Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-05@03:46:47 GMT

آمریکا به اوکراین جنگ‌افزار صادر می‌کند

تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۴۸۴۳۰۶

آمریکا به اوکراین جنگ‌افزار صادر می‌کند

جهان > آمریکا - همشهری آنلاین:
به‌رغم اعتراضات روسیه واشنگتن تصمیم دارد برای ارتش اوکراین تسلیحات ارسال کند. وزارت خارجه‌ی آمریکا در این زمینه از ۲۱۰ موشک ضدتانک و ۳۷ موشک‌انداز سخن گفته است.

به گزارشدويچه وله، دولت آمریکا قصد دارد به اوکراین موشک ضدتانک و موشک‌اندازهایی به ارزش ۴۷ میلیون دلار بفروشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سلاح‌ها را می‌توان با دست حمل کرد و شلیک موشک‌های آن از روی شانه ممکن است. در مجموع از ۲۱۰ موشک ضدتانک و ۳۷ موشک‌انداز سخن در میان است.

واشنگتن پست گزارش داده که سربازان اوکراین می‌توانند از این سلاح‌ها در پیکار علیه شورشیان طرفدار روسیه در شرق اوکراین استفاده کنند. درگیری‌های نظامی این منطقه از سال ۲۰۱۴ تا کنون در جریان است.

امنیت ملی آمریکا

وزارت امور خارجه‌ی آمریکا اعلام کرد که این معامله‌ی تسلیحاتی در خدمت امنیت ملی آمریکاست، زیرا امنیت اوکراین را بیشتر می‌کند. این وزارتخانه همچنین گفت که کی‌یف این سلاح‌ها را درخواست کرده و صدور این جنگ‌افزارها توازن قوا در منطقه را بر هم نخواهد زد.

شماری از نمایندگان جمهوری‌خواه آمریکا در نخستین سال ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ از او خواسته بودند که از ارتش اوکراین منظم‌تر پشتیبانی کند. اکنون کنگره‌ی آمریکا باید درباره‌ی این معامله‌ی تسلیحاتی تصمیم‌گیری کند.

روسیه پیش‌تر به واشنگتن هشدار داده بود که ارسال تسلیحات برای ارتش اوکراین به خونریزی بیشتر در شرق این کشور خواهد انجامید. مسکو در ماه دسامبر سال گذشته گفته بود که ناظر بی‌طرف این ماجرا نخواهد بود.

در سال ۲۰۱۴ پس از سرنگونی ویکتور یانوکوویچ، رئیس‌جمهوری طرفدار روسیه در اوکراین و انضمام شبه‌جزیره کریمه به خاک روسیه توسط مسکو، شورشیان شرق اوکراین نیز در مناطق دونیتسک و لوهانسک استقلال خود را از کی‌یف اعلام کردند.

در پی آن جنگی میان ارتش اوکراین و جدایی‌طلبان درگرفت که به گفته‌ی سازمان ملل تا کنون بیش از ۱۰ هزار کشته برجای گذاشته است. تا کنون همه‌ی تلاش‌ها برای دستیابی به آتش‌بس پایدار در شرق اوکراین ناکام مانده است.

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۸۴۳۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخالفت آمریکا با استفاده اوکراین از سلاح‌های آمریکایی در خاک روسیه 

بریجت برینک، سفیر آمریکا در اوکراین اعلام کرد، ایالات متحده اوکراین را از حمله به خاک روسیه با سلاح‌های آمریکایی منع می‌کند.

او گفت: ما اجازه یا تسهیل استفاده از تسلیحات خود را در روسیه و خارج از خاک اوکراین نمی‌دهیم.»

برینک افزود که هدف کاخ سفید قبل از هر چیز کمک به اوکراین برای دفاع از خود و مهار فشار روسیه است.

سفیر آمریکا در حالی چنین اظهاراتی را بیان کرده است که به تازگی دیوید کامرون، وزیر خارجه انگلیس گفته بود اوکراین اجازه دارد با تسلیحات انگلیسی به خاک روسیه حمله کند. این اظهارنظر یک هفته پس از آن صورت می‌گیرد که لندن بزرگترین بسته کمک نظامی خود را به اوکراین اعلام کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • مخالفت آمریکا با استفاده اوکراین از سلاح‌های آمریکایی در خاک روسیه 
  • واکنش معاون دومای روسیه به چراغ سبز لندن به شلیک موشک‌های انگلیسی
  • انهدام انبار مهمات ارتش اوکراین به دست روس‌ها
  • نمایش تسلیحات اهدایی آمریکا و ناتو به اوکراین در مسکو
  • انهدام انبار مهمات ارتش اوکراین به دست روسها
  • سرمایه گذاری مشترک آمریکا و ژاپن برای رهگیری موشک‌های مافوق صوت
  • روسیه: ارتش اوکراین ۹۳۰ نظامی دیگر را از دست داد
  • آمریکا قصد دارد این ۳ کشور را به آتش جنگ اوکراین بکشاند
  • ۱۲ پهپاد اوکراینی در مناطق مختلف روسیه سرنگون شدند
  • پایه‌های «پاتریوت آمریکایی» فرو ریخت