Web Analytics Made Easy - Statcounter

اهواز-ایرنا- معاون حقوقی رئیس‌جمهوری گفت: برای هدایت فکری و پیشتازی فرهنگی در جهان، باید ابتدا بلوغ فکری مردم و وکلا را باور کنیم و در این مسیر به اعتماد مردم به طور عام و وکلا به طور خاص نیازمندیم.

لعیا جنیدی شامگاه جمعه در همایش شصت و پنجمین سالروز استقلال کانون وکلا در سالن گیت بوستان اهواز اظهار کرد: این روز نه یک ارزش صنفی بلکه بسیار فراتر از صنف است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: کانون وکلا در واقع حلقه ای است که مردم و دولت را به یکدیگر متصل کرده و این وکلا هستند که این رابطه را تلطیف کرده و خواسته های مردم را به غیرخشن ترین و نهادینه ترین شکل به گوش قدرت عمومی می رساند بنابراین این روز وکلا بیش از آن ها به دولت و ملت تعلق دارد.
معاون حقوقی رئیس‌جمهوری یادآور شد:حق، دادخواهی و دفاع از اساسی ترین حقوق مردم بوده و احقاق آن بدون استقلال نهاد قضاوت و وکالت و این اشخاص متصور نخواهد بود.
وی ادامه داد: تنها زمانی حق دفاع محقق خواهد شد که این چهار اصل که اسلام هم از قرن ها پیش بر آن ها اصرار داشته، اجرایی شود.
جنیدی با اشاره به قدمت رعایت استقلال قاضی در قانون اساسی کشور توضیح داد: در اصول 81 و 82متمم قانون اساسی مشروطیت به صراحت در خصوص استقلال قاضی آمده و در اصل 164 قانون اساسی نیز بر همین موضوع تاکید شده است.
وی ادامه داد: علاوه بر قضات، کانون وکلا و وکیل هم باید مستقل بوده و تامین شغلی کافی را داشته و از شئونات و مصونیت های مقام قضا برخوردار باشند تا با گردن فراز و با استقلال رای در محکمه حاضر شده و حقیقت را کشف و با جسارت بیان کند.
معاون حقوقی رئیس‌جمهوری یادآور شد: حداقل شکل بیرونی این پیش نیاز این است که پروانه وکیل را نه قدرت عمومی بلکه قدرت نهادی متعلق به خود وکلا به آن ها بدهد.
جنیدی با اشاره به این که سالیان دراز تجربه در دادگستری به این نقطه رسیده که 'مردم به دولت و دولت به مردم' اعتماد کنند، اظهار کرد: استقرار قانون و عدالت دو اصل مهمی هستند که باید برای توسعه کشور به آن ها توجه داشت و باید دانست که قانون حد اقل چیزی است که هر شخص می تواند بخواهد و قانون اساسی نیز باید معیار مشارکت سیاسی ما در کشور باشد.
وی با تاکید بر این که همه باید با هم برای توسعه کشور گام برداریم افزود:برای این که مجبور نباشیم بار فکری 80 میلیون نفر را به 80 هزار نفر بسپاریم باید کمک کنیم تا مردم و صاحبان صنوف مختلف به بلوغ فکری رسیده و کارشان را به خودشان واگذاریم.
معاون حقوقی رئیس‌جمهوری با اشاره به تبصره ماده 48 قانون آیین دادرسی کیفری جدید بر ضرورت بازبینی آن تاکید کرد و گفت: اصل قانون اساسی کشور این است که همه افراد در برابر قانون یکسان بوده و بر همین اساس هم باید با وکلا در برابر قانون یکسان برخورد شود.
وی ادامه داد: قوای مقننه و قضاییه باید برای حفظ مصالح ملی و رفع تبعیض در این خصوص ورود کنند.
جنیدی درخصوص گسترش بی رویه و ظرفیت محدود دانشکده های حقوق بیان کرد: در یک دوره هشت ساله از سال 84 تا 92 معادل تمام دوران80 ساله آموزش عالی کشور، مجوز ایجاد دانشگاه ها و مراکز عالی صادر شد که آثار منفی بسیاری در کشور بر جای گذاشت.
وی ادامه داد: لازم است با ساماندهی موضوع، مشکلات در این زمینه را رفع کرد.
معاون حقوقی رئیس‌جمهوری همچنین درباره بازداشت های برخی وکلا یادآور شد: قوای مقننه و قوه قضاییه و قضات باید این موضوع را پیگیری کرده و به راحتی زیر بار بازداشت وکلا نروند.
لعیا جنیدی معاون حقوقی رئیس‌جمهور صبح امروز جمعه به منظور شرکت در همایش شصت و پنجمین سالروز استقلال کانون وکلا وارد اهواز شد.
در پایان این مراسم که با حضور معاون حقوقی رئیس‌جمهوری، برخی نمایندگان و استاندار خوزستان، رییس کل دادگستری استان و شهردار اهواز و جمعی دیگر از مسئولان استانی برگزار شد، تفاهم‌ نامه همکاری در زمینه امور حقوقی بین استانداری و کانون وکلای دادگستری خوزستان امضا شد.
غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان و نوال نزاری رئیس کانون وکلای دادگستری خوزستان دو طرف امضا کننده این تفاهم نامه بودند.
6002/7148/6064

