Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، فریدون حسنوند، نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی در بازدید از بخش الوار گرمسیری و دیدار چهره به چهره مسئولان با مردم این منطقه با اشاره به اختصاص یک هزار میلیارد ریال اعتبار به منظور ساخت یک مجتمع آبرسانی به منظور حل مشکل تامین آب این بخش بیان داشت: با احداث این مجتمع بخش زیادی از مشکل کمبود آب بخش الوار گرمسیری حل و آب روستاهای این بخش با اجرای این مجتمع تامین خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، آنتن دهی تلفن همراه را یکی دیگر از مشکلات این بخش عنوان و اظهار کرد: به منظور رفع مشکلات مخابراتی از طریق وزارتخانه مربوطه نسبت به اجرای طرح های لازم قداماتی صورت گرفته است.

حسنوند در ادامه اذعان داشت: در هفته آینده با حضور استاندار خوزستان یک طرح مهم آبرسانی برای بهره مندی 120 خانوار الوار گرمسیری به بهره برداری خواهد رسید.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی به تلاش گسترده مسئولان برای بهره مندی اهالی این بخش محروم از شبکه پایدار برق اشاره و تصریح کرد: در 21 ماه اخیر 250 دستگاه ترانس برق در شهرستان نصب شده که طی یکی دو ماه آینده نیز 100 دستگاه ترانس دیگر به برق شهرستان افزوده خواهد شد.

وی درخصوص بحث برق رسانی افزود: ایجاد زیرساخت ها، توسعه شبکه ها و روشنایی ورودی و خروجی شهرهای تابعه شهرستان در دستور کار دارد.

فریدون حسنوند به نیاز مردم و ساکنان روستاها به بهره مندی از شبکه گازرسانی تاکید کرد و اذعان داشت: مجوز لازم برای گازرسانی به 40 روستای شهرستان اندیمشک اخذ شده است.

نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی بر ضرورت بهسازی راه ها و توسعه حمل و نقل روستایی در این بخش محروم تاکید کرد و گفت: طرح های بسیار خوبی در بخش راه در الوار گرمسیری اجرا یا در دست اقدام است، ضمن اینکه با توجه به ضرورت موضوع، به دنبال این هستیم که مسیر جاده روستایی بخش الوار را تا روستای تله زنگ توسعه دهیم که در این زمینه برنامه ریزی شده است.

این مقام مسئول، یکی از اهداف توسعه زیرساخت های راه در بخش الوار گرمسیری را تحول در بخش گردشگری منطقه و کشاورزی عنوان کرد.

فریدون حسنوند افزود: ساماندهی 22 کیلومتر جاده دسترسی به دریاچه دز یکی از طرح های شاخص حوزه راه در بخش الوار گرمسیری برای بهره مندی عمومی است.

وی با اشاره به تلاش های قابل توجه بخش بهداشت و درمان اندیمشک اظهار کرد: حداقل 5 پروژه در بخش بهداشت و درمان آماده افتتاح است، ضمن اینکه 40 پروژه در این حوزه در دست اقدام و اجرا است.

حسنوند، بیمارستان الوار، بیمارستان کوی لور، مرکز کلینیک تخصصی، ام آر آی و اورژانس بیمارستان امام علی(ع) را از جمله طرح های مهم شبکه بهداشت و درمان آماده بهره برداری عنوان کرد.

وی در ادامه بیان داشت: در سال جدید در الوار گرمسیری حداقل 6 چمن مصنوعی، 2 سالن ورزشی و 10 مجموعه ورزشی روباز راه اندازی می شود که زمینه مناسب برای حمایت از استعدادهای ورزشی دختر و پسر در این منطقه فراهم گردد.

فریدون حسنوند با اشاره به تلاش جدی مسئولان اندیمشک برای جذب سرمایه گذار و استفاده از این بخش برای توسعه اشتغال اظهار کرد: طرح های بزرگی همچون 3 نیروگاه و نیروگاه دوم دز را به عنوان طرح های مهم اشتغال زا و برای تحول در بخش اقتصاد شهرستان برنامه ریزی شده است.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: کلیه نیازمندی های بخش الوار گرمسیری رصد شده و مطالبات مردم در بخش های مختلف از جمله آموزش و پرورش و کشاورزی نیز در دست برنامه ریزی است.

