Web Analytics Made Easy - Statcounter


شاهرود – رئیس اداره محیط‌زیست شاهرود با اشاره به مشاهده و فیلم‌برداری ازیک قلاده پلنگ در منطقه شکار ممنوع تپال این شهرستان گفت: تنوع حیات وحش شاهرود بسیار غنی و قوی است.

علی اکبر قربانلو در گفتگو با امتداد نیوز، بابیان اینکه روز جمعه از یک قلاده پلنگ در منطقه شکار ممنوع تپال فیلم‌برداری شد، ابراز داشت: شاهرود از نظر موقعیت آب و هوایی و تنوع حیات وحش بسیار غنی و قوی است لذا با توجه به جمعیت خوب حیوانات علف خوار،  وجود پلنگ در منطقه چندان دور از انتظار نیست و این نشان دهنده منطقه سرشار از گونه های جانوری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اظهار اینکه در سنوات گذشته با پایش مناطق تحت حفاظت محیط‌زیست و کنترل شکار خوشبختانه توانستیم به جمعیت خوبی از گونه های حیات وحش دست پیدا کنیم، افزود: پلنگ از گونه جانداران رو به انقراضی محسوب می‌شود که برای ادامه حیات وحش حفاظت از آن امری ضروری است.

 رئیس اداره محیط‌زیست شاهرود بابیان اینکه احیاء محیط‌زیست قطعا با مشارکت همه افراد جامعه میسر خواهد شد، ابراز داشت: از همه طبیعت دوستان و کوهنوردان انتظار می‌رود در سفر به مناطق و زیستگاه‌های حیات وحش در مواجه با حیوانات گوشت‌خوار عکس‌العمل خاصی را نشان ندهد و بلافاصله موضوع را به یگان حفاظت محیط‌زیست اطلاع دهند.

قربانلو  با بیان اینکه منطقه شکار ممنوع تپال با وسعتی برابر ۳۰ هزار هکتار در شمال غربی شهرستان شاهرود واقع شده است، تصریح کرد: این منطقه کوهستانی و دشتی در مجاورت شاهرود قرار دارد، منطقه تپال با چشم‌اندازهای بسیار زیبا از دیر زمان محل مناسبی برای زیستگاه وحوش و محل مناسبی به منظور  بازدید دوستداران طبیعت به‌شمار می‌رود. 

 وی افزود: از گونه‌های بارز حیات وحش این منطقه می‌توان قوچ و میش، کل و بز، آهو، خرس قهوه‌ای، پلنگ، کبک، کیهو، کبک دری، شغال، و انواع پرندگان وحشی را  نام برد.

true برچسب ها : شاهرود علی‌اکبر قربان‌لو محيط زیست سمنان یوزپلنگ ایرانی true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۴۸۶۷۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار + فیلم

دریافت 1 MB

به گزارش همشهری آنلاین، حمزه عشوری گفت: بعد از تلف شدن یک راس دام در مناطق جنگلی و نصب دوربین تِله‌ای، تصاویری از یک پلنگ ایرانی در مناطق جنگلی شهرستان رودبار ثبت شد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست گیلان گفت: متاسفانه با اجرای دامداری سنتی در بیشتر مناطق استان، دامداران، دام‌های سنگین خود مانند گاو را بدون هرگونه حفاظت یا همراهی دامدار، به سمت مناطق جنگلی و قلمرو حیوانات وحشی می‌فرستند که از سوی این حیوانات شکار می‌شوند.

عشوری افزود: دامداری در گیلان باید به سمت صنعتی شدن سوق پیدا کند و مشاغلی که با محیط زیست مغایرت ندارند جایگزین مشاغل آسیب زا شوند.

کد خبر 845566 منبع: مهر برچسب‌ها استان گیلان حیوانات - حیات وحش خبر مهم

دیگر خبرها

  • دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار + فیلم
  • هشدار به شکارچیان؛ از منطقه کوهسرخ خارج شوید
  • حضور پلنگ برای نخستین بار در کوهسرخ (فیلم)
  • حضور یک قلاده پلنگ در شهرستان کوهسرخ مشاهده شد
  • (ویدیو) حضور پلنگ برای نخستین بار در کوهسرخ
  • حضور پلنگ برای نخستین بار در کوهسرخ خراسان رضوی + ویدئو
  • ثبت نخستین حضور پلنگ در کوهسرخ
  • حضور پلنگ برای نخستین بار در کوهسرخ مستندسازی شد
  • مشاهده و ثبت پلنگ برای نخستین بار در شهرستان کوهسرخ
  • مشاهده پلنگ نر در منطقه حفاظت‌شده دربند مشکول (فیلم)