني به مردم را به نمايش عمومي گذاشتند.
حجت الاسلام ابوالقاسم يعقوبي در خطبه هاي عبادي سياسي نماز جمعه امروز بجنورد با اشاره به ملاقات مردمي استاندار، معاونان و مديران کل استان در حسينيه شهداي مصلي امام خميني (ره) بجنورد قبل از خطبه هاي نماز جمعه گفت: امروز شاهد برگزاري نوعي نمايشگاه خدمت به مردم از سوي مسئولان بوديم که اين روند بايد ادامه داشته باشد.
وي اضافه کرد: پيشنهاد ما به استاندار خراسان شمالي اين است که اين ديدارها به صورت فصلي برگزار شود و ديگر مديران هم ملاقات عمومي هفتگي داشته باشند.
**امام جمعه موقت شهرکرد:
مشکلات کشور با ساده زيستي مسئولان حل مي شود
امام جمعه موقت شهرکرد گفت: برخي مسائل و مشکلات از جمله فرهنگي کشور را بايد با مديريت، پافشاري و ساده زيستي مسئولان رفع کرد.
حجت الاسلام ابوالحسن فاطمي درخطبه هاي نمازجمعه شهرکرد اظهار کرد: نظام اسلامي چنان مستحکم و از نظر نيروي دفاعي قوي است که هيچ دشمن خارجي جرات نزديک شدن به اين مرز و بوم را ندارد و تنها مشکل کنوني کشور، تهاجم فرهنگي در بين نسل جديد است که نيازمند مديريت و تدبير مسئولان است.
وي از دولتمردان خواست در خصوص مشکلات گريبانگير فرهنگ کشور چاره انديشي کنند.
حجت الاسلام فاطمي با بيان اين که ايران همواره در معرض تهديد دشمن است، افزود: تهاجم فرهنگي تهديد کنوني دشمنان عليه ايران است و از ملت انتظار مي رود با آگاهي و هوشياري مقابل اين تهديدها بايستند.
**امام جمعه موقت اهواز:
اقدامات مسئولان در جهت کاهش فاصله طبقاتي و ايجاد عدالت باشد
امام جمعه موقت اهواز با اشاره به اينکه تمام مسئولان بايد از تجمل گرايي و تشريفات پرهيز کنند گفت: بايد براي کاهش فاصله طبقاتي و گسترش عدالت تلاش هاي بيشتري صورت گيرد.
آيت الله سيد ابوالحسن حسن زاده در خطبه هاي نماز عبادي سياسي جمعه اهواز که در مصلاي اين شهر برگزار شد درخصوص فرمايشات چند روز پيش رهبر معظم انقلاب تصريح کرد: معظم له فرمودند دهه چهارم انقلاب دهه پيشرفت و عدالت نام دارد اگرچه توفيقات بسياري در پيشرفت کشور داشته ايم اما در کاهش فاصله طبقاتي چندان موفق نبوده ايم.
وي با اشاره به سالروز تشکيل کميته امداد امام خميني (ره) گفت: اين نهاد به دستور امام راحل تاسيس شد تا به محرومان رسيدگي شود که پس از پيروزي نظام مقدس جمهوري اين امر به عنوان يک رسالت قرار گرفت.
**خطيب جمعه قم: عذرخواهي مسئولان از مردم يک فرهنگ قرآني است
خطيب جمعه قم، فرهنگ عذرخواهي از سوي مسئولان ارشد نظام از مردم در کنار خدمت مخلصانه، عشق و دلسوزي را برگرفته از فرهنگ اهل بيت(ع) دانست.
آيت الله سيد محمد سعيدي در خطبه هاي نمازجمعه قم درمصلاي قدس اين شهر افزود: فرهنگ عذرخواهي از مردم برگرفته از نظام مديريتي غرب و شرقي نيست بلکه يک سيره نبوي است.
وي با بيان اينکه عذرخواهي رهبران الهي در برابر مديران تابع خود، ريشه در فرهنگ الهي دارد گفت: عذرخواهي مديران تنها نسبت به اعمال نادرستشان نيست بلکه گاهي اين اقدام به خاطر کار زشت افراد زيرمجموعه اوست،به همين دليل عذرخواهي اخير رهبر معظم انقلاب به خاطر ناکارآمدي برخي مديران کم کار بوده است.
آيت الله سعيدي با بيان اينکه بي نيازي ازعذرخواهي، عزتمندانه تر از عذرخواهي صادقانه است گفت: بهتر اين است که مديران به گونه اي عمل کنند که نياز به عذر خواهي نداشته باشد ولي اگر دچار اشتباه شدند نبايد ابايي از عذرخواهي داشته باشند.
خطيب جمعه قم گفت: عذرخواهي درصورتي يک حرکت شايسته و انقلابي محسوب مي شود که آغازي براي حرکت در راستاي اصلاح اشتباهات باشد.
وي با بيان اينکه تکرار اشتباهات از کسي که از آن اشتباه عذرخواهي کرده است قابل قبول نيست گفت: اگر گفته شود واردات کالاي لوکس و قاچاق کالا در تضاد با اقتصاد مقاومتي است و اجراي سندي مانند سند 2030 مغاير فرهنگ اسلامي است، نبايد مديران کشور به تکرار چنين اشتباهاتي تن بدهند.
