Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات که همراه با اینفانتینو از مهمانان ویژه دیدار استقلال و پرسپولیس بود در یک پیام توئیتری قول حل مشکل آنتن دهی موبایل در ورزشگاه آزادی را داد.

آذری جهرمی در پیام خود گفته است: "امروز ارتباطات تلفن همراه در ورزشگاه آزادی متناسب با تعداد جمعیت نبود. با همکاری مدیریت ورزشگاه آزادی و اپراتورهای تلفن همراه این مشکل را برطرف خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۸۶۰۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دسترسی حمل‌و‌نقل‌ دریایی و هوایی به ارتباطات مخابراتی/آنتن‌های ماهواره‌ای سیار ساخته شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، ارتباطات در عصر حاضر یکی از نیاز‌های اساسی هر جامعه انسانی محسوب می‌شود از این‌رو نیاز دسترسی به ارتباطات سیار همچون آنتن‌های ماهواره‌ای سیار روز به روز در حال گسترش است؛ این آنتن‌ها دسترسی به ارتباطات مخابراتی را در دور افتاده‌ترین نقاط دنیا و در هر موقعیتی (زمین، دریا و هوا) امکان پذیر می‌کنند.

چنین راهکار ارتباطی، دسترسی به هر نوع سرویس صوتی (مانند تلفن و فکس)، تصویری (شامل عکس و فیلم) و انتقال داده (هر نوع داده ای) را روی خودرو، قطار، کشتی، هواپیما و هر وسیله در حال حرکت فراهم می‌کند و یکی از کارآمد‌ترین روش‌های ارتباطی در نقاط دور افتاده و در مواقع بروز بحران و حوادث غیر مترقبه محسوب می‌شود که نقش کاربردی متنوعی در روابط تجاری، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی جوامع بشری برعهده دارد.
در حال حاضر پژوهشگران یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان ایران موفق به تولید آنتن‌های اتوماتیک با کاربرد‌های دریایی، هوایی، خودرویی، قطار و تاکتیکی شده‌اند.

محمد ایزدی، مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا گفت: این شرکت موفق به طراحی و تولید آنتن‌های ماهواره‌ای سیار با کاربرد‌های مختلف دریایی، خودرویی، هوایی، قطاری و تاکتیکی شده است. تاکنون موفق به تولید در حوزه صنایع دریایی سه محصول آنتن‌های ارسال، دریافت به روی شناور‌های تجاری و نظامی، آنتن‌های دریافت برای کشتی‌های در حال حرکت شده ایم.

وی گفت: کشتی‌های در حال حرکت می‌توانند کانال‌های ماهواره‌ای را دریافت و در کشتی پخش کنند. این قابلیت برای کوپه قطار‌ها نیز تعبیه شده است. به طوری که اکنون قطار‌های تهران- مشهد و تهران- زنجان مجهز به این آنتن‌ها هستند و می‌تواند کانال‌های صدا و سیما را دریافت و در کوپه‌ها یا اتاقک‌های قطار پخش کنند.

وی به مزایای آنتن‌های دریایی اشاره کرد و در این خصوص گفت: یکی از مهمترین مزیت‌های آنتن‌های دریایی این است که بدون جایگاه نیز کار می‌کنند. معمولا آنتن‌های دریایی باید هلدینگ و GPS داشته باشند تا بتوانند ماهواره و موقعیت ماهواره را پیدا کنند، زیرا هر دو متحرک هستند و اگر بخواهند روبروی یکدیگر قرار بگیرند باید سمت و ارتفاع هم را بدانند. کشتی‌ها برای دانستن این سمت و ارتفاع حتما باید GPS و جهت یاب شمال جغرافیایی داشته باشند.

مدیر شرکت خاطرنشان کرد: در گذشته کشتی‌ها، شمال جغرافیایی و GPS را به این آنتن‌ها می‌دادند، اما اخیرا کشتی‌های نظامی و تجاری راغب به انجام این کار نیستند، زیرا نصب شمال یاب و GPS خیلی گران قیمت‌ هستند. قیمت آنها حدود ۵۰ الی ۶۰ هزار دلار است و اگر احیانا اتصالی صورت بگیرد و کشتی بسوزد، جهت یابی آن مشکل پیدا می‌کند. ما ابتکار به خرج دادیم و آن را مستقل از کشتی کرده‌ایم یعنی خودش جایگاه، شمال یاب و GPS دارد و مستقل از کشتی کار می‌کند.

وی اظهارکرد: آنتن‌های خودرو نیز برای حوادث غیر مترقبه و شبکه‌های مدیریت بحران، شبکه‎‌های نفتی و شبکه‎های بانکی، مراقبت از مرز‌ها و ارتباطات فرماندهی نظامی، نظارت تصویری به هنگام در جاده‌ها، ارتباطات مخابرات تلفن ثابت و سیار در مناطق دور دست و مواقع بحران، واحد‌های سیار خبری تلویزیونی و رسانه‌های ارتباط جمعی، شبکه‌های تحقیقاتی میدانی در مناطق دور افتاده، شهرداری‌ها، آتش‌نشانی، پزشکی از راه دور، آموزش از راه دور و ... کاربرد دارد.

ایزدی گفت: تمام نرم افزار‌ها و سخت افزار‌های این محصول در داخل کشور تولید شده اند و از نظر نظامی و تجاری ایمن هستند. واردات این محصولات نیز به علت کاربرد نظامی آن و به دلیل اعمال تحریم‌ها سخت است از اینرو با تولید این محصولات نیاز کشور در این حوزه‌ها مرتفع می‌شود.

وی افزود: این محصول اکنون در مرحله تجاری‌سازی به سر می‌برد؛ این آنتن‌ها به مدت ۴ سال روی کشتی‌های تجاری کار می‌کنند. حدود شش ماه نیز است که روی کشتی‌های نظامی نصب شده‌اند. 

این پژوهشگربه مشکلات اجرای این طرح پرداخت و گفت: اکنون برای اجرای این طرح با مشکلات نقدینگی، مالیات، شهرداری و. مواجه‌ایم. همچنین حمایت‌های لازم از سوی دولت برای اجرای این طرح نمی‌شود. در عمل نیز باید خودمان با پشتکار قوی و تلاش زیاد به دنبال بازاریابی و ارایه آن به بازار باشیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دسترسی حمل‌و‌نقل‌ دریایی و هوایی به ارتباطات مخابراتی/آنتن‌های ماهواره‌ای سیار ساخته شد
  • رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور درحال حل‌شدن هستند
  • افشاگری خیابانی روی آنتن: چینی‌ها جا زدند!
  • رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور در حال حل شدن هستند
  • روزی به نام تلفن!/الو... صدا میاد؟
  • حضور همراه اول در بزرگترین نمایشگاه فناوری ترکیه
  • قیمت انواع گوشی موبایل در بازار، چهارشنبه ۵ اردیبهشت+اینفوگرافیک
  • وعده جدید: ورزشگاه آزادی متحول می‌شود
  • دستگیری ۷۰ سارق و کشف ۵۰۰ موبایل مسروقه در پایتخت
  • سال گذشته ۱۰۰ شرکت ایرانی برای تولید گوشی موبایل تسهیلات دریافت کردند