Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-29@22:53:28 GMT

کاشان| صنعت فرش بیش از سیصد میلیون دلار ارز آوری دارد

تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۴۸۳۲۳۲

کاشان| صنعت فرش بیش از سیصد میلیون دلار ارز آوری دارد

پنجمین دوره همایش ملی فرش ماشینی ایران و سومین دوره نمایشگاه تخصصی بین المللی صنایع وابسته فرش ماشینی کاشان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان برگزارشد. ۱۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۴ استانها کاشان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کاشان، سید جواد ساداتی نژاد امروز در پنجمین همایش فرش ماشینی ایران اظهار داشت:صنعت فرش ماشینی امروز در بخش تولید به لحاظ کیفیت و تنوع، طراحی، دانش و تجربه در اوج قراردارد و از نظر تجهیزات به تکنولوژی روز دنیا مجهزاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ساداتی نژاد افزود: در حال حاضر صادرات این صنعت نسبت به کل صنایع نساجی وضعیت خوبی دارد.

وی گفت: این صنعت نزدیک به نیمی از ازرش صادرات سالیانه صنایع نساجی را به خود اختصاص داده و بیش از 300 میلیون دلار ارز آوری در سال داشته و باعث ایجاد اشتغال مستقیم و غیر مستقیم زیادی در کشور به ویژه در منطقه کاشان شده‌است.

نماینده مردم کاشان و اران و بیدگل در مجلس اظهار داشت: وجود بیش از 800 واحد صنعتی فرش ماشینی باعث شده‌است تا شهرستان‌های کاشان وآران وبیدگل با تولید وصادرات بیش از 75% از فرش ماشینی ایران تبدیل به قطب این صنعت درکشور شود.

ساداتی نژاد گفت:مرکز تحقیقات فرش ماشینی دانشگاه توانسته است به مدد مجاورت با این قطب بزرگ، ارتباط تنگاتنگی با صاحبان ودست اندرکاران این صنعت برقرارنماید.

ساداتی نژاد اذعان داشت:درحال حاضر موضوع بیشتر پایان نامه‌های دانشجویان کارشناسی ارشد دانشگاه در زمینه های کاربردی موردنیاز صنعت وحتی برخی موضوعات، پیشنهاد صاحبان صنعت فرش ماشینی است.

این نمایشگاه با 42 غرفه در فضایی به وسعت 2هزار مترمربع در سالن سپیده کاشانی برگزار شده است.

انتهای پیام/

R7845/P1357/S6,1369/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۸۳۲۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اطلاعیه قطعی گاز در برخی از مناطق برخوار و کاشان

 بنابر اعلام شرکت گاز استان اصفهان، فردا سه شنبه یازدهم اردیبهشت جریان گاز به علت تعمیرات شبکه در شهرک بزرک و روستا‌های ویدوج، ویدوجا، ازوار، سعدآباد و نابر و مسیر‌های منتهی به این مناطق از ساعت ۸ صبح تا ۲۲ قطع خواهد شد.


در این مدت همچنین جریان گاز در روستای علی آباد و صحرای نجم آباد برخوار و مسیر‌های منتهی به این مناطق قطع است.


از مشترکان تقاضا می‌شود در این مدت شیر‌های وسایل گاز سوز خود را بسته نگه دارند و از دست زدن به کنتور و رگلاتور خودداری کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی در کاشان
  • قم قطب صنعت کفش ماشینی کشور
  • اطلاعیه قطعی گاز در برخی از مناطق برخوار و کاشان
  • مشعل های شرق کارون جمع آوری می شوند
  • پائز و چند انتخاب سورپرایز کننده
  • آغاز مزایده فروش بیش از یک هزار و سیصد دستگاه وسیله نقلیه توقیفی در استان هرمزگان
  • مشعل گازی تمامی پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌ها تا ۳ سال آینده جمع آوری خواهد شد
  • برنامه ریزی برای ۷.۵ میلیارد دلار صادرات از خوزستان
  • هدف‌گذاری برای ۷.۵ میلیارد دلار صادرات از خوزستان
  • ارزش صادرات فرش ماشینی به ۲۸۰ میلیون دلار رسید