Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-07@09:27:56 GMT

بالاتر از حصر

تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۴۸۶۲۶۰

بالاتر از حصر

به گزارش جماران؛ مسیح مهاجری در سرمقاله روزنامه جمهوری اسلامی نوشت:

این روزها تعدادی از  نمایندگان مجلس و مسئولین اجرائی سخن از نزدیک بودن پایان حصر و فرا رسیدن زمان آزادی محصورین می‌گویند. هر چند هنوز میزان اعتبار این خبر مشخص نیست، ولی نفس همین خبر موجی از امید در قلب  وفاداران واقعی به نظام جمهوری اسلامی پدید آورده و این افق روشن را در برابر چشم‌ها ترسیم کرده که گویا ابرهای تیره بدبینی درحال کنار رفتن از  آسمان سیاست ایران هستند و واقعیت‌ها قرار است جایگاه خود را پیدا کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درست است که تحمل هفت سال حصر بسیار سخت است ولی اکنون که به برکت صبرِ توصیه و تأکید شده در کلام الهی بسیاری از واقعیت‌های پشت پرده وقایع سال 88  روشن شده و فتنه‌گران واقعی به دست خود و با زبان خود، ابهامات را برطرف کرده‌اند حتی اگر بر حصر نیز نقطه پایانی گذاشته نشود این سختی هفت ساله نتیجه شیرین خود را به همگان نشان داده و افراد محصور نیز برِ شیرین صبر را چشیده‌اند و این از آزادی بالاتر است.

نکته مهم‌تر این است که در شرایط کنونی که به لطف خدا بسیاری از واقعیت‌ها آشکار شده اند، اکنون نوبت جبران است. نه جبران آنچه بر محصورین رفت و آنچه علیه آنها به ناحق گفته شد که اینها مسائل فردی و شخصی هستند و قاعدتاً خود محصورین نیز اهمیتی به چنین اموری نمی‌دهند. آنچه باید جبران شود، سیاست «دشمن ساختن از دوست» است که دوستان واقعی انقلاب و نظام را آماج تبلیغات مسموم قرار می‌دهد و راه را برای نااهلان باز می‌کند تا به سرمایه‌های اصلی جامعه بتازند و ثروت‌های مادی و معنوی  کشور را به تاراج ببرند و به تاراج بدهند. این،  فرموده مولای متقیان حضرت علی علیه السلام است که: حکومت‌ها با ارتکاب چهار خطا واژگون می‌شوند؛ کنار گذاشتن اصول، به امور کوچک و حاشیه‌ای مشغول شدن، کارها را به افراد کوچک  سپردن و به حاشیه راندن افراد با فضیلت.

در مقطعی از تاریخ نظام جمهوری اسلامی متأسفانه شاهد ارتکاب این چهار خطا بودیم و تأسف بالاتر اینکه به هشدارهای بزرگانی که این خطاها را گوشزد کردند نه تنها توجهی نشد بلکه به آنها برچسب بی‌بصیرتی هم زده شد. در آن مقطع، افرادی که امروز در برابر اصل و فرع نظام جمهوری اسلامی می‌ایستند و خود را «قانون» و «انقلاب» و «اسلام» و «نظام» می‌دانند و برخلاف مسیر مردم حرکت می‌کنند و در عین حال خود را سخنگوی مردم می‌دانند، افراد «با بصیرت» و احیاگر گفتمان عدالت و انقلاب و امام معرفی شدند و حتی مخالفت با آنها مخالفت با خدا تلقی می‌شد. کسی که در سال 88 چنان مظلوم و صاحب حق جلوه داده شد که هر کس او را قبول نداشت محکوم و مطرود می‌شد، حالا شورای نگهبان را متهم به مهندسی انتخابات می‌کند و جالب اینکه شورای نگهبان که آن روز مدافع او بود، حالا فاش می‌کند که او درصدد مهندسی کردن انتخابات ریاست جمهوری 88 بود.