وي با تاکيد بر اينکه عذرخواهي يک حلقه مفقوده در فرهنگ عمومي و به ويژه مديران کشور است گفت: فرار از بار مسئوليت و خسارت ناشي از آن اشتباهات موجب شده که مسئولان به جاي عذرخواهي به دنبال توجيه و يا انکار آن اقدام برآيند.
**امام جمعه مشهد: مقدمه تحقق اقتصاد مقاومتي، فرهنگ سازي است
امام جمعه مشهد گفت: مقدمه تحقق اقتصاد مقاومتي در وهله نخست فرهنگ سازي است که در اين زمينه ضعف بسياري در کشور وجود دارد.
آيت الله سيد احمد علم الهدي در خطبه هاي نماز جمعه مشهد افزود: لازمه مديريت و به دست گرفتن سياست و اقتصاد، روي آوردن مديران به قشر محروم و تنزل دادن سطح زندگي خود در حد پايين ترين قشر جامعه است.
وي اظهار کرد: مديري که سوار خودرو گران قيمت شود، نمي تواند نسل انقلاب و جامعه انقلابي را مديريت کند.
وي با تاکيد بر لزوم مقاومت جامعه اسلامي در برابر دشمن گفت: مشکل ما اين است که عوامل نفوذي در عرصه اجتماعي و برخي بخش هاي مديريتي، بدون اينکه بدانيم ما را مديريت مي کنند.
نماينده ولي فقيه در خراسان رضوي افزود: اين عوامل به گونه اي ما را مديريت مي کنند که حتي پايگاه هاي اطلاع رساني نيروهاي انقلابي، به جاي پرداختن به اصل مساله به حاشيه ها مي پردازند.
وي اظهار کرد: دشمن تلاش مي کند مردم را از نظام جمهوري اسلامي نااميد کند و نظام را در برابر چشم آنان ناکارآمد جلوه دهد لذا بايد در برابر اين حرکت نابکارانه دشمن مقاومت کنيم.
وي گفت: نظام جمهوري اسلامي امروز قوي ترين نظام در کل جهان است و ايران تنها کشوري است که مردم آن خودشان براي سرنوشت خود تصميم مي گيرند، لذا دليلي بر نااميدي از اين نظام وجود ندارد.
آيت الله علم الهدي افزود: امروز که دشمنان سفره دين و سفره معيشتي مردم ايران را هدف گرفته اند، مسئولان بايد وابستگي مردم به خارج از کشور را قطع کنند و آنان را نسبت به اتکا به توانمندي ها و قدرت خود ترغيب نمايند.
وي اظهار کرد: راهکار اتکا به قدرت داخلي، اجراي سياست هاي اقتصاد مقاومتي است که از سه سال قبل توسط رهبر معظم انقلاب ابلاغ شده و در دستور کار مسئولان قرار گرفته است.
وي گفت: اکنون که به روزهاي انتهايي سال اقتصاد مقاومتي، توليد و اشتغال رسيده ايم، مسئولان بايد گزارش دهند که چقدر به شاخص هاي اصلي اقتصاد مقاومتي مورد تاکيد رهبر معظم انقلاب، عمل کرده اند، صرف دادن گزارش اشتغال کافي نيست.
آيت الله علم الهدي افزود: با تجمل پروري و پشت پا زدن به ساده زيستي، نمي توانيم مروج فرهنگ اقتصاد مقاومتي به عنوان يک اصل در سياست هاي رهبري باشيم.
**امام جمعه سنندج: توجه به نيازمندان و اقشار ضعيف وظيفه همگاني است
امام جمعه سنندج با بيان اينکه توجه به نيازمندان و اقشار ضعيف جامعه وظيفه همگاني است، گفت: وظيفه داريم با شرکت در جشن نيکوکاري، گوشه اي از مشکلات نيازمندان را بر طرف کنيم.
ماموستا عبدالرحمن خدايي در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته سنندج اظهار کرد: کمک به همنوع دستور پروردگار متعال و توصيه و تاکيد رسول مکرم اسلام (ص) است و کوتاهي در اين زمينه جايز نيست.
وي با تاکيد بر اينکه شرکت گسترده ما در جشن نيکوکاري، دل کودکان نيازمند را شاد مي کند، افزود: به فرموده پيامبر(ص)، صدقه و کمک به مستضعفان، 70 بلا را از انسان دور مي کند.
ماموستا خدايي فقر را از جمله عوامل بروز آسيب هاي اجتماعي در جامعه دانست و تاکيد کرد: با کمک به فقرا و نيازمندان مي توان به نوعي جامعه را از فساد و آسيب ها در امان نگه داشت.
**خطيب جمعه رشت:
برچيدن فقر از جامعه، با همکاري مردم ميسر است
امام جمعه موقت رشت با اشاره به در پيش بودن نوروز گفت: بدون همکاري مردم، برچيدن فقر از جامعه امکان پذير نيست و اين موضوع نيازمند حمايت خيران است.
