Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-01@16:31:31 GMT

اعتراف تل‌آویو به قدرت موشکی ایران

تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۴۸۵۸۲۵

اعتراف تل‌آویو به قدرت موشکی ایران

روزنامه یدیعوت آحارونوت به نقل از منابع عالی رتبه امنیتی تل آویو آورده است: مقادیر زیاد موشک‌هایی که ایرانی‌ها در اختیار دارند به تغییر در موازنه قوای منطقه ای می انجامد.

به گزارش مشرق، منابع عالی رتبه رژیم صهیونیستی ضمن اذعان به توان بالای موشکی ایران اعلام کردند که تهران با موشک‌های دقیق خود معادله راهبردی جدیدی ایجاد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نقل از رای الیوم، «الکس فیشمن» تحلیلگر نظامی روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت به نقل از منابع عالی رتبه امنیتی تل آویو با اشاره به تهدیدی جدی که این رژیم از ناحیه موشک های دقیق ایران احساس می کند، آورده است: موشک های ایرانی که تهدید جدی به شمار می روند شهاب با برد ۱۶۵۰ و ۱۹۵۰ کیلومتر است که در ایران به سوی اسرائیل نشانه رفته اند. ایرانی ها در راستای توسعه موشکهایی با دقت بیشتر از نوع عماد حرکت می کنند.

این تحلیلگر صهیونیست به نقل از منابع مذکور می افزاید: مقادیر زیاد موشکهایی که ایرانی ها در اختیار دارند به تغییر در موازنه قوای منطقه ای می انجامد و امکان شلیک آنها از ایران و هدف قرار دادن تاسیسات و مراکزی مانند کنیست، مراکز امنیتی در تل آویو و تاسیسات نظامی، فرودگاه ها و نیروگاههای برق با دقت زیاد وجود دارد.

بیشتر بخوانید:

پیشنهاد فارین‌پالیسی به ترامپ درباره ایران تلاش اسرائیل برای استفاده از حریم هوایی عربستان

تحلیلگر اسرائیلی اذعان می کند: همه سامانه دفاعی اسرائیل و حتی پیشرفته ترین آنها، هرگز نمی تواند به شکل ۱۰۰ درصد امنیت فراهم کند و باید این در نظر گرفته شود که یک موشک از ۱۰ موشک موفق خواهد شد که زیر ساخت راهبردی را هدف قرار دهد و این موشکها تغییر استراتژیکی برای اسرائیل ایجاد می کند و آزادی عمل آن در جبهه شمالی را محدود می کند.

فیشمن در ادامه با اشاره به آزمایش موشک خرمشهر از سوی ایران با برد ۲۰۰۰ کیلومتر به تلاش ایران برای استقرار موشک های دقیق در سوریه و لبنان طی سالهای آینده پرداخته و از آن به عنوان تهدید بزرگ برای رژیم صهیونیستی یاد کرده و به دشواری که این رژیم در مقابله با این موشکها دارد، اشاره کرده است.

از سوی دیگر «شموئیل مئیر» کارشناس صهیونیست و افسر سابق در واحد پژوهشهای راهبردی شعبه جاسوسی نظامی رژیم صهیونیستی به تهدید موشکی ایران از بُعد دیگر پرداخته و اعلام کرده است که اقدام ایران در سال گذشته با شلیک مستقیم موشک از اراضی خود به مواضع گروههای تروریستی در سوریه تحول راهبردی قابل توجهی است.

وی گفت: صرف نظر از موفقیت یا شکست(صهیونیستها مدعی هستند)، شلیک موشک از سوی ایران به سوریه معادله راهبردی جدیدی ایجاد کرد و اینکه موشکها از مرحله آزمایش و نمایش به عرصه عملیاتی رسیدند. ایران با شلیک موشک به سوی سوریه آنها را عملیاتی کرد.

«یفتاح شابیر» پژوهشگر مرکز پژوهشهای امنیتی وابسته به دانشگاه تل آویو هدف از توسعه برنامه موشکی ایران را در مقام نخست برگرفته از اراده ایران برای تبدیل شدن به قدرت بزرگ در منطقه خاورمیانه دانسته است.

منبع: مهر ارسال به تلگرام

منبع: مشرق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۸۵۸۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازنمایی رسانه‌ای ایران در جهان بعد از حملات موشکی به رژیم صهیونیستی

به گزارش گروه پژوهش خبرگزاری علم و فناوری آنا، این نشست چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ از ساعت ۱۴ تا ۱۶ با حضور هادی البرزی (دکتری مدیریت رسانه و مدرس دانشگاه) و ابوالفضل ولوی (پژوهشگر رسانه و مدرس دانشگاه) و دبیری بردیا عطاران (مدیر گروه تصویر ایران اندیشکده جریان) در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان به حضور در این نشست می‌توانند به پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات واقع در خیابان ولیعصر(ع)، نرسیده به میدان ولیعصر، خیابان دمشق، پلاک ۹، مراجعه کنند و یا از طریق نشانی اینترنتی زیر در برنامه شرکت کنند:

این نشست از نشانی https://www.skyroom.online/ch/ricac/communication نیز پخش خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۷۱۹ حمله موشکی و پهپادی حزب الله به فلسطین اشغالی طی یک ماه
  • تل‌آویو به شکست سامانه‌های آمریکا دربرابر موشک ایرانی اعتراف کرد
  • اعتراف تل‌آویو به شکست پاتریوت آمریکا در برابر موشک ایرانی
  • بازنمایی رسانه‌ای ایران در جهان بعد از حملات موشکی به رژیم صهیونیستی
  • اصابت موشک روسیه به قلعه هری پاتر + فیلم
  • هزینه گران مقابله با پهپادهای ایران روی دست آمریکا | تصویر و مشخصات سلاح های موشکی و لیزری
  • وحشت بلومبرگ از قدرت ائتلاف‌سازی ایران
  • حضور رسانه‌های ترکیه در نمایشگاه دستاوردهای نظامی ایران
  • رسانه‌های تل‌آویو حمله موشکی به شهرک صهیونیست نشین شتولا را تایید کردند
  • رسانه‌های تل آویو حمله موشکی به شهرک صهیونیست نشین شتولا را تایید کردند