پیمان جهانگیری، فرماندار شهرستان اندیمشک اذعان داشت: طی بازدیدهای مختلف نیازهای مردم الوار گرمسیری بررسی شده است و پروژه های مختلفی در بخش های بهداشت و درمان، راهسازی، برق، آبفا و غیره در این بخش اجرا یا در دست اقدام هستند.

وی به توجه به توزیع عادلانه امکانات و اعتبارات در مناطق مختلف شهرستان اشاره و تصریح کرد: مشکلات بخش الوار گرمسیری با جدیت بیش تر پیگیری خواهند شد.

جهانگیری افزود: ده ها طرح در حوزه های راه، بهداشت و درمان، برق در این بخش اجرا شده است.

انتهای پیام/گ

یک مجتمع آبرسانی در الوار گرمسیری احداث می شود

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۸۵۹۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین و اختصاص ردیف اعتبار ملی برای طرح جامع آبرسانی البرز

داود نجفیان گفت: این طرح که با هدف تامین آب استان البرز برای افق ۳۰ ساله از ۲ سال پیش در دست اقدام قرار گرفته ، امسال ۲ هزار میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی به آن تخصیص داده شده و امسال اولین سالی است که این طرح اعتبار ملی دریافت می کند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان البرز گفت : اکنون نیز ۲ پروژه مهم انتقال آب از رودخانه کرج در اجرای طرح جامع آبرسانی استان البرز در دست اقدام یا دستور کار قرار دارد.

نجفیان بیان کرد : یکی از این پروژه ها ، انتقال آب رودخانه کرج از آبگیر بلیقان به تصفیه خانه شماره ۲ کرج است که اعتبار پیش بینی شده برای آن ۱۰ هزار میلیارد ریال است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای البرز اظهار کرد: این شبکه به طول ۹ کیلومتر سالانه ۴۰ میلیون متر مکعب از آب رودخانه کرج به تصفیه خانه شماره ۲ کرج انتقال می دهد.

وی اظهار کرد: اکنون در حال انتخاب پیمانکار این پروژه هستیم و به زودی عملیات اجرایی آن آغاز و طی سه ماه آینده تکمیل و وارد مدار خواهد شد.

نجفیان گفت : طرح دیگر انتقال آب از رودخانه کرج به تصفیه خانه شماره سه کرج است که تابستان امسال با ظرفیت تامین ۱۲.۵ میلیون متر مکعب آب در سال به بهره برداری می رسد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای البرز گفت : این طرح ها زیر مجموعه طرح جامع آبرسانی البرز هستند که به صورت جهادی اجرا می شوند.

نجفیان بیان کرد: بخش دیگر طرح جامع آبرسانی استان در مناطق غربی و جنوبی البرز در دست اقدام است.

وی افزود: اکنون در این محدوده شبکه انتقال آب سد طالقان به نظرآباد و اشتهارد به طول ۶۲ کیلومتر اجرا شده که با تکمیل تصفیه خانه آب شهرجدید مهستان ، ساکنان غرب و جنوب البرز در آینده نزدیک به آب سد طالقان دسترسی پیدا می کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان البرز کرج

دیگر خبرها

  • کمبود ۲۵۰ میلیاردی برای احداث ساختمان استانداری لرستان
  • احداث و راه اندازی ۳۹۰۰ مترمکعب تصفیه خانه پساب در غرب تهران
  • آغاز طرح اضطراری برای برقراری آب در ۲۸ روستای سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • طرح اضطراری برای برقراری آب در ۲۸ روستای سیلزده زرآباد آغاز شد
  • آغاز طرح اضطراری برای برقراری آب در ۲۸ روستای سیل زده
  • پروژه های عمرانی گیلان سرعت می گیرد/ زباله سوز رشت نیازمند اعتبار ۲۰۰۰ میلیاردی
  • پیشرفت ۷۰ درصدی عملیات اجرایی آبرسانی به مجتمع ۱۶ روستایی دیم قشلاق شهرستان ماکو
  • بلدیه تهران بعد از ۵۰ سال بازآفرینی شد
  • بازآفرینی بلدیه تهران پس از ۵۰ سال
  • تعیین و اختصاص ردیف اعتبار ملی برای طرح جامع آبرسانی البرز