اینها برای اثبات خطای فاحش تمام کسانی که از چنین فردی حمایت کردند  کافی است و نیازی به این نیست  که خانه‌نشینی 11 روزه او در اعتراض به نظر ولایت فقیه و سرپیچی وی از نهی صریح ولی فقیه از ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری 96 و سخنان  مکرر ساختارشکنانه‌اش که آنها هم با نهی ولی فقیه مواجه شدند ولی او به مخالفت خود ادامه داد،‌ به رخ کشیده شود. برای اهل فن از همان ابتدا مشخص بود که این، یک جریان انحرافی است ولی حامیان پر و پا قرص این جریان با اینکه بعد از آن همه تهمت و ناسزاگوئی به کسانی که پشت پرده را می‌دیدند بعدها به همین واقعیت رسیدند، هنوز حاضر نیستند از ملت به خاطر این خطای تاریخی و خسارت بار عذرخواهی کنند و درصدد جبران بر آیند و سیاست نادرست خود را اصلاح کنند.

تصحیح سیاست «دشمن ساختن از دوست» واجب‌تر از رفع حصر است کما اینکه خود  این سیاست، خسارت بارتر از  حصر  است. این  سیاست، به کشور و ملت و نظام لطمه‌ای وارد می‌کند که جبران آن بسیار دشوار و گاهی غیرممکن است. اگر این سیاست  ادامه یابد به همانجائی می‌رسد که در فرمایش امیرالمؤمنین آمده است و ما که می‌خواهیم نظام جمهوری اسلامی با قدرت و عزت باقی بماند باید به تغییر این سیاست همت کنیم.

کسانی که محصورین را از نزدیک می‌شناسند و همچون صاحب این قلم با آنها زندگی و کار کرده‌اند، می‌دانند که آنها عمیقاً  به نظام جمهوری اسلامی علاقمند و وفادار هستند، قانون اساسی را میثاق ملی و پای بندی به آن را لازم می‌دانند و سوابق و کارنامه آنها نشان می‌دهد که مطالبه آنها عمل به تمام اصول قانون اساسی بدون استثناست. راه صحیح تقویت نظام و ولایت فقیه همین است نه روش  ظاهرسازانی که با شعار خارج ساختن رهبری از تنهائی و اطاعت بی‌چون و چرا از ولایت فقیه به صحنه می‌آیند و بعد از آنکه به قدرت می‌رسند آشکارا توصیه‌ها و امر و نهی ولی فقیه را زیر پا می‌گذارند و برای رهبری تعیین  تکلیف می‌کنند.

ادامه حصر، نادرست است ولی نادرست‌تر از آن، سیاستی است که نظام را به سوی تسلط افراد نااهل و  غیرصالح بر مجاری امور می‌برد. این سیاست نباید ادامه پیدا کند تا راه برای بالندگی نظام، شکوفائی استعدادها و همبستگی ملی هموار شود.

انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۸۶۲۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورسیه دانشجویان اخراج شده از دانشگاه‌های آمریکا

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان امور دانشجویان، دکتر هاشم داداش‌پور معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رییس سازمان امور دانشجویان تاکید کرد: دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا که خشم و انزجار خود را از جنایات رژیم صهیونیستی در غزه به نمایش گذاشته و از دانشگاه اخراج شده‌اند، می‌توانند بورس دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی ایران شده و به تحصیل خود ادامه دهند.

داداش پور با اعلام حمایت از دانشجویان معترض به جنایات اسرائیل، تصریح کرد: دانشگاه‌های ایران در رتبه‌بندی جهانی از جایگاه رو به رشد و خوبی برخوردار هستند و دانشجویان اخراجی دانشگاه‌های آمریکایی در هر رشته ای که تمایل به ادامه تحصیل داشته باشند می‌توانند از ظرفیت موسسات آموزش عالی ایران بهره مند شوند.