حجت الاسلام غلامرضا شفيع زاده در خطبه هاي آئين عبادي سياسي اين هفته نماز جمعه رشت، همچنين به در پيش بودن هفته احسان و نيکوکاري اشاره و بر ضرورت اهتمام فزون تر خيران بويژه با توجه به روزهاي پاياني سال و فرارسيدن نوروز تاکيد کرد.
وي در بخش ديگري از سخنانش، با اشاره به مطرح شدن طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان در مجلس شوراي اسلامي، تصويب اين طرح را نقطه درخشاني در کارنامه نمايندگان ملت دانست و گفت: پيشنهاد مي شود اين موضوع در مرحله نخست در مورد نمايندگان مجلس شوراي اسلامي اجرايي شود.
**امام جمعه موقت بوشهر:
تحقق اقتصاد مقاومتي همواره مورد توجه مسئولان باشد
امام جمعه موقت بوشهر گفت: با توجه به اينکه اقتصاد مقاومتي تاکيد بر استفاده از ظرفيت هاي داخل کشور است، تحقق آن همواره بايد مورد توجه ويژه مسئولان باشد.
حجت الاسلام سيد غلامرضا هاشمي در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته شهر بوشهر افزود: بخشي از مسير تحقق اقتصاد مقاومتي در دست کارگران تلاشگر است که در اين زمينه بايد در نظام اسلامي به عنوان نظام حمايت کننده از قشر کارگر موانع و مشکلات فراروي آنها برطرف شود.
وي اضافه کرد: با توجه به قرار گرفتن در روزهاي پاياني سال اقتصاد مقاومتي، توليد و اشتغال، مسئولان عملکرد خود را در اين حوزه مورد ارزيابي قرار دهند.
هاشمي ادامه داد: با وجود کمبود اعتبار و منابع انساني، برخي مديران مي توانستند عملکرد بهتري در تحقق اقتصاد مقاومتي داشته باشند .
وي يادآورشد: در اين ارتباط مردم عملکرد مسئولان را رصد و مسئولان موفق را تجليل مي کنند.
**امام جمعه شيراز:
گرايش مسئولان به اشرافي گري آغاز بدبختي است
نماينده ولي فقيه در فارس و امام جمعه شيراز گفت: امام خميني (ره) نگران اين مساله بود که مسئولان روزي به سمت اشرافي گري بروند و اگر چنين شود بايد پذيرفت که آن روز آغاز بدبختي ماست.
آيت الله اسدالله ايماني، در خطبه هاي نماز جمعه شيراز افزود: هدف امام از تشکيل کميته امداد امام خميني (ره)در در 14 اسفند 57 رسيدگي به امور محرومان و مستعضعفان بود و مردم نيز تا به امروز در اين زمينه همکاري خوبي داشته اند.
وي ادامه داد: بحث توجه به محرومان و مستضعفان جامعه آنقدر براي امام مهم بود که ايشان در جايي فرمودند خدا نياورد آن روزي را که سياست ما و سياست مسئولان کشور ما پشت کردن به دفاع از محرومان و رو آوردن به حمايت از سرمايه دارها شود و اغنيا و ثروتمندان ازاعتبار و عنايت بيشتري برخوردار شوند.
آيت الله ايماني اظهار کرد: نبايد فراموش کنيم که در جامعه اي زندگي مي کنيم که وعده غذايي يک خانواده يک عدد تخم مرغ است آنوقت برخي از حقوق هاي ميليوني صحبت مي کنند و اگر قدري از حقوقشان کاسته شود بلوا راه مي اندازند.
**جرقه کمک به محرومان وعدالت اجتماعي با درايت امام راحل زده شد
امام جمعه موقت سمنان گفت : جرقه کمک به محرومان و افزايش عدالت اجتماعي در جمهوري اسلامي با درايت و تيزهوشي امام خميني(ره) و با ايجاد کميته امداد حاصل شده است.
حجت الاسلام و المسلمين محمد باقر عبدوس در نماز جمعه اين هفته سمنان در مسجد امام (ره)افزود : کميته امداد در مقاطع مختلف نظام جمهوري اسلامي با دست گيري از محرومان، اعتماد مردم را به انقلاب اسلامي دو چندان کرده است.
وي با بيان اين که هفته احسان و نيکوکاري و کميته امداد با تيزبيني امام راحل در 14 اسفند 1357 تاسيس شد، اظهارداشت : اکنون کشور با مشکلات فراوان اقتصادي مواجه است و کمک هاي خيرخواهانه اين نهاد مي تواند عزت و سربلندي را در کشور ايجاد کند.
1596
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۸۲۹۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زراعت چوب نمونه اقتصاد مقاومتی است

