Web Analytics Made Easy - Statcounter

دولت ترامپ اجازه صدور تجهیزات با فن آوری بالایی را به ایران صادر کرده که می تواند به تقویت نظارت بین المللی بر توافق هسته ای کمک کند.

جان سالیوان، معاون وزیر امور خارجه آمریکا استثنایی را امضا کرده که به یک شرکت مستقر در مریلند اجازه می دهد شبکه های پهن باند، دیش های ماهواره و تجهیزات وایرلس مورد استفاده جهت رصد انفجارهای هسته ای به ایران صادر نماید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس مقرراتی که پس از جنگ ایران و عراق به اجرا گذاشته شده، دولت آمریکا صادرات کالاهای دو منظوره ای را که می تواند به برنامه تسلیحات هسته ای ایران کمک کند محدود می سازد.

بر اساس این گزارش، وزارت امور خارجه آمریکا در روز 5 ژانویه کنگره را از این اقدام خود مطلع ساخته است. این اولین باری نیست که دولت آمریکا اجازه صادرات فن آوری های دیجیتال به ایران را صادر می کند. در سال 2010، وزارت امور خارجه آمریکا مستثنایی را منتشر کرده بود که به شرکت های آمریکایی اجازه می داد نرم افزارهای چت، ایمیل و شبکه های اجتماعی به ایران صادر کند.

داریل کیمبال، مدیر پیمان منع جامع آزمایش‌های هسته‌ای در این باره گفت: «این تجهیزات درست مثل سیستم تشخیص زلزله است و قرار است انفجارهای خیلی بزرگ را تشخیص دهد... اگر ما فکر می کنیم که ایرانی ها به نحوی یک وسیله انفجاری هسته ای را آزمایش کرده اند، می خواهیم آن را با استفاده از شبکه ای از داده ها که این تجهیزات در اختیار ما قرار می دهد اثبات کنیم.»

این استثنا جهت صادرات یک کالای خاص به ایران در حالی صادر شده که دولت ترامپ باید در 12 ماه می تصمیم بگیرد که آیا همچنان قصد ماندن در برجام را دارد یا نه.

این تجهیزات توسط پیمان منع جامع آزمایش‌های هسته‌ای درخواست شده است که انجام انفجارهای مربوط به آزمایش هسته ای در سطح جهان را کنترل می کند. این سازمان بین المللی اگرچه ایران در آن عضو نیست اما سه پایگاه در ایران مستقر کرده است که داده های مربوط به انفجارهای هسته ای در ایران را به وین انتقال می دهند و بدین ترتیب آمریکا و دیگر سیاستگذاران می توانند به کانالی زنده و مستقل برای پایش فعالیت های هسته ای ایران دسترسی داشته باشند.

سازمان منع جامع آزمایش‌های هسته‌ای سه ایستگاه پایش انفجارهای هسته ای در تهران، کرمان و شوشتر دایر کرده و قرار است سه ایستگاه دیگر نیز در این کشور برقرار کند.

انتهای پیام/

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۸۶۳۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعضای هیات مدیره انجمن صنفی پایگاه های خبری تهران انتخاب شدند

عصر ایران - در مجمع عمومی‌انجمن که روز سه شنبه گذشته با حضور اعضای انجمن صنفی و نماینده وزارت کار برگزار شد، هیات مدیره انجمن ضمن ارائه گزارشی از فعالیت انجمن، انتخابات اعضای جدید هیات مدیره را برگزار کردند.

در انتخابات برگزار شده، از میان کاندیداهای هیات مدیره، آقایان شاملو(ورزش۳)با ۱۲ رأی، فاتح(سیتنا)با ۱۱ رأی، امیری(تابناک)با ۱۰ رأی، نادعلی(جماران)با ۹ رأی و بربریان(اعتدال)با ۸ رأی بعنوان اعضای اصلی و خانم اسکندری(پارسینه)با ۷ رأی و آقای مقدم(الف)با ۵ رأی بعنوان اعضای علی البدل هیات مدیره این انجمن صنفی انتخاب شدند.

گفتنی است آقایان عباسی و جعفری نیز بعنوان بازرس اصلی با رأی مجمع انتخاب شدند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • لزوم اجتناب از تجویز و مصرف سرپایی داروی سفتریاکسون
  • بررسی ابعاد سفر گروسی به ایران/ حل چالش موضوع بازرسان/ خنثی‌سازی سیاست هدفمند تبلیغاتی
  • اعضای هیات مدیره انجمن صنفی پایگاه های خبری تهران انتخاب شدند
  • استقرار گروه‌ پایش و مرمت در مجموعه باستانی نقش رستم
  • مثلث آمریکایی چه هدفی را در تقابل با فعالیتهای هسته‌ای ایران دنبال می‌کنند؟ / نقشه راه گروسی در تهران پس از عملیات وعده صادق
  • دیدار دیپلمات‌های ایران و روسیه در وین در آستانه سفر گروسی به تهران
  • استقرار گروه های پایش، مرمت و باستان شناسی در مجموعه باستانی نقش رستم
  • استقرار گروه‌های پایش و مرمت در نقش رستم
  • در سفر رافائل گروسی به تهران موارد اختلافی ایران و آژانس حل خواهد شد؟
  • دیدار نمایندگان ایران و روسیه در آستانه سفر گروسی به تهران