Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-23@22:00:10 GMT

نریمان پناهی بر مزار سید ذاکر +عکس

تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۴۸۶۵۱۱

نریمان پناهی بر مزار سید ذاکر +عکس

نفس سوخته ایی  طایفه ای را سوزاند.

      .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۸۶۵۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۰ درصد بناهای تاریخی تایباد خراسان رضوی نیازمند مرمت است

نظام الدین کارگزار گفت: رباط «عباس آباد» در محور مواصلاتی تربت جام به تایباد، مزار «مولانا زین الدین ابوبکر تایبادی» در این شهر و «میل کرات» در جاده اصلی تایباد به خواف از مهمترین آثار تاریخی شهرستان تایباد به شمار می روند که نسبت به سایر بناها نیاز بیشتری به بهسازی دارند.

وی اظهار کرد: با توجه به دیر قدمت بودن بناهای تاریخی این منطقه، همه ساله برای نگهداری و مرمت این آثار افزون بر ۱۵ میلیارد ریال مورد نیاز است.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تایباد ادامه داد: سال گذشته با همکاری اداره اوقاف و امور خیریه و شهرداری شهر «مشهدریزه» ، ۶۰۰ میلیون ریال برای مرمت قسمتی از بدنه و بام سازی مزار «شاهزاده قاسم» هزینه شد.

وی گفت: پارسال از محل اعتبارات درآمدهای نفتی هشت میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برای مرمت رباط عباس آباد که یک اثر ثبت شده جهانی است، مصوب شد.

کارگزار با اشاره به اینکه دیار مرزی تایباد بناهایی از دوره سلجوقی تا قاجاریه را در خود جای داده است، بیان کرد: برای راه اندازی موزه نسخ خطی در محل آب انبار تاریخی مزار مولانا زین الدین ابوبکر تایبادی طی چند سال گذشته بیش از ۸۰۰ میلیون ریال هزینه شده ولی تاکنون به بهره برداری نهایی نرسیده است.

شهرستان تایباد ۷۱ بنای تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی و یک اثر جهانی دارد.

مزار مولانا زین الدین ابوبکر تایبادی، رباط عباس آباد، میل کرات و مزار شاهزاده قاسم از مهمترین بناهای تاریخی این شهرستان است.

شهرستان ۱۴۵ هزار نفری تایباد در فاصله ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • چراغ سبز مراجع تقلید به تعطیل شدن روز شنبه به جای پنج شنبه /۴ روز قطع ارتباط با دنیا به نفع اقتصاد کشور نیست
  • هفته کار و کارگر در البرز با گلباران مزار شهدا آغاز شد
  • تصاویر فاتحه خوانی رئیسی بر مزار اقبال لاهوری | ویدئو
  • قروه بیشترین میزان بارندگی را در کردستان ثبت کرد
  • ۵۰ درصد بناهای تاریخی تایباد خراسان رضوی نیازمند مرمت است
  • جمع آوری متکدیان درخواست شهروندان تهرانی از بهشت زهرا
  • خیل عظیم مردم بر سر مزار شهیدی در دل کویر بردسکن
  • ۹۵ درصد مزارهای شهدا در زنجان ساماندهی شد
  • جمع‌آوری ۱۰۷ مدرسه کانکسی کرمانشاه تا مهرماه