به گزارش خبرنگار مهر، سید احمد موالی‌زاده عصر امروز سه‌شنبه در جلسه شورای اداری اهواز که در سالن جلسات شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های افراد اقتصاددان این است که بتوانیم شعار امسال را اجرایی کنیم چرا که علت و موتور محرک اقتصاد در هر کشوری مساله مشارکت مردمی و به بیان ساده‌تر اقتصاد آزاد است، همان اقتصاد آزادی که دولت‌های غربی اعلام می‌کنند. هرچه از اقتصاد دولتی به دور باشیم و اقتصاد ما مردمی باشد یعنی مشارکت مردم را بیشتر داشته باشیم آنگاه اقتصاد ما موفق‌تر خواهد بود.

فرماندار اهواز تصریح کرد: نمونه بارز مشارکت مردم، اقتصاد مقاومتی است. مقام معظم رهبری از سال ۹۱ در خصوص اقتصاد مقاومتی سیاست‌های کلی را ابلاغ کردند که افراد آنها را خواندند، صحبت کردند و روی زمین گذاشتند ر واقع آن را عملیاتی نکردند و می‌توان گفت در حال حاضر چیزی به نام اقتصاد مقاومتی در کشورمان وجود ندارد؛ اگر اقتصاد مقاومتی در کشور اجرایی شود، اقتصاد ما در مقابل همه تحریم‌ها و هجمه‌ها واکسینه و تاب آور می‌شود.