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۸۶۷۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون امور فرهنگی کمیته امداد: ۲۰ درصد افراد جامعه دچار مشکلات روانشناختی هستند

حجت‌الاسلام علی جعفری؛ معاون امور فرهنگی کمیته امداد کشور اظهار کرد: بیش از ۷ سال از دوره چهارم فعالیت سازمان روانشناسی به همت وزرا و نمایندگان بهداشت و علوم  می گذرد که ما  سعی کرده ایم تا بتوانیم کم و کاستی ها را جبران کنیم. به همین دلیل کلینیکی را برای به وجود آوردن نور امید و نشان دادن  مسیر درست زندگی افتتاح کردیم تا بتوانیم در راه فرهنگی قدم بر داریم. در کوتاه‌ترین زمان به کمک مسئولان ذی‌ربط می‌توانیم این کلینیک مشاوره‌ای را برای مددجویان کمیته‌امداد در ۳۱ استان ایجادکنیم.

وی افزود:در کلینیک تمام موارد زیر نظر خواهند بود، زیرا از فضای کاربری می‌خواهیم بیرون بیاییم و بتوانیم رصد دقیق داشته باشیم و متناسب با نیازهای خانوده مدد جویان زیرساخت‌های مشاوره‌ای در مناطق دورافتاده و محروم ایجاد کنیم. ما یک نهاد حمایتی هستیم که بتوانیم به تقویت و بالا بردن اعتماد به نفس مددجویان در زندگی و ایجاد اشتغال کمک کنیم. البته ناگفته نماند این خلاء وجود داشته که مجموعه مشاوره‌ای ما نیازمند  زیرساخت روانشناختی با سطح بالاتر  و تخصصی داشت. اما حالا  مراکزی با سطح بالاتر و تخصصی در سراسر کشور یعنی تمام  استان‌ها  ایجاد کرده‌ایم و بیش از ۱۰۰۰ دانش‌آموخته کارشناسی ارشد و دکترای روانشناسی یا مشاوره در ادارات مشغول ارائه خدمات مشاوره و روانشناسی به مددجویان کمیته امداد هستند.

جعفری تصریح کرد: براساس تحقیقات انجام شده؛ حدود ۲۰ درصد افراد جامعه دچار مشکلات روانشناختی و نیازمند دریافت خدمات روانشناسی هستند، اما به این معنا نیست که آن‌ها اختلالات روانی دارند، چون مسائل روانشناختی همه حوزه‌های روان را پوشش می‌دهند.

او گفت: جامعه هدفی که ما داریم در کمیته امداد افرادی هستند که بی چون و چرا در راستای کمک به مردم می کوشند در گذشته خدمات کمیته امداد بیشتر در حوزه معیشتی بود ولی یکی از خدمات ارزشمند که در سال های اخیر شاهد تحول جدی در این حوزه هستیم، همین خدمات فرهنگی است. ما به کمک روان درمانی حتی توانستیم بسیاری از زندانیانی که حقیقت را بازگو نمی کردند تا کمکشان کنیم مسیر را هموار کردیم. می توان گفت حضور مشاوران متخصص در سراسر کشور می‌تواند کلید طلایی برای حل مشکلات اجتماعی و فرهنگی مردم باشد.  

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دیگر خبرها

  • پیش نویس قانون مربوط به تغییر کاربری اراضی تدوین شد
  • معاون حقوقی رئیس جمهور اعلام کرد؛ استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد برای محکومیت جنایات اسرائیل
  • معاون رئیسی: دارایی بلوکه شده در عراق نداریم
  • معاون رئیسی : دارایی بلوکه شده در عراق نداریم / برخی مراودات مالی وجود دارد که همیشه با گفت‌وگو حل شده
  • ملا هبت‌الله: جهان کفر برای جدایی دین از سیاست تلاش می‌کند
  • توضیحات معاون حقوقی رئیسی درباره پول های بلوکه شده ایران در عراق
  • تصویب قانون «مالکیت فکری» جهاد دانشگاهی در آینده‌ای نزدیک/ متخصصان جهاد دانشگاهی پای کار آمدند
  • استفاده از فلزیاب جرم است؟
  • حقوق فرهنگی خانواده در نظام حقوقی ایران
  • معاون امور فرهنگی کمیته امداد: ۲۰ درصد افراد جامعه دچار مشکلات روانشناختی هستند