وی ایران به عنوان کشوری که به برکت انقلاب اسلامی و خون شهدا مستقل بوده و یار مظلومان جهان است معرفی نمود و افزود: سیاست‌های ایران اسلامی بر اساس آنچه حضرت امام خمینی"ره" ترسیم فرموده بود و راهبردهای رهبر حکیم انقلاب اسلامی، استکبار ستیزی و استعمار زدایی و فرهنگ سازی این سیاست بوده و است و باهمین رویکرد بود که توانستیم هیبت آمریکا و رژیم صهیونیستی را در دنیا به چالش بکشیم و امروز چشم تمامی آزادیخواهان جهان به ایران دوخته شده است که در حمله موشکی به اسراییل با خوشحالی جهانیان این نگاه به عیان مشخص گردید و امروز با همین نگاه و سیاست است که وزارت علوم با افتخار اعلام آمادگی جذب هر دانشجوی معترض و اخراج شده را مطرح می‌کند.

رییس سازمان امور دانشجویان همچنین با اشاره به تخریب مراکز آموزشی و دانشگاه‌ها در غزه و به تعطیلی کشاندن آن‌ها یادآور شد: دانشگاه‌های ایران با توجه به ظرفیت‌های خوبی که از آن بهره‌مند هستند این آمادگی را دارند تا ما بتوانیم به بورسیه دانشجویان غزه نیز بپردازیم.

رییس سازمان امور دانشجویان ادامه داد: بی تردید ایران ملجا و خانه امن تمامی ظلم ستیزان و مظلومانی است که به خاطر مبارزه با استکبار و صهیونیسم جهانی از تحصیل و زندگی باز مانده‌اند.

وی برخورد بی منطق و خشن پلیس آمریکا با دانشجویان را رسوایی این کشور در برابر شعار آزادی بیان در غرب عنوان کرد و اظهار داشت: این حرکت پلیس و نوع برخورد حاکمیت با این جریان و حرکت دانشجویی نشان داد شعار آزادی بیان و ارج نهادن به قشر تحصیلکرده سرابی بیش نبوده و تشت رسوایی غرب با این رفتار به صدا در آمده و به تمامی کسانی که به هر نوعی دل در گرو مهد توسعه و آزادی آمریکا داشتند، فهماند هر کجا که سیاست این کشور اقتضا نماید، تمام شعارها را در برابر منافع خود ذبح می کند و ذره ای به شعارها ارزش قائل نخواهد شد.

وی در پایان سیاست راهبردی ایران را مبارزه با مستکبران و دفاع از مظلومان نام برد و خاطر نشان ساخت: دیروز با موشک و پهپاد هیمنه پوشالی و گنبد آهنین رژیم صهیونیستی و آمریکا را به چالش کشیدیم و اقتدار ایران اسلامی را در عمل به اثبات رساندیم و نقاب از چهره واقعی استکبار که تهدید به گزینه‌های روی میز داشت کنار زدیم و امروز با اعلام آمادگی جذب دانشجویان معترض و اخراجی علیه جنایات رژیم صهیونسیتی، ظرفیت و نگاه ایران را در همه عرصه‌ها به ویژه دانش گستری و جذب دانشجویان مظلوم با هر نژاد و زبانی به دنیا نشان می دهیم و ایران اسلامی همواره پشتیبان حق خواهان و پشیمان کننده زورگویان عالم بوده و بر همین سیاست و روش باقی خواهد ماند.

کد خبر 6098202

دیگر خبرها

  • مزیت اصلاح‌طلبان رو به اضمحلال؛ بالشتک ضربه‌گیر بین جامعه و حکومت از میان رفته
  • بورسیه دانشجویان اخراج شده از دانشگاه‌های آمریکا
  • مارکسیسم چه نگاهی به سیاست بین‌الملل دارد؟
  • اصلاح‌طلبان؟ خیر، متشکرم!
  • اساتید دانشگاه سرآمدان فرهنگی جامعه هستند
  • خودتخریبی در نظام های سیاسی
  • قدردانی از تلاش جامعه مامایی در اجرای سیاست‌های جوان سازی جمعیت
  • نظام درمانی را به کجا می‌برند؟
  • برگزاری همایش حکمت مطهر با حضور نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورا
  • امروز نظام جمهوری اسلامی باعث سربلندی محور مقاومت و کل جهان اسلام شده‌ است