وی گفت: مسأله زراعت چوب نمونه اقتصاد مقاومتی است چرا که زراعت چوب بهترین تجارت و بازرگانی درون‌زای اقتصادی است. همچنین شیلات، آبزیان و آبزی‌پروری از مصادیق بارز دیگر اقتصاد مقاومتی هستند که بسیار به تقویت جهش تولید با مشارکت مردم کمک می‌کنند؛ خوشه‌های صنعتی پوشاک که در دستور کار استان خوزستان قرار دارد و در حال عملیاتی شدن است که سبب جهش تولید در اقتصاد کشور به ویژه اقتصاد خوزستان خواهد شد.

فرماندار اهواز با تاکید بر اینکه تک‌تک دستگاه‌های اجرایی برای شعار امسال برنامه داشته باشند، عنوان کرد: این موضوع قبلاً به دستگاه‌ها ابلاغ شده اما با گذشت ۲ ماه از سال تنها چهار دستگاه برش ارسال کرده‌اند که آنها هم نیاز به چکش‌کاری دارند تا بتوانیم نتیجه ملموس و عملیاتی بگیریم.

وی با اشاره به نرخ بیکاری در خوزستان اظهار کرد: خوزستان استان صنعتی و تامین کننده مالی کشور و یک استان بسیار استراتژیک است که نباید بیکار داشته باشد اما در این استان نرخ بیکاری بالا است. برعکس آن، استان‌هایی مثل سمنان و یزد بیکاری معکوس دارند؛ لذا در خوزستان بلایی به نام اقتصاد دولتی وجود دارد و افراد در خوزستان می‌خواهند در ادارات دولتی و یا خصوصی استخدام شوند و این نشان می‌دهد تفکر و فرهنگ کارآفرینی در خوزستان ضعیف است.

فرماندار اهواز ادامه داد: ایجاد فرهنگ کارآفرینی در استان خوزستان بر عهده شهر اهواز است چرا که به عنوان مرکز استان نگاه بسیاری از شهرها به اهواز است تا بتوانند از آن ایده بگیرند.

موالی زاده با اشاره به موضوع عفاف و حجاب گفت: از رؤسای ادارات در مرکز خوزستان تقاضا دارم تا بحث عفاف و حجاب را جدی بگیرند، همچنین از فراجا بابت عملیاتی کردن «طرح نور» قدردانی می‌کنم. سپاه و ستاد امر به معروف در صحنه هستند و در اجرای طرح نور سنگ تمام گذاشته‌اند.

وی افزود: در موضوع عفاف و حجاب افراط و تفریط بسیار مهم است؛ لذا نرم‌افزار «ع» که در حال اجرایی شدن از سوی وزارت کشور است کار را ساختارمند خواهد کرد و به این موضوع کمک می‌کند که در این صورت نه شخصی می‌تواند زیاده‌روی داشته باشد و نه اینکه بی‌توجهی کند؛ این موضوع را مصوب می‌کنیم تا در جلسات شورای اداری نیز مدنظر قرار داده شود.

رسیدگی به مشکلات روستاها

فرماندار اهواز، موضوع دیگر را دهه کرامت اعلام و عنوان کرد: با توجه به اینکه دهه کرامت را پیش‌رو داریم از همه مدیران انتظار داریم که در این زمینه اهواز حرف اول را در کشور بزند، ما نیز امسال نگاه ویژه‌ای به دهه کرامت خواهیم داشت و علاوه بر برگزاری مراسم در چند منطقه از اهواز، در منطقه کمتر برخوردار کوی علوی و شهرک رزمندگان مراسم بزرگ و باشکوه دهه کرامت را برگزار خواهیم کرد.

موالی زاده با اشاره به برگزاری امتحان‌های نهایی دانش آموزان بیان کرد: امتحان‌های نهایی سرنوشت فرزندان ما را رقم می‌زند؛ لذا شرایط به گونه‌ای پیش نرود که خدای نکرده به دلیل کمبود هرگونه امکانات، دانش آموزان امتحان‌های خود را خراب کنند؛ بنابراین همه مدیران دست به دست هم دهند و در قالب شورای آموزش و پرورش هم افزایی داشته باشند تا این کار به خوبی انجام شود.

وی افزود: فرهنگ ایثار و شهادت موضوع دیگر ما است به همین منظور هفته آینده جلسه ستاد ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را برگزار خواهیم کرد. از دستگاه‌ها تقاضا دارم همان مدلی را که سال گذشته در هفته دفاع مقدس اجرایی کردند و به خانواده شهدا سر زدند، امسال نیز این را جزو برنامه‌های خود قرار دهند و هر اداره و حوزه‌ای در هر هفته به دیدار خانواده شهدا، ایثارگران و جانبازان بروند و پای صحبت‌های آنها بنشینند.

فرماندار اهواز با اشاره به بارندگی‌های پیش‌رو گفت: از فردا همه دستگاه‌ها به ویژه دستگاه‌های خدمات رسان در این خصوص در حالت آماده باش هستند، هر دستگاهی به وظیفه خود عمل کند تا اتفاق یا مسأله‌ای به وجود نیاید. قطعاً شهرداری و آب و فاضلاب آماده باش هستند و در حال حاضر جلسه ستاد بحران در استانداری در حال برگزاری است.

موالی زاده با بیان اینکه تنها شهر اهواز دارای مشکل نیست، تصریح کرد: ساکنان و زحمتکشان در روستاها دارای مشکلات عدیده‌ای هستند که باید به صورت ماهانه مورد رسیدگی قرار گیرند؛ بنابراین از این ماه برای هر بخش شورای اداری خاص و ویژه در قالب کمیته و زیرمجموعه شورای اداری اهواز تشکیل خواهیم داد تا بتوانیم مشکلات را مطرح و به موضوعات بخش‌ها رسیدگی کنیم.

وی با تاکید بر اینکه دستگاه‌های اجرایی به صورت خودسر عمل نکنند، بیان کرد: اگر هر دستگاه اجرایی با دستگاهی دچار مشکل شد، مقابله به مثل کند آنگاه آن شهر، دیگر شهر نمی‌شود؛ لذا اگر مشکلی وجود دارد این مسأله را با بنده مطرح کنند تا آن را پیگیری کنم.

فرماندار اهواز افزود: این موضوع که مدیر هیچ شهرستانی نباید بدون هماهنگی با نماینده عالی دولت یا فرماندار از شهر خارج شود، از مصوبات شورای عالی اداری است؛ بنابراین این مساله را تذکر می‌دهم که این اتفاق رخ ندهد و اگر مدیری قصد خارج شدن از شهر را داشت حتماً هماهنگی لازم را انجام دهد.

کد خبر 6093622

دیگر خبرها

  • اقامه نماز جمعه در همه شهر‌های گیلان
  • شش مولفه اقتصاد مقاومتی متعلق به مردم است 
  • نقش شوراها در تحقق شعار سال انکار ناپذیر است
  • اقامه نماز جمعه ارومیه به امامت حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی
  • بازدید دادستان تهران از دو شرکت‌ داروسازی
  • حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد خطیب این هفته نماز جمعه تهران
  • ابوترابی فرد خطیب این هفته نماز جمعه تهران
  • اعطای نشان ملی به شرکت آرد هشترود 
  • زراعت چوب نمونه اقتصاد مقاومتی است
  • دستگاه‌های دولتی مکلف به پاسخگویی و اجرای مصوبات ستاد اقتصاد مقاومتی هستند